AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #1 Del Skrevet 19. september 2012 Hei. For 2 år siden hadde vi et større selskap. Vi hadde et lite firma for å levere maten, og vi leide lokaler av dette firmaet. Så gikk tiden, og vi fikk regningen, dette ble lagt inn i banken til trekk, og vi hørte ikke mer. Plutselig i forrige uke så kom det er brev fra dette firma, altså 2 år etter, vi hadde ikke tenkt mer over det, siden vi ikke har fått verken brev eller noe, men det kom da er krav om betaling og beløpet var gått fra 17000 til 43000. Vi fikk inn en del penger i den perioden og en del gikk ut, og vi var sikker på at alt var i orden , tenkte ikke noe mer på dette, ( dette var bryllupet vårt). Så får jeg virus på mailen min og den sender ut diverse engelske mailer, den har sendt til den og den og den + 45 andre, da også til denne eier av matleverings firmaet. Så jeg sender da ut til alle på kontaktlista at ikke åpne de mailene fra meg for det er virus, i det neste sekunder tikker det inn en mail fra dette firmaet om at nå må du betale meg for et bryllup dere hadde i 2010, og jeg ser da med skrekk at han har sendt til alle som sto på denne felles mailen, men spørsmålet mitt er: Har han lov til det,å sende ut en slik felles mail, bla annet til sjefen min? Og til min manns sjef, til venner osv. Jeg har i dag betalt de 17000 med en gang jeg så dette. Men tilbake til Spm mitt: Har han lov til det,å sende ut en slik felles mail, bla annet til sjefen min? Og til min manns sjef, til venner osv. Anonym poster: ea2cf0256ef433f954832da2f8755f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #2 Del Skrevet 19. september 2012 Hvorfor oppretter du to helt like tråder? Anonym poster: 64bb7c4682d5f4a4c2360497aab8de93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 19. september 2012 #3 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Å ikke betale et beløp på 17 000,- er rimelig svimete. Endret 19. september 2012 av GetOverIt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #4 Del Skrevet 19. september 2012 Det var helt sikkert en feil. Trykket på "svar" på mailen du sendte om viruset. Også istedenfor at svaret da ble sendt til deg alene ble det svart til alle 45 mottakerne. Anonym poster: 97695dfb0592521bc3ef9714b7ec01c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chin Skrevet 19. september 2012 #5 Del Skrevet 19. september 2012 Det var helt sikkert en feil. Trykket på "svar" på mailen du sendte om viruset. Også istedenfor at svaret da ble sendt til deg alene ble det svart til alle 45 mottakerne. Anonym poster: 97695dfb0592521bc3ef9714b7ec01c0 Tenkte jeg også..at de rett og slett ikke tenkte over at å bare trykke svar ville automatisk sende svar til hele hurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 19. september 2012 #6 Del Skrevet 19. september 2012 Tenkte jeg også..at de rett og slett ikke tenkte over at å bare trykke svar ville automatisk sende svar til hele hurven. Sitat fra den andre tråden TS opprettet; "Ser at han rett etter har sendt ,mail til alle sammen hvor det står forige mail gjelder forøvrig...****************************** han burde vel ha skrevet en beklagelse etterpå. Klart at jeg kan også gjør en slik tabbe, men likevel" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 20. september 2012 #7 Del Skrevet 20. september 2012 Han tok vel en reply all i steden for bare reply til deg ved et uhell. Ser uansett at det var en effektiv måte å endelig få betaling på. Når du ikke har kontroll på om du har betalt en faktura på 17' eller ikke, så må jeg tillayd meg å mene at det ståt litt dårlig til med økonomisk innsikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #8 Del Skrevet 20. september 2012 Han tok vel en reply all i steden for bare reply til deg ved et uhell. Ser uansett at det var en effektiv måte å endelig få betaling på. Når du ikke har kontroll på om du har betalt en faktura på 17' eller ikke, så må jeg tillayd meg å mene at det ståt litt dårlig til med økonomisk innsikt... Ja jeg var sikker på at den ble betalt, i den mnd dette gjelder. Det gikk ut rundt 250 000 kroner den mnd, de fleste regningene var satt til autotrekk, derfor var jeg sikker på at også den fakturaen gikk ut. PS! hvis noen tror jeg tuller siden det er så stort beløp som gikk ut, så var det som sagt et bryllup, der kjoler, frisør, lokalet, mat, fotograf osv. Anonym poster: 81af6480ae8faf4ee6ca8593aeec0eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 20. september 2012 #9 Del Skrevet 20. september 2012 Det er så vidt jeg vet ingen lover som regulerer hvorvidt noen har lov til å sende mail til feil person(er). Hadde vært litt verre om sykehuset hadde mailet journalen din til hele bygda, eller politiet hadde mailet siktelsen din til en haug av folk, men det er vel derfor mail ikke brukes når det gjelder saker som går på personvern. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 20. september 2012 #10 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Hvis man først tar på seg et så stort økonomisk ansvar som bryllupet deres var så har man et ekstra stort ansvar med å følge opp regningene, herregud. Det er da ikke dette firmaet sitt problem at dere hadde mange andre utgifter også. Dette kan du virkelig ikke unnskylde. Og nei, ikke noe ulovlig her. Like greit, synes jeg nå. Endret 20. september 2012 av Glynis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #11 Del Skrevet 20. september 2012 Du skriver i HI at dette beløpet ble lagt inn i banken til trekk og så hørte dere ikke mer - hvordan kan det da ha seg at regningen ikke ble betalt? Har dere funnet ut av det? Og hvordan kan en regning øke fra 17k til 43k uten at dere ikke får purring, inkassovarsel eller noe annet før det har gått 2 år? Hadde dere flyttet og glemt å registrere ny adresse? Anonym poster: f3e2327ae95063768dcb25d4b01cf1b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2012 #12 Del Skrevet 21. september 2012 Du skriver i HI at dette beløpet ble lagt inn i banken til trekk og så hørte dere ikke mer - hvordan kan det da ha seg at regningen ikke ble betalt? Har dere funnet ut av det? Ja da det har vi funnet ut av, dette var fordi etter at alle regninger var trukket så manglet det litt, men dette glemte banken å varsle oss om. Og hvordan kan en regning øke fra 17k til 43k uten at dere ikke får purring, inkassovarsel eller noe annet før det har gått 2 år? Hadde dere flyttet og glemt å registrere ny adresse? Det v ar det jeg spurte om også , men han hadde ikke noe bra svar til meg, derfor godtok ha de 17000. Nei vi hadde kjøpt hus 2 mnd før så samme adresse. Anonym poster: f3e2327ae95063768dcb25d4b01cf1b6 Anonym poster: 81af6480ae8faf4ee6ca8593aeec0eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #13 Del Skrevet 22. september 2012 Wow, snakk om ansvarsfraskrivelse. Du mener at banken skal ringe dere og si i fra om at de har sett at dere har prøvd å betale en regning uten penger? Du kan ikke heller ta hintet fra at saldoen deres stod '0'? Anonym poster: 437be01d32cfcc6c1ce1b16827f05964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2012 #14 Del Skrevet 22. september 2012 Wow, snakk om ansvarsfraskrivelse. Du mener at banken skal ringe dere og si i fra om at de har sett at dere har prøvd å betale en regning uten penger? Du kan ikke heller ta hintet fra at saldoen deres stod '0'? Anonym poster: 437be01d32cfcc6c1ce1b16827f05964 Den banken vi bruker pleier å sende oss en mld om at deres regning på beløp kroner det og det dekkes ikke pga at det er for lite penger i banken. Anonym poster: 81af6480ae8faf4ee6ca8593aeec0eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 23. september 2012 #15 Del Skrevet 23. september 2012 Den banken vi bruker pleier å sende oss en mld om at deres regning på beløp kroner det og det dekkes ikke pga at det er for lite penger i banken. Anonym poster: 81af6480ae8faf4ee6ca8593aeec0eb9 Er jo lov å holde litt kontroll selv også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 23. september 2012 #16 Del Skrevet 23. september 2012 Dere må jo ha fått purringer, anmerkninger, varsel om inkasso, osv osv osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 23. september 2012 #17 Del Skrevet 23. september 2012 finn frem kontoutskriftene fra den tida der og dobbeltsjekk om beløpet ble trukket og sendt , det er eneste måte du kan overbevise deg selv på at det ble gjort og bevise for de som etter to år krever betalingen på nytt og har det blitt betalt da det skulle så må de betale tilbake det du betalte de nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GetOverIt Skrevet 23. september 2012 #18 Del Skrevet 23. september 2012 finn frem kontoutskriftene fra den tida der og dobbeltsjekk om beløpet ble trukket og sendt , det er eneste måte du kan overbevise deg selv på at det ble gjort og bevise for de som etter to år krever betalingen på nytt og har det blitt betalt da det skulle så må de betale tilbake det du betalte de nå Les tråden. TS vet selv at beløpet IKKE ble trukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå