Gjest Vena Cava Skrevet 19. september 2012 #41 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Hvorfor gidder dere blåse opp noe sånt? Herre Jesu.... Edit: må legge til at jeg synes du er veldig hårsår Ts. Det at han sa du ikke så bra ut trenger slett ikke bety at han syns du så stygg ut, heller at du så ut som du trengte å hvile, og at du så trøtt og sliten ut. Det der hadde jeg tatt med et smil. Slapp av, ikke tenk så mye og overanalyser slike små ting han sier, det er vi kvinner (dessverre) alt for flinke til. Endret 19. september 2012 av Håhinglå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 19. september 2012 #42 Del Skrevet 19. september 2012 (endret) Ikke spør spm du ikke vil tåle svaret på. Sjakktrekk å spørre om "Ser jeg trøtt ut?" hva er det for et spm egentlig. To småunger i mine øyne. Endret 20. september 2012 av -Leon- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #43 Del Skrevet 19. september 2012 Ts her Oppdatering! La meg fortelle litt hvordan dette har gått. Han var som sagt plutselig kåt etter han hadde unnskyldet seg. Jeg svak som jeg er, gikk bort til han i sengen og ble med på leken selv om jeg inderst inne var noe såret over krangelen. Etterpå var han litt "nå vil jeg bare slappe av alene med pcen" humør. Jeg godtok dette med et smil og bestemte meg for å vaske leiligheten i mens. Etter en stund tenkte jeg at vi burde ta en liten "alvorsprat" om oss, forholdet, hvor dette går henn, ja..klartlegge litt hvor vi ligger. Han peste noe i begynnelsen, men gikk med på å prate. Eller jeg var prateren, han svarte omtrent bare ja og nei. Jeg spurte om følelsene hans for meg, om han synes vi har det godt sammen, om han faktisk har vært utro før osv. Han svarte som en prins på alle områder (ala. fasitt svar opplegg.) Etterpå var jeg selvsagt glad og lettet over å få pratet ut, så jeg var i kjempe humør. Jeg foreslo at vi kunne handle mat sammen, og så kunne jeg lage noe godt til oss. That we did. Eneste var var at jeg så på hele han at han fortsatt var sur. Når vi gikk rundt i butikken var han sur. Når vi kjørte hjem var han sur. Ja, han kritiserte meg nesten for alt. Typisk "Har de ikke sjokoladen du liker så godt? Så synd for deg da. Det er 1000 andre å velge i mellom!" Nå har vi spist den fine middagen sammen, og begge ligger på hver vår sofa med pcen i fanget. Hvorfor har jeg på følelsen at det er noe han ikke sier? (som Guybrush også sier..) Det er liksom noe som rart mellom oss og jeg vil ikke ta det opp igjen for da tar han det som enda mer mas. (I tillegg innrømmer han vel ingenting uansett).. Tanker?? Anonym poster: 2a86c6ef6fee59b1b3c54551180f5843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. september 2012 #44 Del Skrevet 19. september 2012 Du sliter jo stakkaren ut. Først kontruererer du en krangel, og når det endelig er ordnet opp i skal du ha en alvorsprat. Bare det at han svarer med enstavelsesord under denne praten burde være et hint om at det ikke var rett tidspunkt. Jeg skjønner godt at han er litt muggen nå. Han er sikkert dritlei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #45 Del Skrevet 19. september 2012 Du sliter jo stakkaren ut. Først kontruererer du en krangel, og når det endelig er ordnet opp i skal du ha en alvorsprat. Bare det at han svarer med enstavelsesord under denne praten burde være et hint om at det ikke var rett tidspunkt. Jeg skjønner godt at han er litt muggen nå. Han er sikkert dritlei. Stakkar ja,alle vet at mannfolk er følelsesmessig tilbakestående, det er ikke hans feil at han ikke kan snakke for seg selv :/ jeg skjønner han litt,men skjønner også deg ts, det er slitsomt å finne ut av noe når noen skal bare være sur, at han ikke engang selv kan si ifra at du maser er også ille. Hvis han er sur fordi du maser,får han vel si det da, og ikke være enda mer stille,sånn at du lurer enda mer på hva som feiler han sånn at han kan føle at du maser enda mer.. Smart mann! Men jge skjønner ikke helt hvorfor dette betyr at du må gjøre det slutt ts??? Var jo ikke allverdens Anonym poster: 1757592002f5be7853c4b26be80df1b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. september 2012 #46 Del Skrevet 19. september 2012 Stakkar ja,alle vet at mannfolk er følelsesmessig tilbakestående, det er ikke hans feil at han ikke kan snakke for seg selv :/ Jeg mener ikke at han er følelsesmessig tilbakestående, bare at han muligens blir sliten av hele greia. Det hadde iallefall jeg blitt. Men ja, det kunne kanskje vært lurt av han å si ifra at hun maser istedenfor å gå å surmule. Kommunikasjon er tydeligvis ikke styrken i dette forholdet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #47 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg mener ikke at han er følelsesmessig tilbakestående, bare at han muligens blir sliten av hele greia. Det hadde iallefall jeg blitt. Men ja, det kunne kanskje vært lurt av han å si ifra at hun maser istedenfor å gå å surmule. Kommunikasjon er tydeligvis ikke styrken i dette forholdet. Jeg forstår egentlig hva du mener,Raindrops, jeg er bare lei av å måtte takle menn som aldri gidder å snakke om noe dypere enn biler.. Anonym poster: 1757592002f5be7853c4b26be80df1b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 19. september 2012 #48 Del Skrevet 19. september 2012 Jeg forstår egentlig hva du mener,Raindrops, jeg er bare lei av å måtte takle menn som aldri gidder å snakke om noe dypere enn biler.. Anonym poster: 1757592002f5be7853c4b26be80df1b0 Ser den, men det er jo en tid og sted for alt. Å ta en alvorsprat med nærmest en utspøring rett etter en hissig krangel virker litt masete og unødvendig, og det er helt tydelig for meg at det risikerer å lage skikkelig dårlig stemning. Det handler ikke om å ikke kunne snakke om dypere ting og følelser, bare at man ikke trenger å ta alt på samme dag, spesielt ikke på en dag som er preget av krangling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 19. september 2012 #49 Del Skrevet 19. september 2012 Eller en nattevakt. Vært der .... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monsterkid Skrevet 19. september 2012 #50 Del Skrevet 19. september 2012 Skjønner at du ble såret da han sa du ikke så bra ut. Det er lov til å ta seg nær av ting som mange vil mene at bare er å være "hårsår". Spesielt hvis man er fra før av usikker på seg selv. Kranglingen var nok ikke helt nødvendig. Men jeg mener at det var han som blåste seg opp først. Det virker ihvertfall slik på måten du skriver. Du skriver også at han ikke bruker å hisse seg opp til vanlig. Da går det vel an å ta en ordentlig, rolig samtale med han om det som er skjedd? Forklare at dere begge overdrev, og også ta med at du ble såret når han kom med den kommentaren. Og bare for å roe ned din egen dårlige magefølelse om at han blåste ut "ja" på at han hadde vært utro - så kan du jo spørre litt forsiktig igjen om det han sa var sant. Det skal være ganske tydelig om noen lyver eller ikke. Altså - ta kranglesamtalen deres på et rolig nivå. Bare for å få ting oppklart og for å roe ned din egne ugne magefølelse. Det er lov. Syns jeg da ihvertfall. Selv så spør og graver jeg kjempemasse om samme tingen til kjæresten min hvis det er noe jeg er usikker på. Heldigvis så er han da så ålreit at han syns dette er helt greit, og småler bare av hvordan jeg er så usikker på ting. Så det blir bare kos, og så blir alt kjempefint igjen når jeg har fått spurt og gravd meg ferdig. ((: Jeg syns det er en menneskerett å få lov til å roe ned en ekkel magefølelse(så lenge det ikke går så veldig utover andre mennesker). For det er ihvertfall ikke noe deilig å gå rundt med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #51 Del Skrevet 19. september 2012 Man svarer ikke ja på et sånt spørsmål og unnskylder det med å svare feil. Det er jo for faen ekkelt å være den parten som får jaet. Jeg syns utrolig synd i TS og syns dere er unødvendig frekke her. Alle jenter har konstruert en krangel eller to i livet sitt, for sånn er jenter. Jeg er gutt og jeg ville heller ikke likt det om kjæresten min sa jeg ikke så bra ut når jeg var trøtt eller svarte ja på at hun er utro, og siden det virker som dere her inne er vant til det, så er jeg utrolig glad for at damen min svarer NEI når jeg spør om hun har vært utro på en betryggende måte og at hun syns jeg er søt når jeg er trøtt uansett om jeg vet jeg ser ut som en oppblåsbar fisk man kan flyte på i Syden. Anonym poster: 3c6d996ebf7f7e0fa27a59fbf25915c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. september 2012 #52 Del Skrevet 20. september 2012 Det er helt naturlig at folk ser litt trøttere ut om morran, uansett hvordan man ser ut så ser alle penere ut når de har våkna litt. Han bryr seg ikke mindre om deg av den grunn, og glemte at det som høres ut som kritikk for deg er helt naturlig for ham, ikke noe å henge seg opp i. Han skjønte at han "glapp litt" med sin mannehjerne, men siden du ikke sa noe der og da så trodde han at glippen var unnskyldt, og for han var den nok glemt en ti minutter etter. Så våkner dere dagen etter, og du starter dagen hans med en krangel som for han er helt uforståelig -en hverdagsbatgatell blir en kjempekrangel. Jeg har på følelsen av at krangler om utseende, det være seg klær, kroppsform, sminke, vekt osv., må være de mest hatede kranglene av menn i forhold. Det er en krangel de sjelden kan vinne, og som bygger så mye på usikkerhet at det tar tid å lære seg å trå varsomt. Men om utseende er noen av de verste hverdagskranglene, så er nok den mest fryktede for begge kjønn -å bli anklaget for utroskap når man har sitt på det rene. Her står fyren midt oppi en krangel om hverdagsbagateller, hisser seg opp fordi han hater denne typen krangler og fordi du ikke skjønner at han liker deg uansett om ligger der med 40 i feber eller våkner med poser under øynene. Når du føler at du ser bra ut så gjør gjerne han også det, det var jo sånn han ble forelska i deg og nå synes han at du er herlig nok til å dele livet med. Og nå står du midt oppi en krangel som du kan fikse -du må slutte å henge deg opp i bagateller! Det er vel koseligere når dere holder fred og koser dere istedenfor, det er jo derfor dere er sammen -fordi dere har det bra sammen når dere ikke krangler? Han skjønner bare ikke hvorfor du henger deg opp i ting han ikke tenker over, og du skjønner ikke hvorfor han ser på det som bagateller. Så, i en krangel om noe helt annet, der dere begge misforstår hverandre totalt, så slenger du plutselig ut "Har du vært utro eller?!, og jeg tror så gjerne på han når han sier han sa feil -du gjorde en bagatell til en krangel, og så slipper du en bombe. Ikke rart mannen er forfjamsa? Kanskje han så for seg at du skulle spørre ham om noe helt annet, eller hva som helst -det har ingen betydning. Jeg tipper at han bare tenke "f**, hva skjedde nå? Ja, nei, -hæ, snakka vi ikke om noe annet nå? Hvordan klarer hun å vri og vrenge på alt mulig?" Resten var nok bare ironisvar, han ble bare oppgitt. +++ Likte virkelig det jeg leste nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #53 Del Skrevet 20. september 2012 Det er jo ikke helt sant, mange opprørte jenter på KG der typene helt klart er den store idioten. Det er ofte de utenforstående som lettere kan se klart på ting enn de som er midt inni stormen. Denne saken her er klart en overdrivelse fra TS sin side. Hvorfor spurte du om han var utro egentlig? hadde du mistanke? Jeg syns ikke det var noe mistenkelig med oppførselen hans slik du beskriver, han har kanskje en dårlig dag og det er jo bare menneskelig. Dette er kun idag du snakker om, det er ikke en oppførsel fra han som har vart i mange dager, KUN idag, og du spør han om han er utro? Da hadde jeg også blitt sinna.. Kjæresten til TS mumler noe om at hun ikke ser bra ut helt ut av det blå, når TS senere tar dette opp med ham ender det opp i en stor krangel, hvem er det som er dramaqueen her, da? Er enig i at TS kan roe seg ned nå, tror ikke han har vært utro. Når en krangler så kan en finne på å si ting bare for å såre den andre i en heftig krangel, en sier ting en ikke mener. Anonym poster: 72dcfeba62e3cd2609d9777f6254cf09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2012 #54 Del Skrevet 20. september 2012 du spør han om han er utro? Da hadde jeg også blitt sinna.. ... Han ble vel sinna før det, det var midt i en krangel TS spurte ham om dette, så det var ikke det som gjorde ham forbannet. Han ble forbannet fordi TS tok opp med ham det han kommenterte på vei hjem, om at hun ikke var pen. Syns han kunne sagt at han ikke mente dette og at han var gretten, men neida, han var så dramaqueen at det måtte bli en stor krangle ut av det før han ba om unnskyldning. Men, du, TS, du burde heller ikke anklage kjæresten din for å være utro helt ut av det blå. Hvorfor spørre han om noe slikt når dere krangle om en helt annen ting? Anonym poster: 72dcfeba62e3cd2609d9777f6254cf09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 20. september 2012 #55 Del Skrevet 20. september 2012 ... Han ble vel sinna før det, det var midt i en krangel TS spurte ham om dette, så det var ikke det som gjorde ham forbannet. Han ble forbannet fordi TS tok opp med ham det han kommenterte på vei hjem, om at hun ikke var pen. Syns han kunne sagt at han ikke mente dette og at han var gretten, men neida, han var så dramaqueen at det måtte bli en stor krangle ut av det før han ba om unnskyldning. Men, du, TS, du burde heller ikke anklage kjæresten din for å være utro helt ut av det blå. Hvorfor spørre han om noe slikt når dere krangle om en helt annen ting? Anonym poster: 72dcfeba62e3cd2609d9777f6254cf09 Han var bare gretten først, før hun begynte å snakke om første kommentaren hans som jeg er sikker på han mente ironisk. Alle kan ha en dårlig dag eller være morgen gretne, mannen min er veldig morgengretten, han svarer meg på en irritert måte nesten hver morgen, men jeg lager ikke noe krangel utav det, han får være gretten i fred. Om jeg er morgengretten og jeg svarer irritert på mannen min og han skal begynne å snakke om dette, da hadde jeg eksplodert, ikke fordi jeg er sint på han, men fordi jeg er morgengretten, så går det over iløpet av dagen. Er så mange som ikke forstår at enkelte kan ha en dårlig dag, det betyr ikke at du trenger ta det personlig, men bare gi den enkelte litt fred til å roe seg ned. Ja han kom med en teit kommentar på utseende, men det er jo ikke noe big deal? Og spesielt da kommer plutselig "er du utro eller" susende gjennom lufta helt plutselig, det viser jo at TS ikke stoler på han, hadde hun gjort det ville hun ikke spurt. og det kan være skuffende for samboeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 20. september 2012 #56 Del Skrevet 20. september 2012 Ts her Etter en stund tenkte jeg at vi burde ta en liten "alvorsprat" om oss, forholdet, hvor dette går henn, ja..klartlegge litt hvor vi ligger. Han peste noe i begynnelsen, men gikk med på å prate. Eller jeg var prateren, han svarte omtrent bare ja og nei. Jeg spurte om følelsene hans for meg, om han synes vi har det godt sammen, om han faktisk har vært utro før osv. Han svarte som en prins på alle områder (ala. fasitt svar opplegg.) Anonym poster: 2a86c6ef6fee59b1b3c54551180f5843 Jeg kan ikke svare på om mannen har vært utro. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor mannen var ordknapp resten av dagen. Du skriver at det var du som pratet, og han svarte. Og han svarte riktig. Flott. Han besto prøven. Kanskje mannen oppfattet dette som et forhør? Eller at han var oppe til eksamen i "nå-skal-vi-snakke-om-følesene-våre". Han hadde tidligere erfart at det han sa ikke falt i god jord, og at det utløste et lite helvete. Ikke rart at han i etterkant kanskje tenker at han må vokte ordene sine grundig. Og kanskje er det best å holde kjeft? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 20. september 2012 #57 Del Skrevet 20. september 2012 Idag sa mannen min at jeg ikke så god ut. Og det stemmer. Tett nese, øyne som renner og en stygg hoste. Men jeg vet jeg er bra nok selv om jeg ser ut som en frosk idag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 20. september 2012 #58 Del Skrevet 20. september 2012 Stakkar ja,alle vet at mannfolk er følelsesmessig tilbakestående, det er ikke hans feil at han ikke kan snakke for seg selv :/ Anonym poster: 1757592002f5be7853c4b26be80df1b0 Mannen er da ikke følelsesmessig tilbakestående. Det var da litt av en konklusjon. Sannsynligvis skjønte han ikke noe av det som foregikk oppe i hodet til TS - han er sikkert like lite tankeleser som mannen min. Dessuten lærte han sikkert at det er best å holde kjeft, da sier man ikke noe galt og man slipper utspørringer om "hva mente du med det du sa". Dessuten arrangerte TS en "samtale-om-hvordan-vi-har-det" og etter det jeg skjønner var det hun som spurte og han som svarte. Altså lite dialog. Jeg går ut fra at mannen sa minst mulig, og sørget for å svare riktig, slik at hun ble fornøyd. Og det ble hun jo, han ga "fasitsvar". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 20. september 2012 #59 Del Skrevet 20. september 2012 Hm... nok en tråd som underbygger hvofor menn som oftest holder helt kjeft... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 20. september 2012 #60 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Hm... nok en tråd som underbygger hvofor menn som oftest holder helt kjeft... Menn holder kjeft fordi de er noen pyser som ikke takler å ha en diskusjon. (Ei takler de å prate om følelser, for det er jo kjempe skummelt!) Endret 20. september 2012 av LonelyAngel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå