Gå til innhold

Ubetinget kjærlighet

Gjest Tine

Anbefalte innlegg

Jeg tror heller ikke at kjærligheten er så enkel at man kan skru den av som en bryter, men jeg tror heller ikke at den er så enkel som ubetinget kjærlighet vil si heller. Å akseptere sider med de man elsker som man ikke er så glade for er en del av kjærligheten, og at forandringer skjer er jo livets gang.

Jeg snakker mer om helomvendinger i personlighet, å ha levd på en løgn, svik av verste sort, mishandling av barn, osv. Jeg tror ikke det er så mange som kan si med hånden på hjertet at de kan elske andre en sine barn ubetinget. Hvis du kan det så er det veldig bra for deg, men for de fleste vil det å finne ut at de har vært gift med en seriemorder eller at gubben har seksuelt misbrukt datteren i flere år forandre følelsene ganske kraftig.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker ubetinget. Selv om det sårer meg dypt og inderlig til tider. Jeg har elsket min kjæreste gjennom flere utroskap, masse løgner og hans mørke sider. Han har gode sider også, men han har noen tunge vanskelige personlighetstrekk. Han gjør en del sårende og egoistiske valg, men også mye godt. Hva gjør man med et menneske som har både godt og ondt i seg, som både kan elske deg til himmelen og tilbake, og neste dag, stikke deg i ryggen.

Jeg elsker ham til tross for at ingen rundt meg forstår at jeg kan være glad i ham. Jeg elsker ham for den personen jeg ser igjennom alt det han er og gjør, både på godt og vondt. Jeg vil nok aldri miste følelsene for ham, selv om han har fått meg til å føle glede, sorg, sinne, sjokk, eufori, forelskelse, dyp kjærlighet, sviktet, tilsidesatt, osv....

Jeg vil fortsatt elske ham selv om jeg er på vei ut av forholdet. Å elske noen ubetinget - er det et valg eller bare skjer det?

Kunne jeg valgt selv, ville jeg skrudd av følelsene, så jeg mener at jeg elsker ham ubetinget fordi jeg ikke har noen som helst kontroll over dette. Man kan leve uten de man elsker.

Anonym poster: 684ed5266603be86f59fb3ab125b28cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er unormalt.

Jeg elsker mitt barn ubetinget, og også min nærmeste familie, og én av mine venner.

Partnere har jeg aldri mestret å elske ubetinget.

Nøyaktig det samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...