Gjest Madam Felle Skrevet 26. februar 2004 #41 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har bare ikke noen tro på at en tredjeperson kan ødelegge et bra forhold. der hvor det blir slutt pga en annen tror jeg at denne tredjepersonen bare er en utløsende faktor. Men samtidig er det lov å tenke litt også da. Men sier meg enig i denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 26. februar 2004 #42 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg klarer ikke helt å se at det er noe galt jeg. Er man i et forhold hvor alt fungerer bra så vil man vel ikke gå ut av forholdet til fordel for noen andre. Hvis noen forlater et forhold til fordel for andre, ja så da ønsker jo den personen å ha den forandringen. Da har han/hun jo selv skyld i dette. Ikke den eventuelle tredjepersonen. Det som kan være vanskelig i denne situasjonen er jo det å sette grenser på hva man kan /ikke kan gjøre mens den personen forsatt er i forholdet. Altså bli evt. innblandet som "elskerinne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #43 Del Skrevet 26. februar 2004 Men hvem vil opptre mest moralsk; den frie som forteller den bundne, eller den bundne som forteller den frie?? Man svarer vel gjerne ut i fra sin egen moralske vurdering, og ikke minst utifra sitt forsvar av egne handlinger(for å kunne leve med de). Følg ditt hjerte er mitt råd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 26. februar 2004 #44 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg klarer ikke helt å se at det er noe galt jeg. Er man i et forhold hvor alt fungerer bra så vil man vel ikke gå ut av forholdet til fordel for noen andre. Hvis noen forlater et forhold til fordel for andre, ja så da ønsker jo den personen å ha den forandringen. Da har han/hun jo selv skyld i dette. Ikke den eventuelle tredjepersonen. Det som kan være vanskelig i denne situasjonen er jo det å sette grenser på hva man kan /ikke kan gjøre mens den personen forsatt er i forholdet. Altså bli evt. innblandet som "elskerinne". Så da er det fritt fram å prøve seg på mannen din? Ettersom du ikke ser noe galt i det, mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #45 Del Skrevet 26. februar 2004 Så da er det fritt fram å prøve seg på mannen din? Ettersom du ikke ser noe galt i det, mener jeg? Her fikk jeg lyst til å svare, selv om spørsmålet ikke ble stilt til meg. Ja, jeg hadde godtatt om min mann hadde gått om han hadde fått sterkere følelser for en annen..selv om det hadde gjort vondt som bare rakkern. Jeg eier han da ikke. Fritt fram å prøve seg??? Om min mann hadde kastet seg over ei som oppførte seg "simpelt" og han falt for dette - så værsegod. En slik mann ville jeg ikke hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 26. februar 2004 #46 Del Skrevet 26. februar 2004 SNERRRR hadde noen lagt seg etter typen min hadde jeg tilta og skjelt ut lilletøs!!!!! Vent. Det skjedde jo, og nå flørter hun med han for å plage meg! Innlegget endret Marianne Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #47 Del Skrevet 26. februar 2004 Så da er det fritt fram å prøve seg på mannen din? Ettersom du ikke ser noe galt i det, mener jeg? Ja - og jeg er trygg på at han hadde sagt klart ifra og valgt meg. Slik er nå engang livet... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 26. februar 2004 #48 Del Skrevet 26. februar 2004 Ja - og jeg er trygg på at han hadde sagt klart ifra og valgt meg. Slik er nå engang livet... :-? Synes det er litt arrogant, jeg, å si at en ikke påvirkes av at en annen prøver seg på ens kjære. Selv hadde jeg ikke likt at noen prøvde å komme mellom oss i den hensikt å prøve å få ham, selv om han ikke falt for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #49 Del Skrevet 26. februar 2004 Synes det er litt arrogant, jeg, å si at en ikke påvirkes av at en annen prøver seg på ens kjære. Selv hadde jeg ikke likt at noen prøvde å komme mellom oss i den hensikt å prøve å få ham, selv om han ikke falt for henne. Jammen du snakker jo om å like det her...? :klø: Jeg hadde helt sikkert blitt påvirket ved at jeg ville synt4es det var leit, men jeg stoler på ham. Skjønner du hva jeg mener? Akkurat på samme måte som jeg stoler på at JEG ville si nei takk om noen prøvde seg på meg. Det har skjedd meg - og det gikk greit det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 26. februar 2004 #50 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg sjekker ikke opp opptatte menn, av prinsipp. Er han i et forhold og jeg har respekt for han (det må man ha om man elsker et menneske) - da må jeg nødvendigvis respektere hans valg også - som er henne, og siden han fortsatt er sammen med dama må det være noe... (Selv om jeg kom "inn i bildet" senere, og selv om kjemien er god.) Dessuten har man tid til å vente uansett. Man venter jo ikke - alle voksne vet at det finnes mer enn en - den rette... Og livet er sannsynligvis ikke over i morgen. Er han en dott som vil være i et dårlig forhold, ja - så får han bli. Da har han ikke ryggrad. Er han en som er selvstendig, og forholdet er dårlig, så går han uten innblanding fra meg. Vet ikke. Men dersom en type hadde forsøkt sjekke opp meg i en dårlig periode av forholdet - eller en god periode, så hadde han fått samme resultat. Jeg hadde lurt på "hvem f... han tror han er..." og hadde følt at han kom med "smuss". Og en som kommer med forslag om "smuss" - mister fort populariteten. Jeg hadde heller ikke forstått hva som hastet sånn. Og hva ventet han at jeg skulle gjøre? Falle han om halsen og takke? Jeg hadde blitt litt "mørkeredd", og han hadde mistet alle eventuelle stjerner han hadde hatt i boka fra før... Sånn er det, for meg i alle fall. Jeg liker ikke mas, av noe slag. Jeg har liksom ikke troa på "å redde de stakkars mennene ut av dårlige forhold" - såpass respekt har jeg tross alt enda for den delen av befolkningen på denne planteten - at jeg tror de klarer ordne opp selv. For meg får de være i fred. Kunne kommet med en drøss med "sympati-for-hunkjønnet-som-jeg-tilhører" - men gjør det ikke. Det er ikke der det ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 26. februar 2004 #51 Del Skrevet 26. februar 2004 Flott innlegg, Vega! Sånn føler jeg det også. Til Suzy og Olse....det er jo ikke snakk om å like det eller ikke, men å la seg påvirke av det eller ikke. For Olse er det kanskje helt greit at noen prøver seg på hennes mann, hun ser ikke noe galt i det. For meg er det ikke greit, jeg hadde latt meg påvirke av at en annen kvinne ville ha mannen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #52 Del Skrevet 26. februar 2004 ...men hvis en annen kvinne virkelig prøver å få tak i mannen din (eller min for den saks skyld), så hadde jeg jo virkelig ville kjempet med nebb og klør for å beholdt min mann.... og kanskje kan man få seg en liten vekker å! - man skal ALDRI ta hverandre for en selvfølge, og hele tiden jobbe for at forholdet skal være godt. ... Da vil jo ikke mannen ha noen annen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 26. februar 2004 #53 Del Skrevet 26. februar 2004 ...men hvis en annen kvinne virkelig prøver å få tak i mannen din (eller min for den saks skyld)' date=' så hadde jeg jo virkelig ville kjempet med nebb og klør for å beholdt min mann.... og kanskje kan man få seg en liten vekker å! - man skal ALDRI ta hverandre for en selvfølge, og hele tiden jobbe for at forholdet skal være godt. ... Da vil jo ikke mannen ha noen annen!![/quote'] Det er ingen mann i denne verden som er verdt at jeg må anstrenge meg hver eneste dag for å beholde. Har litt respekt for meg selv også, og ikke bare for han. Det er ikke snakk om å ta hverandre som en selvfølge, men trygghet i forholdety. Uten tryggheten finnes det ikke noe forhold, og måtte jeg kjempe for å beholde han, hadde døren vært på vid gavel her hjemme. Jeg er ferdig med å måtte kjempe for å beholde en mann, for enten godtar han emg som jeg er ellers er det bare til å gå. Viser han at han betyr mye for meg, og det får holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 26. februar 2004 #54 Del Skrevet 26. februar 2004 Trodde jeg var ille ute et øyeblikk her, siden jeg ikke er veldig interessert i å "jobbe" bevisst for at mannfolket ikke skal fatte interesse for andre - helt til Madam Felle sa akkurat det jeg føler. Hørtes ikke så ille ut likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #55 Del Skrevet 26. februar 2004 oi, kanskje jeg har liten selvtillitt? Jeg jobber hele tiden for at forholdet skal fungere jeg... (og sover jeg på sofaen en ettermiddag, har jeg faktisk dårlig samvittiget) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2004 #56 Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg synes dere virker kalde og kyniske, jeg ser ingen som argumenterer med kjærlighet. Bare at en må kjempe for å beholde han..HVORFOR?? fordi han er en ting som tilhører deg? Sjalue og maktsyke kvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. februar 2004 #57 Del Skrevet 26. februar 2004 :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 27. februar 2004 #58 Del Skrevet 27. februar 2004 Til Suzy og Olse....det er jo ikke snakk om å like det eller ikke, men å la seg påvirke av det eller ikke. For Olse er det kanskje helt greit at noen prøver seg på hennes mann, hun ser ikke noe galt i det. Ærlig talt går ikke dette på om jeg synes dette greit eller ikke. Selvsagt hadde jeg ikke likt at noen prøvde å sjekke opp min mann. Men jeg stoler faktisk såpass på han at han hadde sagt at han ikke var interessert. Hvis ikke så er ikke det en type jeg vil være i lag med! Og når det gjelder snakk om å legge seg etter opptatte typer. Det er faktisk ikke alle som forteller at de er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 27. februar 2004 #59 Del Skrevet 27. februar 2004 Å legge seg etter andres menn er skammelig, uansett hva du måtte mene om deres forhold. Menn i forhold bør være off limits! 100% enig med deg, Tex. Rett og slett skammelig. Men jeg synes kanskje både hun og forholdet deres virker litt... kjedelig? Er det din oppgave å analysere deres forhold da?? Kanskje de har det fint slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2004 #60 Del Skrevet 27. februar 2004 Skiller dere mellom ei som kun er ute etter å ha det litt moro og ei som faktisk har sterke følelser da? Husker min eks fortalte at ei dame hadde kommet opp på hotellrommet hans om natta da han var der med jobben. Hun tok for seg, eller prøvde ihvertfall..Ja, ikke vet jeg hvem som snakket sant. Men hun bodde like ved oss; ei feit kvapsete 40 årig 2-barns mor, med pistrete tynt hår..Tenke seg til å fornedre seg slik Nei, om min eks hadde valgt henne, så hadde ikke jeg brydd meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå