Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Også må dere ikke glemme at de fleste innvandrere i norge er 1. eller 2. generasjon, 3. generasjon blir jo noe helt annet. De kommer til å være mer NORSKE.

Veldig mange forblir jo bare 2 generasjons innvandrere hvis de bare gifter seg med andre fra sine foreldres fødeland og aldri gifter seg med "norske" innvandrere.

Anonym poster: d8081a0925e38a4ee252f2d9d54c9fe1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Muslimer er barbariske" og "muslimer er uoppdragne drittunger", skriver dere.

1,5 milliarder mennesker er barbariske, uoppdragne drittunger, altså. Men dere er ikke rasister. Nei, men da er jo det oppklart.

Anonym poster: d09c260a1bf85a9e87c3a8a6c26ebbf6

Nå snakker jeg kun for meg selv. JEG er rasist, og jeg mener at folk fra Afrika og midtøsten er stokk dumme. Hvorfor jeg mener det ? Landene deres har masse naturressurser, likevel er de gjennomført tilbakestående økonomisk, etisk og moralsk.

Skrevet

Først vil jeg bare sende deg en klem :klem1: Spør deg selv dette; er det relevant å nevne hudfarge og folkeslag? For det er sånn vi fortsetter med rasismen hvis vi på død og liv må nevne nasjonalitet, om det er en nordmann eller pakistaner. Jeg vet selvfølgelig ikke hvorfor denne mannen var voldlig, men jeg vet at en nordmann kunne funnet på det samme, like mye som en kineser, somaler eller en russer. Som jeg har sagt en million ganger tidliger; det fins gale folk i alle folkeslag.

Takk for klem :-) Nei, i hudfarge, religion og nasjonalitet har ikke alltid noe å si, men en norsk far med ungen i barnevogn hadde aldri kalt meg det denne mannen kalte meg (noe svært rasistisk), og jeg har til gode å se en edru norsk småbarnsfar rulle rundt på gulvet i en buss og slå løs på en annen, midt i rushen.

Anonym poster: 8e9eeeb3aef6ad67f01e19d0ace78567

Skrevet

Nå snakker jeg kun for meg selv. JEG er rasist, og jeg mener at folk fra Afrika og midtøsten er stokk dumme. Hvorfor jeg mener det ? Landene deres har masse naturressurser, likevel er de gjennomført tilbakestående økonomisk, etisk og moralsk.

Godt oppdatert på både økonomi og historie ser eg?

:sukk:

Skrevet

De som roper rasisme og rasist om alt mulig, er vanligvis de som er rasistene. Samtidig vil de absolutt unngå å bli avslørt, så derfor liker de å være i forkant og kalle alle de andre for rasister. Særlig når det ikke er noe rasistisk i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Av og til tror jeg det hadde hjulpet om de vestlige landene hadde holdt seg langt unna Afrika og Midtøsten, for jeg tror ikke nødvendigvis at koloniseringen var til det beste.

Når det gjelder rasisme, så mener jeg klart at dette er noe som går begge veier.

For min egen del har jeg bare blitt kalt rasist én gang, av en norsk mann, og det var fordi jeg mener at niqab/burka er kvinneundertrykkende. Men det har da ingenting som helst med rasisme å gjøre.

Blir litt oppgitt over folk som slenger ut ordet rasist om det dreier seg om religion. Hva i all verden har religion med rase å gjøre da?

• Liker 1
Skrevet

Du linkar til ein IQ-test fordi..?

Ein treng ikkje ha spesielt høg IQ for å forstå mange av grunnane til kvifor situasjonen i mange av dei afrikanske landa er som han er, det held med litt grunnleggande historiekunnskap og kjennskap til økonomiske strukturar.

Etter andre verdenskrig lå Tyskland i ruiner, bokstavlig talt. På få år reiste de seg, og er i dag EUs "motor"!!! Når tyskerne, som var bombet sønder og sammen, klarte det, hvorfor klarer ikke land som i 40-60 år har mottatt faen vet hvor mange milliarder dollar i bistand det ?

Jo, tyskerne er smartere enn piratene i Adenbukta og sandkassenissene i MØ !

Skrevet

Etter andre verdenskrig lå Tyskland i ruiner, bokstavlig talt. På få år reiste de seg, og er i dag EUs "motor"!!! Når tyskerne, som var bombet sønder og sammen, klarte det, hvorfor klarer ikke land som i 40-60 år har mottatt faen vet hvor mange milliarder dollar i bistand det ?

Jo, tyskerne er smartere enn piratene i Adenbukta og sandkassenissene i MØ !

Store delar av Europa låg i ruiner ett er andre verdskrig. Men Europa har sidan slutten av 1700-talet vore verdas største økonomiske makt (hovudsakleg pga naturforhold som feks høg førekomst av kol), og den økonomiske situasjonen i Europa i 1945 var heilt annerledes enn situasjonen i Afrika pga ein rekke historiske, økonomiske, sosiale og kulturelle forhold. Men eg ser at du har bestemt deg for å meine noko anna, så eg trur me får avslutte diskusjonen.

• Liker 2
Skrevet

Antirasisme går bare EN vei. Det beviste en fyr i Sverige da han sendte en mail til diverse organisasjoner som jobber mot rasisme. Han skrev; "Jeg har en video som viser rasisme, er dere interessert?" JA, de var interessert.

Da han sendte videoen av ei gravid hvit britisk kvinne som ble sparket i magen av afrikanere i London, så fikk han diverse svar tilbake. "Vi jobber ikke med SLIK rasisme" var den ene. "Dette synes jeg var rasistisk av DEG" var den andre..og de andre organisasjonene kalte ham regelrett for rasist som sendte dem denne videoen.

Så ja..rasisme andre veien skal ties i hjel. Sånn er det bare. Innvandrere blir fremstilt som svake hjelpesløse individer som ikke har kontroll over seg selv, og som vi må hjelpe. Egentlig er DET mer rasisme spør du meg. Vi burde stille samme krav til dem som vi stiller til samfunnet for øvrig.

Det må da gå begge veier!! Dette ble jeg sint av å høre...

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Det må da gå begge veier!! Dette ble jeg sint av å høre...

Øhh..Du trodde vel ikke at jeg mente at rasisme som kun går èn vei er greit?

Skrevet

"Mange" er vel berre eit finare ord for "alle" i denne samanhengen...

"Mange" er "mange", "alle" er "alle". Nå får du gi deg.

Skrevet

Øhh..Du trodde vel ikke at jeg mente at rasisme som kun går èn vei er greit?

Nei, jeg mente mer at jeg var enig!

Gjest Filleproletiet
Skrevet

Nei, jeg mente mer at jeg var enig!

Ok. misforstod :)

Skrevet

Ok. misforstod :)

Fort gjort!

Skrevet

Av og til tror jeg det hadde hjulpet om de vestlige landene hadde holdt seg langt unna Afrika og Midtøsten, for jeg tror ikke nødvendigvis at koloniseringen var til det beste.

Når det gjelder rasisme, så mener jeg klart at dette er noe som går begge veier.

For min egen del har jeg bare blitt kalt rasist én gang, av en norsk mann, og det var fordi jeg mener at niqab/burka er kvinneundertrykkende. Men det har da ingenting som helst med rasisme å gjøre.

Blir litt oppgitt over folk som slenger ut ordet rasist om det dreier seg om religion. Hva i all verden har religion med rase å gjøre da?

Relegion er ingen rase, helt korrekt. Derfor er det tåpelig at vi har innlemmet relegion i rasismeparagrafen. Men hva gjør vi ikke for å please muslimene ?

Skrevet

Takk for klem :-) Nei, i hudfarge, religion og nasjonalitet har ikke alltid noe å si, men en norsk far med ungen i barnevogn hadde aldri kalt meg det denne mannen kalte meg (noe svært rasistisk), og jeg har til gode å se en edru norsk småbarnsfar rulle rundt på gulvet i en buss og slå løs på en annen, midt i rushen.

Anonym poster: 8e9eeeb3aef6ad67f01e19d0ace78567

Bare hygglig:) Åja, jeg visste ikke at det var noe rasistisk denne mannen sa:) Selvfølgelig hadde ikke en nordmann sagt noe stygt om feks din lyse hud (hvis han har lys hud, da), det ville jo bare vært idiotisk, men det jeg mener er at en nordmann er i like god stand til å gjøre noe fælt som en tyrker.

Skrevet

Bare hygglig:) Åja, jeg visste ikke at det var noe rasistisk denne mannen sa:) Selvfølgelig hadde ikke en nordmann sagt noe stygt om feks din lyse hud (hvis han har lys hud, da), det ville jo bare vært idiotisk, men det jeg mener er at en nordmann er i like god stand til å gjøre noe fælt som en tyrker.

Det blir hypotetisk. Jeg foretrekker faktisk å forholde meg til hva folk faktisk gjør enn til å spekulere i hva de kan tenkes å gjøre.

Men du, en ting jeg lurer på: hvorfor har det seg slik at når etniske nordmenn er rasister så reageres det med fordømmelse, mens når ikke-vestlige innvandrere eller barn av disse er rasister så henvises det slik du gjør nå til at nordmenn er like ille. Hvor kommer denne trangen til å bortforklare og unnskylde andre folkeslags rasisme fra? Kan du svare meg på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...