Hellosunshine Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Jeg har en far som nå har arvet 2,6mill av sin avdøde mor,altså min farmor. Min far er alene og enkemann etter at vi mistet mamma for to år siden. Mn far har litt gjeld på huset,men ikke noe annet eller noen andre å forsørge. Da han visste at han kom til å arve en del kroner etter min farmor,sa han at han ville dele dette mellom min bror,meg og han selv. Jeg som datter har stilt opp på alle måter etter at min mor døde,ordnet med begravelse,ordnet hjemmet hos han,hjulpet han og støttet han når han var nede psykisk,reddet han fra å miste jobben (han slet med alkoholmisbruk etter at min mor døde,og han stilte opp på jobb drita),så snakket med legen hans som igjen snakket med arb giver som ga han en ny sjanse.. Da han nå har fått bekreftet arveoppgjøret,sier han at han gjerne ville gi oss barna noe. Det han vil gi oss er 100 000kr!!! Jeg ble rett og slett fly forbanna,mulig jeg er urimelig nå,men han selv skal sitte med nesten 3 mill pluss bolig verdt det samme som han snart skal selge for å kjøpe en liten leilighet,noe som innebærer at han sitter med ca 4 mill etter at lån og ny leilighet er kjøpt.. Jeg er så skuffa... han har barnebarn,altså mine barn og ikke en gang de gidder han å gi penger til. Er jeg urimelig og utakknemlig?? Jeg har selvfølgelig ikke uttrykket mine meninger til min far om dette,enda. Takker for svar...
Hellosunshine Skrevet 20. september 2012 Forfatter #2 Skrevet 20. september 2012 Jeg har en far som nå har arvet 2,6mill av sin avdøde mor,altså min farmor. Min far er alene og enkemann etter at vi mistet mamma for to år siden. Mn far har litt gjeld på huset,men ikke noe annet eller noen andre å forsørge. Da han visste at han kom til å arve en del kroner etter min farmor,sa han at han ville dele dette mellom min bror,meg og han selv. Jeg som datter har stilt opp på alle måter etter at min mor døde,ordnet med begravelse,ordnet hjemmet hos han,hjulpet han og støttet han når han var nede psykisk,reddet han fra å miste jobben (han slet med alkoholmisbruk etter at min mor døde,og han stilte opp på jobb drita),så snakket med legen hans som igjen snakket med arb giver som ga han en ny sjanse.. Da han nå har fått bekreftet arveoppgjøret,sier han at han gjerne ville gi oss barna noe. Det han vil gi oss er 100 000kr!!! Jeg ble rett og slett fly forbanna,mulig jeg er urimelig nå,men han selv skal sitte med nesten 3 mill pluss bolig verdt det samme som han snart skal selge for å kjøpe en liten leilighet,noe som innebærer at han sitter med ca 4 mill etter at lån og ny leilighet er kjøpt.. Jeg er så skuffa... han har barnebarn,altså mine barn og ikke en gang de gidder han å gi penger til. Er jeg urimelig og utakknemlig?? Jeg har selvfølgelig ikke uttrykket mine meninger til min far om dette,enda. Takker for svar... Må legge til at når jeg snakket med han på tlf tidligere idag,at han ikke visste hva han skulle bruke alle pengene på,og at han ikke hadde behov for så masse penger...
Gjest Bud Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Kommunikasjon er cluet! Snakk med faren din om det! Han har helt sikkert en plan og en idé 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Ja, du har i utgangspunktet ikke krav på noe som helst, så takk og bukk! Anonym poster: 87d85d0df88342335eb6eab793af9e46 38
Aldrisur Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Man har vel i realiteten ikke krav på å arve noe som helst. 15
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Det var ikke et imponerende høyt beløp alt tatt i betraktning, det skal jeg være enig i. Men nå har faktisk ikke verken du eller ungene dine krav på noe som helst, så du bør være glad for de 100k du får. Og at ungene dine skal få noe er da virkelig ikke noe du kan forvente synes jeg. Anonym poster: c4efd05c5de2b3dd1edda798bc293fd7 22
Gjest Høymann Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Du har ikke rett på noen av de pengene i det heletatt siden det ikke er din mor med mindre du ikke er oppført i testamentet til din farmor. Om du får noe i det heletatt er du jo bare veldig heldig(snill far) siden han ikke har noe plikt til å gjøre det. 7
Gjest Chin Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Herregud, du FÅR 100 000 kr og du er forbanna??? Hva faen?? Hadde blitt kjempe glad jeg! 26
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Du er heldig som får 100.000 kr. Da pappa døde, fikk jeg ingenting. Den eneste som fikk noe, var xkona som hadde tegnet forsikringen hans på henne. Anonym poster: 9fa89483729338b4bef730fc29099cfe 2
Gjest Badabing Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Synes det var gavmildt, jeg. Jeg syntes mine egne foreldre var supergavmilde da jeg fikk 40.000 da mamma arvet, og en god sum da pappa arvet også (og da syntes jeg han overdrev). I tillegg har det dryppet på meg med jevne mellomrom. Er det virkelig sånn at man forventer store summer når foreldre arver? Egentlig har man jo ikke rett på noe som helst. 7
Sinner Skrevet 20. september 2012 #11 Skrevet 20. september 2012 Ja, du er urimelig. Du har ikke krav på noe som helst, hans mor-hans arv. Penger er roten til mye ondt i dette bedritne samfunnet vi lever i, veldig mange familier faller sammen når det blir krangling om penger og spesielt arv. Takk for den, i mine øyne, store summen du får og vær glad på faren din sine vegne. 9
Gjest O___o Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Han må jo betale fette mye i arveavgift dersom han " tar hele kaka selv ", så da kan han jo like gjerne fordele det til barn/barnebarn/oldebarn/osv. På den måten kan hele familien slippe å måtte betale div avgifter, og en rekke familiekonflikter. 1
Hellosunshine Skrevet 20. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2012 Takk for svar folkens! Forstår dere synes jeg er lite takknemlig,for 100 000 er mye penger,for all del! Men etter at mamma døde har han blitt vanvittig egoistisk,stiller ikke opp på noe som helst,og føler at jeg har stilt så utrolig opp for han de siste årene,noe som har tæret på min egen psyke engentlig..Synes bare at når han vet at de to ungene han har jobber ræva si for å få endene til å møtes,så sitter han og skal meske seg med maange millioner og bare sløse vekk....
pantertante Skrevet 20. september 2012 #14 Skrevet 20. september 2012 (endret) Om x antall år dør faren din. Om han er forsiktig med pengene sine vil du og broren din arve mange penger. Du bestemmer deg da for et beløp du vil gi dine barn, i første omgang. De er ikke fornøyd med beløpet for de har jo hjulpet deg med forskjellige ting gjennom årene. De vil ha mer... Endret 20. september 2012 av pantertante 13
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #15 Skrevet 20. september 2012 Moren til samboeren min kommer snart til å arve opp mot 2 millioner, og de har mye penger fra før av. Faren har eget advokatfirma og hun har godt betalt stilling også. De tjener ikke mange millioner i året, men sitter fint i det -bokstavelig talt. Men samboer kommer ikke til å få noe av de pengene som moren arver. De er hennes, og hun og faren kommer til å bruke de som de vil. Min samboer vil jo sikkert arve godt når foreldrene dør, men det er jo (forhåpentligvis) veldig lenge til. Så 100.000 en god stund før faren din faller fra synes ikke jeg er lite i det hele tatt. Nå må jeg bare legg til at foreldrene til min samboer er veldig rause og spandable og har hjulpet oss mye med både avdrag på leilighet, fellesutgifter, gaver til leiligheten osv. så sånn sett blir det jo ikke som faren din, ts, men likevel; samboer kommer ikke automatisk til å få noe når moren arver de pengene. Anonym poster: e9e667c0b8967ed58a27e4e50850face 7
Hellosunshine Skrevet 20. september 2012 Forfatter #16 Skrevet 20. september 2012 Skjønner at jeg blir ansett som urimelig her,og det kan godt hende. Jeg takker virkelig for de pengene jeg får,og som sagt det er masse penger.Det jeg vil poengtere er at han selv presterer å si at han ikke trenger så masse penger og at han ikke vet hva han skal gjøre med dem. Vel.tenker da inni meg selv.du har to barn,som har jobbet knallhardt for å få etablert seg,noe som innebærer i dagens samfunn mye gjeld og i tillegg har han to barnebarn som jeg synes han burde gitt litt til. Men jeg setter selvfølgelig noe av de pengene jeg får til mine barn,så det er ikke noe problem. Men sa fra meg min morsarv av den grunn at han kunne få sitte i uskifte i boet,da han på det tidspunktet hadde det trangt økonomisk.. i mellomtiden har han drukket opp en god del sum penger ,itillegg til å måtte betale en jævlig bot for han kjørte bil med over 3 i promille,Vel,var nok bare en del av de kommentarene han kom med idag da han fortalte meg dette som har gjort meg så forbanna...
Gjesten Skrevet 20. september 2012 #17 Skrevet 20. september 2012 Ja, du er urimelig. Du har ikke krav på et øre, og hadde mine besteforeldre dødd, hadde jeg heller ikke forventet å få noe. At han velger å gi deg 100 000 kr er faktisk veldig gavmildt, resten får du vente med til han dør. 6
Laurelle Skrevet 20. september 2012 #18 Skrevet 20. september 2012 Herregud, du FÅR 100 000 kr og du er forbanna??? Hva faen?? Hadde blitt kjempe glad jeg! samme sier jeg. ts er urimelig og grådig!!!! om han hadde gitt 10.000 eller 5000 eller hvilket som helst annet beløp skal du være fornøyd ,mener nå jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #19 Skrevet 20. september 2012 Takk for svar folkens! Forstår dere synes jeg er lite takknemlig,for 100 000 er mye penger,for all del! Men etter at mamma døde har han blitt vanvittig egoistisk,stiller ikke opp på noe som helst,og føler at jeg har stilt så utrolig opp for han de siste årene,noe som har tæret på min egen psyke engentlig..Synes bare at når han vet at de to ungene han har jobber ræva si for å få endene til å møtes,så sitter han og skal meske seg med maange millioner og bare sløse vekk.... Kanskje du rett og slett skal si rett ut til han i en hyggelig tone "hva med å dele mer med oss? Vi har jo oppover ørene i gjeld og du hadde reddet oss mye ved å dele mer med oss" Anonym poster: e9e667c0b8967ed58a27e4e50850face 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #20 Skrevet 20. september 2012 Han må jo betale fette mye i arveavgift dersom han " tar hele kaka selv ", så da kan han jo like gjerne fordele det til barn/barnebarn/oldebarn/osv. På den måten kan hele familien slippe å måtte betale div avgifter, og en rekke familiekonflikter. Det er nå så, men det er ikke problemstillingen her. Anonym poster: 87d85d0df88342335eb6eab793af9e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå