Gå til innhold

Gullet vårt <3


kissa85

Anbefalte innlegg

Tenk at jeg kan få lage meg en graviditetsdagbok her inne.. wow..

den dagen trodde jeg aldri skulle komme, men i går etter to positive strimler og en clearblue digital som lyste GRAVID er det faktisk sant :)

Begynne med å fortelle litt om meg selv da:)

Jeg er ei jente som blir 27 år i slutten av november, samboeren er 30 år og vi har vært ett par i 3 og ett halvt år :) samboere i 3 år. Kjøpte oss for to år siden ett fint lite hus på "landet" meget idyllisk beliggenhet :)

Har prøvd å få barn siden april i år, så gikk da egentlig ganske fort med tanke på at jeg sluttet på pilla i desember 11 etter veldig mange års bruk.

Håper det er noen som får lyst til å følge meg her :) er veldig ny på å ha dagbok ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :D når fant du ut det?

Har egentlig ikke hatt så mye bortsett fra uteblitt mens. hadde en uke med kvalme for en ukes tid siden men tror igrunn det var for tidlig til å kunne ha noe å si.

Men hadde volsom hodepine i går, bruker sjelden på å ha hodepine egentlig.

Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D når fant du ut det?

Har egentlig ikke hatt så mye bortsett fra uteblitt mens. hadde en uke med kvalme for en ukes tid siden men tror igrunn det var for tidlig til å kunne ha noe å si.

Men hadde volsom hodepine i går, bruker sjelden på å ha hodepine egentlig.

Du da? :)

Veeeldig mange symptomer, som alle startet kort tid etter eggløsning (som var 8/9). Jeg sliter med veldig mye hodepine, stikkinger i magen, vond og øm korsrygg, hetetokter på morgenen og ømme brystvorter (og nå også bryster).

Jeg fant det også ut i går jeg. Er bare 4 uker på vei (i morgen), så veldig tidlig enda. Når skulle du hatt mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt mensen rundt helga som var (tror jeg) mensen har vært litt opp og ned etter at jeg slutta på pilla.. :P

Så tenkte at det sikkert bare var kluss denne gangen også.. men :)

i følge terminkalkulatoren er jeg 5uker + 1. Vil det 1 tallet si 1 dag liksom?? har ikke peil på noen ting av detta jeg.. så må nok hamstre meg bøker fremover :) Og krysse fingra for at spiren har tenkt til å bli der :D

Brystene mine er litt ømme de også, men hadde fåt intrykket av andre gravide venninner at de kom til å gjøre så vondt at man knapt klarte å gå trapper :P men er vel invidulet det som alt annet :)

Har dere prøvd lenge? hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt mensen rundt helga som var (tror jeg) mensen har vært litt opp og ned etter at jeg slutta på pilla.. :P

Så tenkte at det sikkert bare var kluss denne gangen også.. men :)

i følge terminkalkulatoren er jeg 5uker + 1. Vil det 1 tallet si 1 dag liksom?? har ikke peil på noen ting av detta jeg.. så må nok hamstre meg bøker fremover :) Og krysse fingra for at spiren har tenkt til å bli der :D

Brystene mine er litt ømme de også, men hadde fåt intrykket av andre gravide venninner at de kom til å gjøre så vondt at man knapt klarte å gå trapper :P men er vel invidulet det som alt annet :)

Har dere prøvd lenge? hvor bor du?

Ja, 5 uker og 1 dag, så teller du helt opp til 5+6 før du går over til 6+0 :)

Du er en uke lengre enn meg og vil da ha termin i slutten av mai, så spennende!! :)

Jeg kastet pillene (minipilla) i starten av juli, så var andre gang vi prøvde (med eggløsningstester og alt), så klaffet fort dette gitt.

Jeg bor i Oslo. Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd siden april :) Hadde akk gått til innkjøp av eggløsningstester og slik stæsj :P men trengte tydelig itte det da :)

Blir spennende og ha noen som er i samme situasjon som meg :) Alt er så nytt og spennende :D

Har du fortalt det til noen?

Jeg bor i Oppland, nær Gjøvik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden april :) Hadde akk gått til innkjøp av eggløsningstester og slik stæsj :P men trengte tydelig itte det da :)

Blir spennende og ha noen som er i samme situasjon som meg :) Alt er så nytt og spennende :D

Har du fortalt det til noen?

Jeg bor i Oppland, nær Gjøvik :)

Kjøre rett på med EL-tester da jeg var usikker på om jeg i det hele tatt hadde EL. Men, testene ble positive de og etter to måneder så bærer jeg en liten lykkespire <3

Fortalt til pappa, lillesøster og tre venner. Forteller mamma og mormor i dag, og så stopper det nok der for nå :) Kjæresten har fortalt det til sine foreldre, søsken og noen utvalgte venner, men vi hadde bestemt oss på forhånd at vi ikke orker å lyge helt frem til 12 uker. Ingen av oss er spesielt gode til det heller, hehe. Og så blir jo folk nesten gladere enn oss, hihi. Kjempeartig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre rett på med EL-tester da jeg var usikker på om jeg i det hele tatt hadde EL. Men, testene ble positive de og etter to måneder så bærer jeg en liten lykkespire <3

Fortalt til pappa, lillesøster og tre venner. Forteller mamma og mormor i dag, og så stopper det nok der for nå :) Kjæresten har fortalt det til sine foreldre, søsken og noen utvalgte venner, men vi hadde bestemt oss på forhånd at vi ikke orker å lyge helt frem til 12 uker. Ingen av oss er spesielt gode til det heller, hehe. Og så blir jo folk nesten gladere enn oss, hihi. Kjempeartig.

Har fortalt det til mamma og pappa og lillesøster mi og 2 venninner, mens sambo har fortalt det til søstrene sine og foreldra.. :)

jeg gleder meg så til jeg kan fortelle ALLE :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til mamma og pappa og lillesøster mi og 2 venninner, mens sambo har fortalt det til søstrene sine og foreldra.. Happy.gif

jeg gleder meg så til jeg kan fortelle ALLE :D

Gleder meg utrolig mye til den dagen jeg kan være "trygg" på at alt er ok. Magiske 12-uker, men kanskje enda mer 16-uker da sjansen for at det skal gå galt er nede på 1,1%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 12 uker var det sikre tallet jeg.. men er det ikke det altså..

I dag har jeg hatt skikkelig rare tak i magen.. kjennes nesten ut som mens men er mindre vondt egentlig. men mer ubehagelig.. kan det være no livmor som strekker seg ell? har du hatt sånn?

ellers har jeg blitt skikkelig pottetett forkjøla.. :( men men..

i kveld får jeg besøk av noen venner, så jeg skal bake hjemmelaget pizza og kose meg i sofakroken med mitt lille under i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 12 uker var det sikre tallet jeg.. men er det ikke det altså..

I dag har jeg hatt skikkelig rare tak i magen.. kjennes nesten ut som mens men er mindre vondt egentlig. men mer ubehagelig.. kan det være no livmor som strekker seg ell? har du hatt sånn?

ellers har jeg blitt skikkelig pottetett forkjøla.. :( men men..

i kveld får jeg besøk av noen venner, så jeg skal bake hjemmelaget pizza og kose meg i sofakroken med mitt lille under i magen min :)

Jeg har mye skarpe stikkinger, og det kan gjøre skikkelig vondt, men ikke noe som ligner så mye menssmerter. Men, det vet jeg andre føler. Høyst individuelt og kommer nettopp av det du sier - livmoren som strekker seg :) Jeg blir kjempeglad hver gang smertene kommer, for da vet jeg at "noe er på gang" :)

Skal du fortelle vennene dine det i kveld da? :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu vet det allerede ( er hu, typen og lillesøster hennes som kjem) :P vi er to vennepar som ble enige om å begynne å prøve så måtte nesten fortelle hu at vi hadde fått det til sånn at hun fikk enda mer press på seg :P hihi :)

Ja det er sant.. men er også litt bekymret for SA, men det er merker man sikkert om man har regner jeg med.. er vel blødning også da?

Er gudskjelov ikke kvalm og håper jeg slipper å bli det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu vet det allerede ( er hu, typen og lillesøster hennes som kjem) :P vi er to vennepar som ble enige om å begynne å prøve så måtte nesten fortelle hu at vi hadde fått det til sånn at hun fikk enda mer press på seg :P hihi Happy.png

Ja det er sant.. men er også litt bekymret for SA, men det er merker man sikkert om man har regner jeg med.. er vel blødning også da?

Er gudskjelov ikke kvalm og håper jeg slipper å bli det Happy.png

Ja, ved SA er det stort sett sterke mensensmerter og blødning, men av og til kan en få dette også, uten at det er SA. Skal ikke være lett, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jaggu ikke.. men har du hatt slike strekksmerter ell hva jeg skal kalle det? også har jeg begynt å få veldig vonde pupper nesten så det brenner i dem.. auuu.. :P

Så du har vært hos doktoren? kan jeg spørre hva han sa og hva som skjedd.. er så nysgjerrig.. har ikke legetime før 8 oktober jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endå eit maibarn kjekt. Eg er 7+1 og termin 14-15 mai

Så koselig :D hei hei :) ditt 2 barn?

Ut ifra terminkalkulatoren blir det ett maibarn ja :) spennende :) syns egentlig tiden bare kunne flydd avgårde jeg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt hadde jeg en kjempe vond drøm :( drømte at når vi kom på ultralyd så var det ingenting der, men jeg hadde ikke merket det med noen blødinger eller noen ting :(

Usj.. og samboeren er borte helt til onsdags natt ( jobber borte) og verken bikkja eller kattene virker å ville høre :P

Ble plutselig veldig redd for å miste, og dum som jeg er så leste jeg litt rundt på nettet og der sto det at det var større sjans for å miste om man ikke var kvalm :(

Møkka dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt hadde jeg en kjempe vond drøm :( drømte at når vi kom på ultralyd så var det ingenting der, men jeg hadde ikke merket det med noen blødinger eller noen ting :(

Usj.. og samboeren er borte helt til onsdags natt ( jobber borte) og verken bikkja eller kattene virker å ville høre :P

Ble plutselig veldig redd for å miste, og dum som jeg er så leste jeg litt rundt på nettet og der sto det at det var større sjans for å miste om man ikke var kvalm :(

Møkka dag..

Du, det der er tull og tøys med kvalme. De fleste av mine venninner, og min mamma faktisk, var ikke kvalm OVERHODE i sitt svangerskap, og det gikk kjempebra! Det der er kvasi-forskning, basert på egne erfaringer, og har ingen rot i virkeligheten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det der er tull og tøys med kvalme. De fleste av mine venninner, og min mamma faktisk, var ikke kvalm OVERHODE i sitt svangerskap, og det gikk kjempebra! Det der er kvasi-forskning, basert på egne erfaringer, og har ingen rot i virkeligheten :klem:

Ikke? åh.. det er jaggu bra.. for jeg finnes ikke kvalm.. syns egentlig jeg har litt lite symptomer, men mulig hue mitt bare er på en krøll nå.. den drømmen ødela alt altså :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...