AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #21 Del Skrevet 21. september 2012 Det må jo være litt av en sum siden du må betale litt en gang i måneden og ikke får til å betale tilbake alt innen sommeren? Jeg ville lånt av foreldrene mine og gitt han pengene øyeblikkelig. Ville også jobbet ekstra ved siden av studiene. Dere hadde en avtale ja.. Dere hadde kanskje om å feire nyttår sammen i Paris også, mens dere fortsatt var sammen. Mye endrer seg nå når dere ikke er sammen lenger. Forstår at han plutselig ønsker fortgang i dette jeg! Anonym poster: c22f1bb43a691de98b2b033f059ff20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #22 Del Skrevet 21. september 2012 En avtale er en avtale selv om det er slutt mellom dere. Fint at du også har det skriftlig for den muntlige avtalen blir bare ord mot ord. Det er dog viktig at du prioriterer nedbetalingen til han. Betal litt mer hvis du sitter igjen med litt ekstra penger en måned og kutt ned så mye som mulig på ting som ikke er strengt nødvendig. Betaler så mye jeg kan. Så det skal egentlig ikke være noe problem. Han har masse penger selv så han klarer seg faktisk bedre enn meg. Vi hadde denne avtalen lenge etter at vi slo opp også, det er en stund siden nå. Men plutselig kom han på at han skal ha igjen alle pengene til ferie. Men hvis han maser noe mer om det så får jeg bare vise til det han selv har sagt tidligere... Jeg har veldig lite lyst til å ta opp et lån. Hadde kanskje gjort det om jeg visste fyren slet med penger, når jeg faktisk skylder han penger. Men han har jo en grei stor formue som han ikke nøler å bruke av ellers, så jeg ser liksom ikke poenget... Anonym poster: 67099564572bf908d8dc0deb7a4d1b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zuketta Skrevet 21. september 2012 #23 Del Skrevet 21. september 2012 Betaler så mye jeg kan. Så det skal egentlig ikke være noe problem. Han har masse penger selv så han klarer seg faktisk bedre enn meg. Vi hadde denne avtalen lenge etter at vi slo opp også, det er en stund siden nå. Men plutselig kom han på at han skal ha igjen alle pengene til ferie. Men hvis han maser noe mer om det så får jeg bare vise til det han selv har sagt tidligere... Jeg har veldig lite lyst til å ta opp et lån. Hadde kanskje gjort det om jeg visste fyren slet med penger, når jeg faktisk skylder han penger. Men han har jo en grei stor formue som han ikke nøler å bruke av ellers, så jeg ser liksom ikke poenget... Anonym poster: 67099564572bf908d8dc0deb7a4d1b68 Dette er ikke noe du skal tenke på for du har ingenting med det å gjøre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #24 Del Skrevet 21. september 2012 Det er umulig å si noe om dette før man vet noe om hvor stirt beløp det gjelder. Du sier det er mer enn en ferietur. 50.000? <br /><br /> Anonym poster: 364446ec306990094fe6339fa33f8602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satellites Skrevet 21. september 2012 #25 Del Skrevet 21. september 2012 Dette er ikke noe du skal tenke på for du har ingenting med det å gjøre. Akkurat det jeg skulle svare. Det spiller ingen rolle om DU ser poenget eller ikke, det er ikke opp til deg å vurdere om han trenger pengene eller ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #26 Del Skrevet 21. september 2012 Kan det være at han har brukt opp eller bundet opp arven? Men du må jo bare si til han at du ikke har mer penger, og når du ikke har mer penger kan du heller ikke betale mer i måneden. <br /><br /> Anonym poster: 364446ec306990094fe6339fa33f8602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #27 Del Skrevet 21. september 2012 Dere hadde en avtale ja.. Dere hadde kanskje om å feire nyttår sammen i Paris også, mens dere fortsatt var sammen. Mye endrer seg nå når dere ikke er sammen lenger. Forstår at han plutselig ønsker fortgang i dette jeg! Anonym poster: c22f1bb43a691de98b2b033f059ff20b En avtale om å reise på ferie sammen som kjærester vil aldri være juridisk bindende. En avtale om lån derimot, er nettopp det. Du skal være litt av et brødhue for ikke å se forskjellen. Anonym poster: b54793f13df074b0f81d49cbf5bea674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmarielle Skrevet 21. september 2012 #28 Del Skrevet 21. september 2012 Ikke si at han ikke trenger pengene fordi han har så og så mye penger, det er faktisk ikke din sak. Låner du penger så har du ikke noe med hvor mye penger vedkommende har og hva de bruker pengene SINE på, du skal betale tilbake etter avtale, sånn er det. Ellers synes jeg dere skal følge den avtalen dere laget, om du ikke får til noe annet. I ditt sted hadde jeg lånt over alt for å bli kvitt gjelda til eksen, det er tydelig at dere ikke trenger mer kontakt enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. september 2012 #29 Del Skrevet 21. september 2012 Hvor mye penger er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #30 Del Skrevet 22. september 2012 Betaler så mye jeg kan. Så det skal egentlig ikke være noe problem. Han har masse penger selv så han klarer seg faktisk bedre enn meg. Vi hadde denne avtalen lenge etter at vi slo opp også, det er en stund siden nå. Men plutselig kom han på at han skal ha igjen alle pengene til ferie. Men hvis han maser noe mer om det så får jeg bare vise til det han selv har sagt tidligere... Jeg har veldig lite lyst til å ta opp et lån. Hadde kanskje gjort det om jeg visste fyren slet med penger, når jeg faktisk skylder han penger. Men han har jo en grei stor formue som han ikke nøler å bruke av ellers, så jeg ser liksom ikke poenget... Anonym poster: 67099564572bf908d8dc0deb7a4d1b68 Det er helt irrelevant om du synes han har god råd og ikke trenger pengene, det er faktisk hans penger. Jeg synes han har vært grei som har gitt deg så lang frist som til sommeren for nedbetaling. Hvis man først skal understreke at det er inngått en avtale, og at avtaler er bindende, får man se på muligheten for at den kan settes til side i medhold av avtaleloven § 36 eller etter læren om bristende forutsetninger. Jeg antar ekskjæresten ga et lån mens de var sammen (har bare skumlest tråden), og det er vel grunn til å anta at han ikke ville gjort det hvis han visste at de kom til å slå opp. Uten at jeg kan noe mer om reglene på dette området... Anonym poster: 488e3210a087aa872e7bac5c04ee5133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rabadamtimtim Skrevet 22. september 2012 #31 Del Skrevet 22. september 2012 Skylder x-en min en del penger som jeg lånte av han. Det er ikke kjeeempemye, men nok til at jeg må betale litt nå og da hver måned. Jeg er student så har ikke råd til å legge av masse penger hver måned heller. Da vi var sammen sa han at dette gikk helt greit. Vi slo opp, og han sa fremdeles at det var greit at jeg betalte ned en gang i måneden. (Dette står skriftlig i samtale mellom meg og han på facebook, men ellers er det en muntlig avtale) Plutselig idag sender han meg melding og sier han vil ha alle pengene innen sommeren. Det kommer jeg IKKE til å klare! Jeg tror han bare sier dette for å være jævlig. Han har fått en stor arv, så han har masse penger på konto. Disse pengene har han brukt til tull og morro før, så jeg skjønner ikke hvorfor han absolutt må ha inn det jeg skylder han, at han ikke kan ta fra arvepengene? Dessuten tviler jeg på at han skal drive å betale for noe veldig dyrt. Han er selv student, har ingen særlig høye utgifter, har et sted å bo osv... Jeg sendte han en melding og sa at jeg betaler tilbake på den måten jeg kan, og at det ikke er noe vits for oss å krangle om dette... Hva er mest rett her? Vi hadde jo en avtale, er det helt greit for han å plutselig ombestemme seg? Han er en SKIKKELIG kranglefant, så jeg vedder på at jeg kommer til å ønske å drepe han ang dette her.. gruer meg til han svarer på meldinga mi igjen. Han er så sta, og så sint siden vi slo opp. Så jeg trenger litt råd! Anonym poster: 67099564572bf908d8dc0deb7a4d1b68 Ta opp lån og betal han tilbake. Det er ikke rart han vil ha tilbake pengene. Det virker som du har lånt mange titusen av kroner av han fordi du mente at han hadde mye penger og derfor plikt til å låne deg. Nå virker du snurt fordi han faktisk vil ha sine penger tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 22. september 2012 #32 Del Skrevet 22. september 2012 Jeg skjønner at det føles frustrerende å bli bedt om å betale tilbake alle pengene når du ikke har dem her og nå, men jeg skjønner også eksen din veldig godt!! Det er utrolig kjipt når folk skylder deg penger, og det kan være at han plutselig har innsett hvor tåpelig det er at en eks skylder ham penger, og vil ha det hele ut av verden så fort som mulig. Hvor mye penger lånte du, og hvor lenge har du skyldt ham disse pengene? Hvor mye er nedbetalt? Hvorvidt han trenger pengene eller ikke har du absolutt ingenting med. Det er hans penger, ikke dine. Jeg ville virkelig undersøkt dette med kredittkort eller forbrukslån for å se om det kan være en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #33 Del Skrevet 22. september 2012 hvorfor har du lånt så pass mye penger når du ikke har god råd til å betale de tilbake?jg synes du skal prøve å betale alt det du skylder.om du låner fra foreldre,venn eller banken.. du har ingenting med hva han skal bruke pengene på og om han har fått arv eller ikke..fin dg en jobb eller snakk med banken. jeg ville betalt ned alt og blitt ferdig med det. Anonym poster: 9171c8c33887975929c77043182fc92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 22. september 2012 #34 Del Skrevet 22. september 2012 Søskenbarnet mitt og eksen hans er i akkurat samme situasjon. Hørtes merkelig kjent ut dette! Og som kjent er det alltid to sider ved en sak, ikke sikkert at du er så enkel mot han og, og da vil han vel bli ferdig med hele saken. Så klart vil mannen ha pengene sine og få deg ut av livet sitt, ellers blir dere aldri ferdige med hverandre. Det er tross alt hans penger! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 22. september 2012 #35 Del Skrevet 22. september 2012 Om du ikke får lånt hele beløpet hos noen andre, kan du jo prøve å få lånt deler av det? Og at du ikke har penger er i grunnen ikke hans problem. Han var i grunnen grei som lot deg betale ned over tid da det ble slutt mellom dere. Du burde gjøre det du kan for å betale ham tilbake så raskt som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå