Harlekin Skrevet 21. september 2012 #41 Skrevet 21. september 2012 Det er ikke snakk om å være hysterisk, det er snakk om å være bevisst. Det er lite som er så trasig å være alvorlig syk, og det vi spiser/drikker er en stor bidragsyter til utvikling av sykdom. Sjokolade i dens opprinnelige form er sunt, sjokolade i form av nugatti eller melkesjokolade har aldri vært annet enn usunt. Når denne typen artikler kommer i avisen, og legges inn som diskusjon på KG på denne måten, da er det hysteri som er i grunn. 4
Gjest Filleproletiet Skrevet 21. september 2012 #42 Skrevet 21. september 2012 Jeg prøver, men de lukter stadig lunta. Prøvde med arsenikk forrige uke, denne uka skal jeg prøve med rottegift i middagen. 3
Havbris Skrevet 21. september 2012 #43 Skrevet 21. september 2012 Jeg prøver, men de lukter stadig lunta. Prøvde med arsenikk forrige uke, denne uka skal jeg prøve med rottegift i middagen. Hvorfor gjør du det så vanskelig. Jevnlig inntak av pølser er helt bankers! 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #44 Skrevet 21. september 2012 Nå er jeg glad for at mine to små aldri har spist barnemat fra glass! Her er alt hjemmelaget Anonym poster: 564be5dce0d0028434177c2212841e5f Det står at det er furan i hjemmelaget mat også..bare at de ikke vet hvor mye enda Anonym poster: 3c0f20195d0d88e89ae75ee110b4404d
Gjest Filleproletiet Skrevet 21. september 2012 #45 Skrevet 21. september 2012 Hvorfor gjør du det så vanskelig. Jevnlig inntak av pølser er helt bankers! Really? Hva er galt med pølser?
Havbris Skrevet 21. september 2012 #46 Skrevet 21. september 2012 Really? Hva er galt med pølser? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=689625 1
makkapakka Skrevet 21. september 2012 #47 Skrevet 21. september 2012 Pølser er faktisk veldig farlig å spise det. For et år siden spiste jeg så mye pølser at hele kroppen stivnet av pølsevev.. 1
Gjest ikke i logg nuh Skrevet 21. september 2012 #48 Skrevet 21. september 2012 Det er ikke snakk om å være hysterisk, det er snakk om å være bevisst. Det er lite som er så trasig å være alvorlig syk, og det vi spiser/drikker er en stor bidragsyter til utvikling av sykdom. Sjokolade i dens opprinnelige form er sunt, sjokolade i form av nugatti eller melkesjokolade har aldri vært annet enn usunt. Jeg har sett mye av det du har skrevet i ulike mat- og helsedebatter her på forumet. Du er temmelig ekstrem. Og det må du få lov til å være. De nyfrelste er gjerne de villeste av alle, og de bobler over tro på det store de har oppdaget. Ingenting kan vippe dere av pinnen, og jeg synes du oppfører deg som en fanatisk misjonær her. Fint for deg. Men du har ingenting med å anta at foreldre over det ganske land påfører barna sine skader ved å gi dem Nugatti eller en mariekjeks en gang imellom. Det finnes dessverre foreldre som ikke aner hva barna burde spise. Men de fleste vet godt hva som er helsefremmende. Så slapp av.
Harlekin Skrevet 21. september 2012 #49 Skrevet 21. september 2012 Pølser er faktisk veldig farlig å spise det. For et år siden spiste jeg så mye pølser at hele kroppen stivnet av pølsevev..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #50 Skrevet 21. september 2012 Det er ikke snakk om å være hysterisk, det er snakk om å være bevisst. Det er lite som er så trasig å være alvorlig syk, og det vi spiser/drikker er en stor bidragsyter til utvikling av sykdom. Sjokolade i dens opprinnelige form er sunt, sjokolade i form av nugatti eller melkesjokolade har aldri vært annet enn usunt. Hva tenker du om all giften som er i grønnsakene? Og fruktsukker er verre enn vanlig sukker... Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20
2shy Skrevet 21. september 2012 #51 Skrevet 21. september 2012 Jeg har sett mye av det du har skrevet i ulike mat- og helsedebatter her på forumet. Du er temmelig ekstrem. Og det må du få lov til å være. De nyfrelste er gjerne de villeste av alle, og de bobler over tro på det store de har oppdaget. Ingenting kan vippe dere av pinnen, og jeg synes du oppfører deg som en fanatisk misjonær her. Fint for deg. Men du har ingenting med å anta at foreldre over det ganske land påfører barna sine skader ved å gi dem Nugatti eller en mariekjeks en gang imellom. Det finnes dessverre foreldre som ikke aner hva barna burde spise. Men de fleste vet godt hva som er helsefremmende. Så slapp av. Er jeg ekstrem fordi jeg mener at ting som sukker, smaksforsterkere, ferdigmat og palmeolje er skadelig og inntas i altfor store mengder i de altfor mange hjem? Isåfall får jeg bare være ekstrem 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #52 Skrevet 21. september 2012 For enkelte av oss er ferdigmat (alla toro, knorr, ol) noe vi må bruke for vi er ikke gode på mat. Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20
2shy Skrevet 21. september 2012 #53 Skrevet 21. september 2012 Hva tenker du om all giften som er i grønnsakene? Og fruktsukker er verre enn vanlig sukker... Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20 Kjøper økologisk, spiser ikke søt frukt. For enkelte av oss er ferdigmat (alla toro, knorr, ol) noe vi må bruke for vi er ikke gode på mat. Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20 Jeg vet godt hvordan det er, det var tøft å gå fra Findus, Toro, og brødskiver, til å måtte lage all mat fra bunnen. Kunne ingenting, kunne ikke fordra å lage mat, det var lite velvilje generellt 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 21. september 2012 #54 Skrevet 21. september 2012 http://forum.kvinneg...howtopic=689625 lol
Sota Skrevet 22. september 2012 #55 Skrevet 22. september 2012 Selvsagt får barna kun raw food og supermat. Er jo ikke helt dum heller, lizm.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #56 Skrevet 22. september 2012 Kjøper økologisk, spiser ikke søt frukt. http://www.tu.no/miljo/2011/04/20/-okologisk-mat-er-ren-bloff Beklager å skuffe seg, men økologisk er ikke så supert altså..... Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20
mammamora90 Skrevet 22. september 2012 #57 Skrevet 22. september 2012 (endret) Hva er det man ikke får kreft av for tiden da? Det er visst livsfarlig å spise eller drikke noe som helst i hele verden. Og ikke glem alle andre ting man kan få kreft av! Oralsex for eksempel. Anonym poster: d54407ebb230e33f3bf0e2689a3328de Tenkte jeg også! Men når det er sakt så har jeg laget barnematen selv, men det har mer med å gjøre at sønnen min aldri likte barnemat på glass.. Oralsex er noe voksne mennesker VELGER å ha. Barna har derimot ikke noe valg når de forgiftes av foreldrene sine. Anonym poster: 04f1561679882f059dbe94a9b6cf29ae Jeg er sikker på at du også har gitt barna dine mat som "kan være kreftfremkallende" på en eller annen måte, syns det er noe nytt hver dag. Har du noengang gitt barna dine kjøtt som er stekt på høy varme? Da har du også "forgiftet" dem, og bør heller ikke klage: http://www.sinnetshe...tekt_kjoett.htm Hvis ikke du har servert ungene dine kjøtt som er stekt på høy temeratur, enten i ovn, stekepanne eller på grill, skal du ha lykke til med å unngå at de får servert det en eller annen gang i løpet av de 18 årene du har ansvar for dem. Endret 22. september 2012 av mammamora90
Calypso Skrevet 22. september 2012 #58 Skrevet 22. september 2012 Heh, alt er jo farlig om dagen... gulrøtter får man kreft av, man leker med livet hver gang man krysser gaten, folk som aldri har røyket får lungekreft og ingen har overlevd livet enda, så jeg beklager perfekte foreldre: Deres barn vil også dø uansett om maten kommer fra glass eller ikke.
Gjest meh Skrevet 22. september 2012 #59 Skrevet 22. september 2012 (endret) Heh, alt er jo farlig om dagen... gulrøtter får man kreft av, man leker med livet hver gang man krysser gaten, folk som aldri har røyket får lungekreft og ingen har overlevd livet enda, så jeg beklager perfekte foreldre: Nei, "alt" er ikke farlig, forskningen som kommer til resultater som taler for slikt er ofte høyst subjektiv og tar ikke forbehold for at korrelasjon ikke medfører kausalitet, og tabloidaviser skriver om resultatene uavhengig av objektiviteten og kvaliteten på forskningen som står bak resultatet ettersom at det fører til økt salg av aviser. Lungekreft var forresten en utrolig sjelden kreftform før i tiden. Deres barn vil også dø uansett om maten kommer fra glass eller ikke. Denne logikken som er helt hinsides rettferdigjører drap. "Skal jo dø uansett". Endret 22. september 2012 av meh 1
2shy Skrevet 23. september 2012 #60 Skrevet 23. september 2012 http://www.tu.no/mil...at-er-ren-bloff Beklager å skuffe seg, men økologisk er ikke så supert altså..... Anonym poster: 1eacdea48cc36b39865e7447a8140a20 Jeg er veldig klar over at økologisk ikke er perfekt, men det er et bedre alternativ enn ikke-økologisk. At alt er en ren bløff biter jeg ikke på, men jeg vet utmerket godt at det ikke er fritt for kjemikalier. Biodynamisk er eller selvdyrking er det tryggeste hvis man først ska være "hysterisk" Å sammenligne og spise grønnsaker med transfett og sukker blir jo også litt på kanten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå