AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Forgifter du barna dine med furan? Dette må leses av alle foreldre. http://www.aftenposten.no/okonomi/Stoff-i-barnemat-kan-vare-helsefarlig-6996309.html Anonym poster: 04f1561679882f059dbe94a9b6cf29ae
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Nå er jeg glad for at mine to små aldri har spist barnemat fra glass! Her er alt hjemmelaget Anonym poster: 564be5dce0d0028434177c2212841e5f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Nå er jeg glad for at mine to små aldri har spist barnemat fra glass! Her er alt hjemmelaget Anonym poster: 564be5dce0d0028434177c2212841e5f Honnør til deg for det, men det er dessverre mange uansvarlige foreldre som propper i barna furan. Anonym poster: 04f1561679882f059dbe94a9b6cf29ae
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Hva er det man ikke får kreft av for tiden da? Det er visst livsfarlig å spise eller drikke noe som helst i hele verden. Og ikke glem alle andre ting man kan få kreft av! Oralsex for eksempel. Anonym poster: d54407ebb230e33f3bf0e2689a3328de 27
Harlekin Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Ja, er det ikke det ene, så er det det andre. Viktig at foreldre får mest mulig dårlig samvittighet. 20
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Hva er det man ikke får kreft av for tiden da? Det er visst livsfarlig å spise eller drikke noe som helst i hele verden. Og ikke glem alle andre ting man kan få kreft av! Oralsex for eksempel. Anonym poster: d54407ebb230e33f3bf0e2689a3328de Oralsex er noe voksne mennesker VELGER å ha. Barna har derimot ikke noe valg når de forgiftes av foreldrene sine. Anonym poster: 04f1561679882f059dbe94a9b6cf29ae
lykkelige.meg Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 I artikkelen står det at furan dannes i en kjemisk prosses under varmebehandlingen av mat. Altså det tilsettes ikke furan i barnematen. Det står at de ikke vet om det samme skjer i hjemmelaget mat. Så lenge de ikke vet hva som forårsaker denne kjemiske prossesen er vi heller ikke trygge på at hjemmelaget mat er uten dette. Syns det er litt for mye hysteri rundt hva som kan forårsake kreft. Egg er også kreftfremkallende... 21
Celtic Heart Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Jeg trodde det farlig å leve også jeg. Det er jo faktisk 110% dødlig. Så lenge du ikke fanger og dyrker maten din selv, vil den uansett hjemmelaget eller ikke inneholde stoffer som kroppen ikke "skal"ha. 5
Gjest Uanonymbruker Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Oralsex er noe voksne mennesker VELGER å ha. Barna har derimot ikke noe valg når de forgiftes av foreldrene sine. Anonym poster: 04f1561679882f059dbe94a9b6cf29ae hva er det du mener man skal putte i den hjemmelagde barnematen da, det finnes ikke noe som helst som ikke er skadelig på en eller annen måte. Egg gir kreft, gulerøtter gir kreft, poteter øker blodtrykket, erter kan senke immunforsvaret, epler og pærer skader tenner og tannkjøtt, en del fisk inneholder kvikksølv, tomater kan øke faren for prostatakreft. osv osv osv. 29
Lucid Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Jeg trodde det farlig å leve også jeg. Det er jo faktisk 110% dødlig. Så lenge du ikke fanger og dyrker maten din selv, vil den uansett hjemmelaget eller ikke inneholde stoffer som kroppen ikke "skal"ha. Åh, du ska ikke se bort i fra at du får i deg noe du ikke skal ha hvis du fanger og lager maten selv også.. Norge bærer jo fremdeles små spor av tsjernobyl-katastrofen enkelte plasser. You never know. Og med all eksosen og forurensningen i dag, så skal det godt gjøres å få 100% "ren" mat. 4
Anciol Skrevet 20. september 2012 #11 Skrevet 20. september 2012 Takk og pris at jeg laget all mat selv av ferske råvarer, og gjør det fortsatt:) Så slipper jeg bekymre meg for dyr og giftig barnemat:) Slapp å ete ferdigtygga mat på glass når jeg var liten, hadde en far som var hjemmeværende 1 år, og laget ekte god mat:)
Celtic Heart Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Åh, du ska ikke se bort i fra at du får i deg noe du ikke skal ha hvis du fanger og lager maten selv også.. Norge bærer jo fremdeles små spor av tsjernobyl-katastrofen enkelte plasser. You never know. Og med all eksosen og forurensningen i dag, så skal det godt gjøres å få 100% "ren" mat. Ja det har du jo helt rett i. Men da ble poenget egentlig enda sterkere. Spiser og drikker du får du i deg stoffer du ikke skal.
Gjest meh Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 Hva er det man ikke får kreft av for tiden da? Det er visst livsfarlig å spise eller drikke noe som helst i hele verden. Og ikke glem alle andre ting man kan få kreft av! Oralsex for eksempel. Anonym poster: d54407ebb230e33f3bf0e2689a3328de Det er mange varer det brukes miljøgifter i, alt fra leker til ferdiglaget mat, dette er dog langt fra "alt", og det er idiotisk å ikke opplyse seg selv vedrørende hva slags effekter slikt kan ha på sine barn. hva er det du mener man skal putte i den hjemmelagde barnematen da, det finnes ikke noe som helst som ikke er skadelig på en eller annen måte. Egg gir kreft, gulerøtter gir kreft, poteter øker blodtrykket, erter kan senke immunforsvaret, epler og pærer skader tenner og tannkjøtt, en del fisk inneholder kvikksølv, tomater kan øke faren for prostatakreft. osv osv osv. Det er en betydelig forskjell mellom fettløsende miljøgifter (bl.a hjernen består av mye fett som er avgjørende for at hjernen funker optimalt) og grønnsaker, det burde du forstå. 1
Gjest Violetta Skrevet 20. september 2012 #14 Skrevet 20. september 2012 Om man er uansvarlig fordi man ikke vet at noe muligens kan vise seg å være farlig en eller annen gang i fremtiden, ja da er jeg det. Kanskje det til og med vil komme fram at mat generelt vil vise seg å være både vanedannende og fullt av unyttige stoffer?? 4
Lucid Skrevet 20. september 2012 #15 Skrevet 20. september 2012 Ja det har du jo helt rett i. Men da ble poenget egentlig enda sterkere. Spiser og drikker du får du i deg stoffer du ikke skal. Med andre ord burde vi slutte med begge deler? Da burde vi jo også slutte å puste, for lufta inneholder forurensing og eksos, co2, osv. Vi må slutte å gå ut, for sola sender ut UV-stråler som kan gi oss kreft.. Denne lista kan jo fortsette i det uendelige. Egentlig så kan vi bare konkludere med at livet er farlig, og at ingen har overlevd det enda. 6
Gjest Uanonymbruker Skrevet 20. september 2012 #16 Skrevet 20. september 2012 Med andre ord burde vi slutte med begge deler? Da burde vi jo også slutte å puste, for lufta inneholder forurensing og eksos, co2, osv. Vi må slutte å gå ut, for sola sender ut UV-stråler som kan gi oss kreft.. Denne lista kan jo fortsette i det uendelige. Egentlig så kan vi bare konkludere med at livet er farlig, og at ingen har overlevd det enda. Med andre ord burde vi slutte med begge deler? Da burde vi jo også slutte å puste, for lufta inneholder forurensing og eksos, co2, osv. Vi må slutte å gå ut, for sola sender ut UV-stråler som kan gi oss kreft.. Denne lista kan jo fortsette i det uendelige. Egentlig så kan vi bare konkludere med at livet er farlig, og at ingen har overlevd det enda. For ikke å glemme at det er større sjanse for å dø av å få en meteoritt i hue enn å dø av et lynnedslag, og at det i gjennomsnitt skjer 200.000 do-relaterte ulykker i året i amerika (enda flere på verdensbasis) Egentlig bør vi sitte under stuebordet vårt med gassmaske, bleie og hjelm! 4
Lucid Skrevet 20. september 2012 #17 Skrevet 20. september 2012 For ikke å glemme at det er større sjanse for å dø av å få en meteoritt i hue enn å dø av et lynnedslag, og at det i gjennomsnitt skjer 200.000 do-relaterte ulykker i året i amerika (enda flere på verdensbasis) Egentlig bør vi sitte under stuebordet vårt med gassmaske, bleie og hjelm! Åh, det er vel skadelig det også. Bare vent, snart finner de en eller annen kjempemorsom forskning som viser at gassmasker inneholder sporer som gjør deg syk, bleier gir deg prostatakreft og hjelm inneholder en eller annen type stråling på grunn av materialene som gjør at du risikerer å få slag. 5
Gjest Uanonymbruker Skrevet 20. september 2012 #18 Skrevet 20. september 2012 Åh, det er vel skadelig det også. Bare vent, snart finner de en eller annen kjempemorsom forskning som viser at gassmasker inneholder sporer som gjør deg syk, bleier gir deg prostatakreft og hjelm inneholder en eller annen type stråling på grunn av materialene som gjør at du risikerer å få slag. Huff det er farlig å leve! Utrolig at man overlever så lenge som man gjør. Jeg ble foret med babymat på glass da jeg var liten, nå venter jeg bare på å dø av ettervirkningene.
Gjest imli Skrevet 20. september 2012 #19 Skrevet 20. september 2012 I artikkelen står det at furan dannes i en kjemisk prosses under varmebehandlingen av mat. Altså det tilsettes ikke furan i barnematen. Det står at de ikke vet om det samme skjer i hjemmelaget mat. Så lenge de ikke vet hva som forårsaker denne kjemiske prossesen er vi heller ikke trygge på at hjemmelaget mat er uten dette. Syns det er litt for mye hysteri rundt hva som kan forårsake kreft. Egg er også kreftfremkallende... Akkurat. Folk kan tydelegvis ikkje lesa - dette er ikkje noko som tilsetjast i barnemat på glass, men noko som oppstår under oppvarming av mat. Altså er det sannsynlegvis like farleg (evt like lite farleg) å lage heimelaga mat. Flott med ein ny tråd der perfekte foreldre ka skryte av kor flinke dei er til å lage mat, og gje andre dårleg samvit 10
Havbris Skrevet 20. september 2012 #20 Skrevet 20. september 2012 Ooops - jeg innrømmer at jeg har forsøkt å forgifte mine barn noen ganger da jeg som en dårlig mor, ga de ferdig barnemat fra glass. Noen mener tilsynelatende også at jeg da er en morder, for barna mine har fått både pølser og hamburgere i løpet av oppveksten. Om de skulle utvikle kreft en gang er det selvsagt min skyld. Det er greit. Vi mødre bærer ofte på så mye dårlig samvittighet at en dose ekstra gjør ikke noe fra eller til. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå