Gå til innhold

Imovane, for mange sovetabeletter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk imovane sovetabeletter av legen min her for litt siden, fikk streng beskjed om å kun ta en - og om ikke det funket, skulle jeg levere tilbake hele pakken.

Det ble kveld, jeg tok en. Ingen virkning. Neste kveld prøvde jeg igjen. Fortsatt ingen virkning. Jeg prøvde å la vær å ta noen dager. Så tok jeg to tabeletter, jeg sovnet fortsatt ikke. Dette prøvde jeg ett par dager.

Nå for ca. en time siden tok jeg tre. Jeg kjenner hjertet dunker - ikke fortere enn vanlig, føler jeg - men..jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, høyere og hardere. Kjenner det veldig godt. Ved siden av det er jeg bittelitt svimmel. Men jeg får ikke sove...

Jeg har verdens snilleste og omsorgsfulle lege og nå føler jeg meg respektløs siden ho i utgangspunktet ikke ville gi meg noen i det hele tatt. Men jeg holder ikke ut våken lenger.

Er det noen av dere som har erfaring med imovane?Sovner dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sovner som en stein av en halv etter ca 20 minutter.

Anonym poster: 434146392f11470e609db1958bb6aaf4

• Liker 2
Skrevet

ville dratt til legevakta med engang..

Anonym poster: b54d241b5c73d2963fe1d55f4b063d5e

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler ikke noe behov for å ringe legevakten.

Skrevet

Jeg føler ikke noe behov for å ringe legevakten.

når legen sier klart og tydelig at du kun skal ta en, og du tar tre sier det litt..

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke nødvendig å ringe legevakten, men ikke ta flere enn det legen har forskrevet!

Hvilken dose er det på tablettene dine?

Jeg har prøvd imovane, de fungerte godt en liten stund (7,5 mg) men så sluttet de å virke. Det er dessverre ulempen med benzo.

Anonym poster: 9ee9bed9875391611c72e1a058143439

Skrevet

Det er ikke nødvendig å ringe legevakten, men ikke ta flere enn det legen har forskrevet!

Hvilken dose er det på tablettene dine?

Jeg har prøvd imovane, de fungerte godt en liten stund (7,5 mg) men så sluttet de å virke. Det er dessverre ulempen med benzo.

Hei, takk for svar! Imovane 5mg.

Skrevet

Det er absolutt ingen fare å ha tatt 15 mg, men selv om det ikke er farlig skal du ikke ta mer enn det legen har foreskrevet. Be om å få prøve en annen medisin neste gang, siden denne ikke fungerte.

Skrevet

Ja, det skal jeg gjøre :)

Skrevet

Men er det noen som vet hvorfor jeg ikke sovner?

Skrevet

Alle reagerer forskjellig på medisiner. Det er ikke unormalt at imovane ikke får en til å sove. Jeg har inntrykk av at spesielt på benzo (og z-preparatene) er det veldig vanlig med store variasjoner i både virkning og bivirkning.

Skrevet

Imovane er vel mer en innsovningstablett, heller enn sovetablett. Absolutt ikke av det sterkeste som finnes. De hadde ingen effekt på meg heller. Du får høre om legen vil la deg prøve noe sterkere neste gang.

Skrevet

Imovane funket som bare det på meg, trengte vel bare en halv for å bli søvnig. Tror folk reagerer forskjellig på forskjellige "medisiner". Det funket for meg, men siden det ikke funker for deg bør du snakke med legen din, ikke øke dosen på egenhånd.

• Liker 1
Skrevet

Imovane funket som bare det på meg, trengte vel bare en halv for å bli søvnig. Tror folk reagerer forskjellig på forskjellige "medisiner". Det funket for meg, men siden det ikke funker for deg bør du snakke med legen din, ikke øke dosen på egenhånd.

Må nok det :) Takk for svar.

Skrevet

imovane har jeg brukt av og på i årevis. du dør ikke av å ta tre for å si det sånn. noen har høyere toleranse for det enn andre. du trengeri kke å kontakte legevakta selv om du har tatt tre stykk.

Skrevet

Ser du svarte klokken fire om natten TS.

Hvordan er døgrytmen din?

Vet ikke om det har så veldig mye å si, men vil da tro at imovane fungere bedre om du har en "normal" døgnrytme hvor du kommer deg til sengs i 22-23 tiden?

Uansett så stemmer det vel at folk reagere forskjellig på imovane.

Gjest blah blah
Skrevet

Hjelper jo ikke med normal døgnrytme om man ikke får sove :roll::fnise:

Har testet de tablettene selv og merket absolutt ingenting. Bare bortkastede penger.

Vet du ingenting om hvorfor du sliter med å få sove? Er det ting i livet ditt som du kanskje må ta tak i eller en sykdom du har? Har legen din orøvd å finne ut av årsaken eller bare gitt deg sovetbl.?

Veldig viktig å finne årsaken bak det hele og se om det kan løses der.

Skrevet

Ser du svarte klokken fire om natten TS.

Hvordan er døgrytmen din?

Vet ikke om det har så veldig mye å si, men vil da tro at imovane fungere bedre om du har en "normal" døgnrytme hvor du kommer deg til sengs i 22-23 tiden?

Uansett så stemmer det vel at folk reagere forskjellig på imovane.

Jeg har ikke døgntrytme, jeg kan gå opptil to døgn uten å sove. Jeg blir så trøtt at jeg øynene mine lukker seg, men hodet slår seg ikke av..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Så da fikk jeg imovane, men det hjelper nå tydeligvis ikke. Det er normalt da jeg har pleid å ta de, eller jeg har pleid å ta de i ni tiden. Men i går vurderte jeg å ikke ta i det hele tatt, men så tok jeg tre.

Anonym poster: eedd6804d3c88fb170cb1283896b2c0a

Skrevet

når legen sier klart og tydelig at du kun skal ta en, og du tar tre sier det litt..

Ja, såppas skjønner jeg og. Men jeg kjenner kroppen min og jeg merka at det ikke var..dødene.

Gjest blah blah
Skrevet

Hva slags rutiner har du om dagen og kvelden da?

Har du prøvd slike ting som rent og ryddig soverom, lufte godt, skru av tv og data en stund før normal leggetid, trening eller aktivitet utendørs, dusje før man legger seg og alt det der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...