Gå til innhold

J***** irritert!

Gjest NN

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så irritert at jeg bare må få det ut!! Jeg er hjemme i mammaperm og gjør nesten ikke annet enn husarbeid om dagen. Jeg vasker to ganger i uka, gjør klesvasken, handler dagligvarer, lager middag hver dag til samboeren kommer hjem, rydder oppvaskmaskina og jeg har tenkt ekstra på at det skal være i orden til han kommer hjem. Nå synes jeg han har bidratt fint lite i det siste, rydder ikke en gang bort tallerkenen etter han har spist. Også presterer han å si at det er fordi han er lei av at det er kaos hver gang han kommer hjem!! Altså - det er tilnærmet STRØKENT når han kommer hjem!!!! Går det an? All den innsatsen jeg gjør tråkker han nedi møkka! Kjenner det skal mye til for at jeg skal tilgi ham for det der. Får nesten lyst til å lage kaos heretter så får han se hva det egentlig er for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fungerer ofte å la være å gjøre noenting av husarbeid etpar dager. Vaske kun eget og barns tøy osv....

Jeg gjorde det en stund vasket bare mitt tøy og barnas tøy, etter han hadde klaget på hvorfor forskjellige ting ikke lå nyvasket i skapet.

Jeg ble lei klaginga og måtte gjøre noe.

Resultatet var at han har blitt mye flinkere til å sette på en vask i ny og ne selv også. Og passer faktisk å ikke bare ta sitt eget tøy da, men legger i litt av mitt og barnas tøy som han vet vi vil ha vasket.

Han vil nok merke det hvis du dropper husarbeidet etpar dager, dropper å lage middag osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo mamma-perm, så helt ærlig forstår jeg ikke problemet hvis han jobber fulltid.

Virker som en rettferdig fordeling i mine øyne forutsatt han er i 100% stilling. Er forøvrig enig i at man skal f.eks. legge skitne klær i skittentøyskurven og ikke la det ligge å slenge. Skader heller ikke å ta seg en tur innom dagligvarehandelen etter jobb en gang i ny og ne. Ellers virker da dette som en rettferdig fordeling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo mamma-perm, så helt ærlig forstår jeg ikke problemet hvis han jobber fulltid.

Virker som en rettferdig fordeling i mine øyne forutsatt han er i 100% stilling. Er forøvrig enig i at man skal f.eks. legge skitne klær i skittentøyskurven og ikke la det ligge å slenge. Skader heller ikke å ta seg en tur innom dagligvarehandelen etter jobb en gang i ny og ne. Ellers virker da dette som en rettferdig fordeling.

Det er jo normalt å sette tallerknene i oppvaskmaskinen etter bruk? TS er jo på mammaperm, da sier det seg litt selv at hun også har ett og annet å gjøre ifht en baby i tillegg? Hvordan blir det hvis han skal ha pappaperm senere hvis han ikke en gang greier å ta med seg tallerknene til kjøkkenbenken?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det det handler om. Det er jeg som har sagt jeg skal ta husarbeidet siden han jobber, så det er greit. Men han blir ikke lam i armene for det! Han klarer å sette tallerkenen i oppvaskmaskina og legge bleia i

søppelbøtta og sette skoene på hylla. Noe annet er bare barnslig, jeg er ikke tjeneren hans. UANSETT - det er ikke det det handler om. Det handler om at han er frekk nok til å si at det er kaos når han kommer hjem, noe som er latterlig! Tipper han ble irritert hvis jeg sa han fikk begynne å gjøre noe på jobben snart jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme her! Han var så frekk å si: "skal du rydde noe her i morra eller?". Jeg sa fra at det er mye hans eget rot, noe han selvfølgelig nektet for. Så da han hadde lagt seg samlet jeg sammen ALT han hadde brukt og ikke rydda vekk, og satte det på bordet på plassen hans. Har ikke hørt en lyd etterpå og dette er to mndr siden. Effektivt med andre ord :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme her! Han var så frekk å si: "skal du rydde noe her i morra eller?". Jeg sa fra at det er mye hans eget rot, noe han selvfølgelig nektet for. Så da han hadde lagt seg samlet jeg sammen ALT han hadde brukt og ikke rydda vekk, og satte det på bordet på plassen hans. Har ikke hørt en lyd etterpå og dette er to mndr siden. Effektivt med andre ord :)

Så bra! :) Samboeren angra seg og unnskyldte i dag. Skulle bare mangle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kanskje en 8-16 jobb, hennes arbeidsdag varer muligens hele dagen i tillegg til at hun ikke usannsynlig må opp om natten for å mate barn. Det går vel an å fjerne skitne tallerkner...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man lærer andre hvordan man vil bli behandlet

Snakk med han og spør hva han egentlig tenker...Vær ærlige, snakk om det som plager eller uroer,,, det er lov å ha samtaler uten at det blir full blown battle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting som er totalt rimelige skjer må du ikke la ham si ting og la det ligge. Jeg aksepterer personlig ikke snerpete kommentarer. Spurte du ham om nøyaktig hva som var kaos? Hvis det var 'strøkent' som du sier, må han jo begrunne ytringen sin. Jeg hadde spurt 'ok, kan du vennligst si meg nøyaktig hva som er kaos her?', og hvis det faktisk var noe konkret, så måtte han da si det. Kanskje han irriterer seg mer over én avis på kjøkkenbordet enn fjorten flasker i skapet, osv. Det ligger jo alltid noe bak slik snerping, selv blir jeg irritert bare det ligger en gaffel i vasken, fordi jeg bruker vasken til å vaske opp gryter og panner i. Det finnes ingen grunn til at det skal ligge så mye som en gaffel i vasken, men dette sier jeg klart i fra om. Og dere må jo da også finne årsaken bak dette 'kaoset', om det er hans eget rot eller grunnet babyens. Jeg synes ikke en enkelt unnskyldning er nok, det er viktig å finne ut hvilke irritasjonsmomenter som tirrer dere.

Anonym poster: a4136a716d88f0e96072e4456e72d9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ting som er totalt rimelige skjer må du ikke la ham si ting og la det ligge. Jeg aksepterer personlig ikke snerpete kommentarer. Spurte du ham om nøyaktig hva som var kaos? Hvis det var 'strøkent' som du sier, må han jo begrunne ytringen sin. Jeg hadde spurt 'ok, kan du vennligst si meg nøyaktig hva som er kaos her?', og hvis det faktisk var noe konkret, så måtte han da si det. Kanskje han irriterer seg mer over én avis på kjøkkenbordet enn fjorten flasker i skapet, osv. Det ligger jo alltid noe bak slik snerping, selv blir jeg irritert bare det ligger en gaffel i vasken, fordi jeg bruker vasken til å vaske opp gryter og panner i. Det finnes ingen grunn til at det skal ligge så mye som en gaffel i vasken, men dette sier jeg klart i fra om. Og dere må jo da også finne årsaken bak dette 'kaoset', om det er hans eget rot eller grunnet babyens. Jeg synes ikke en enkelt unnskyldning er nok, det er viktig å finne ut hvilke irritasjonsmomenter som tirrer dere.

Anonym poster: a4136a716d88f0e96072e4456e72d9cf

Trådstarter her: Han sa han ikke mente det i den forstand at jeg gjorde for lite husarbeid, men at det var babyleker og ting overalt, men at det måtte han venne seg til. Vi er veldig ryddige av oss begge to, han på grensen til det sykelige. Så det skal ikke så mye til!

Anonym poster: 7cc9d8779a1b95100403cdce23f50ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'You know every day when you come home from work and you ask me what in the world do I do all day...? 'Well, today I didn't do it.’

411866_391382900920919_1098487998_o.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...