LunaLi Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Heisann Har nylig funnet ut at jeg er gravid. Har lenge før det (i flere år) vært plaget med for mye syre i magen. Men har da holdt det under kontroll med Nexium. Nå er det jo sånn at man vet ikke om Nexium kan være skadelig under graviditet så.... tar da helst ikke det. Jeg har svært lite sure oppstøt eller halsbrann, det hele ligger nedi magen... alt fra mellomgulvet og nedover til navelen. Det blir denne brennende følelsen. Jeg er da livredd for å få magesår, eller blødning i tarm... Sliter med angst og så klart stresset fra det hjelper heller ikke. Så... hva kan hjelpe? gaviscon har jeg fått tips om, men den skal visst bare hjelpe mot sure oppstøt eller halsbrann... Noe mat som har en dempende effekt på syre? Eller har noen erfaring med medisin man kan ta selv om man er gravid? Feks hva med titralac.. (vet ikke om jeg skrev det riktig).
Kakaoen Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Prøv flytende Gaviscon. Smaker hærk, men hjelper for meg. Har slitt med halsbrann før jeg ble gravid. Har hørt at mandler skal ha en dempende effekt på halsbrann. Jeg ville prøvd dette, og sett om det er noe du spiser som du bør kutte ut.. Hvis ikke så ring legen og hør om det finnes noe medisiner du kan bruke
LunaLi Skrevet 20. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2012 Prøv flytende Gaviscon. Smaker hærk, men hjelper for meg. Har slitt med halsbrann før jeg ble gravid. Har hørt at mandler skal ha en dempende effekt på halsbrann. Jeg ville prøvd dette, og sett om det er noe du spiser som du bør kutte ut.. Hvis ikke så ring legen og hør om det finnes noe medisiner du kan bruke Ja men er ikke halsbrann jeg sliter med, har snakket litt med lege om det, han nevnte også gaviscon, men at den funker på halsbrann og sure oppstøt. Men jeg har bare brenning nede i magen, både magesekk og videre nedover tarmene. Har allerede hatt koagulert blod kommet ut av meg... derfor jeg da kontaktet lege. Ellers så er jeg veldig obs på hva jeg spiser, og holder meg til vann når det kommer til drikke. Men siden magesyre er noe jeg har slitet med så lenge så lurer jeg jo litt på om det er noe annet som skaper det, hvis det er mulig. Nexium har holdt den i sjakk ved behov... men som sagt så vil jeg ikke ta den når de ikke vet om det kan være skadelig. Ellers så har jeg fått tips om at gulrot kan hjelpe mot syre... så knasker nu på det innimellom:p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå