Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #1 Del Skrevet 23. februar 2004 På lørdag skal jeg ordne til bursdagsfest.. Trenger litt hjelp ang. maten.. Det er ikke "rund dag" og derfor mindre høytidlig Vi har ikke mulighet til å dekke langbord til alle som kommer Vil at det skal være avslappende stemning Det blir både voksne og barn Derfor tenkte jeg å lage til noe som kan spises i sofaen/stående, er enkelt og faller i smak hos voksne og barn. Tenker også litt på det med at det er ikke sikkert alle kommer samtidig og om vi serverer noe varmt må det kunne varmes opp. Håper noen har gode ideer å komme med... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #2 Del Skrevet 23. februar 2004 Da ville jeg ha satset på fingermat av ulike typer, da er det lett å lage noe som er spesielt tilpasset barna i tillegg. Du slipper også styret med at maten skal holdes varm. Eks: Fylt champignon Bruschetta "Tannpirkerspyd" med ost, frukt eller grønnsaker, pølse, spekemat o.s.v. Kyllingvinger Små toastskiver med tapenade Litt ost og kjeks Marinerte oliven Osteboller Lefse fylt med gravlaks og guacemole, skåret i skiver Reker, og mye mye mer.. Her er det bare fantasien som setter grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. februar 2004 #3 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva med tacosnurrer, smaker like godt varme som kalde. Bruk en vanlig fin rundstykkedeig og kjevle den ut til et rektangel. Smør på tacosaus (du kan evt bruke Uncle Bens Chili con carne til dette), dryss på tacokjøttdeig eller kylling i biter (det synes jeg er best), så har du på mais, hakket løk, hakket purre og revet ost og ruller sammen fra langsiden. Skjær i 3 cm-tykke skiver og sett på stekebrett. Dryss evt litt ekstra ost oppå. Etterhev og stek ved 225 grader i ca 20 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå