Gå til innhold

Han maksa ut kredittkortet mitt i fylla, jeg er rasende!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud for en fyr, minner meg om eksen min. Hvor er han fra?

Min eks stjal mitt kredittkkort fordi han skulle spille poker på internett mens jeg lå og sov, jeg så gjennom dørsprekken fra soverommet at han listet seg i veska mi og tok ut kortet, jeg tok han i fersk gjerning. Ble veldig sint. Om han skulle i butikken å kjøpe melk og brød med kortet mitt, så brukte han alltid kortet til mer enn det. Han sutret ofte om å få penger, jeg betalte det meste. Om han skulle låne større summer fra meg så ba jeg han skrive kontrakt på at jeg skulle få pengene tilbake, jeg stolte ikke på han.

Han faket signaturen min for å få internettforbindelse i leiligheten hans, og gjemte alle fakturaene som kom i mitt navn, helt til den gigantiske inkassogjelden ble sendt til mine foreldre. DA gjorde jeg det slutt og ba selskapet anmelde han.

Han hadde millioner i gjeld fra flere banker og fikk ikke noe lån selv, var arbeidsledig og levde på nav.

Dette ville jeg anmeldt! gå ifra han siden det allerede har begynt å rakne, blir du værende der så skal jeg banne på at du vil miste mer penger enn de 20.000 han allerede har stjålet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett opp en kontrakt og en nedbetalingsplan med det samme, og få han til å signere.

Ja, og om han eier noe av tilsvarende verdi, så kan du begjære utlegg i dette om han ikke er i stand til å betale ned på andre måter. Et speilreflekskamera, en sykkel, golfutstyr etc.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at typen din har helvetes mye ting og duppeditter, og null kredittverdighet. Altså

er han, som du selvsagt vet, en idiot med penger.

Klassisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok anmelde han for tyveri. Ettersom han har stjelt og brukt din personlige kode er du bedre sikret enn om du hadde gitt han det.

Om du får han til å signere et gjeldsbrev sørg også for å legge på ekstra renter. Du må nemlig selv betale skatt av renter han betaler til deg, og han får også fradrag for de rentene han betaler til deg... Lurt å vite :) Tror det 28 prosent skatt av "rente inntekter" du må betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke folk som greier av å svi av 10-20K på EN kveld på byen, man skal faktisk jobbe litt for å få til det, men ser jo ut til at han har greid det helt fint. Men det er jo selvsagt ikke greit å bruke andres kredittkort til sånt uten at man er enige på forhånd. Her bør han faktisk tilby seg å ta opp et lite lån selv for å betale deg tilbake hvis han ikke har pengene nå.

etter å ha jobbet noen år i utelivsbransjen så sjokkerer det ikke meg i det hele tatt. det er velkjent for meg at mennesker tar opp forbrukslån for å være storkar på byen. pengene sitter løst hos svært mange som ikke engang har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sjokkert jeg. Fatter ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre sånt. Uansett om man er sammen med den man tar penger fra eller ikke er det jo uansett å stjele. Blir så provosert!

Tusentakk for gode råd, støtte, omsorg, og alt. Jg skal anmelde, snakket med kredittkortselskapet, ved en anmeldelse slipper jeg kostnadene, de blir overført på ham, jeg må bare anmelde og ordne det slik. Han går med på det,han er enig i at det er rettferdig at han tar støyten, og at dette er en måte å gjøre det på.<br /><br /> Anonym poster: 92d358ec79a21cf7a2f822af091bd017

Så godt å høre at du kommer til å slippe kostnadene, må være en enorm lettelse. Har du snakket med politiet ennå?

Mange som har et veldig klinisk forhold til problemstillingen her.

Gjeldsbrev og betalingsplan? Er det ikke et par vi snakker om? De må da kunne løse dette uten å formalisere alt via et forliksråd eller noe lignende. Høres jo helt spinnvillt ut.

Om forholdet er robust og fint, så ordner dere dette. Be han ta ansvar for å få ordnet opp i det. Mer skal ikke være nødvendig om dere er nogenlunde seriøse.

-Hulc-

Anonym poster: 8727e261554e2b05aa69a3208171a22b

Jeg leste ditt senere innlegg om at du hadde lest situasjonen til TS feil, så det skal jeg ikke pirke på.

Men jeg er likevel litt uenig med deg. Ved så store lån (når det faktisk er snakk om ærlige lån) bør man skrive juridisk bindende avtaler... Dette er noe mange dessverre har fått erfare på den kjipe måten. Jeg ville stått på mitt om å skrive en bindende avtale uansett om det gjaldt en kjempegod venninne eller en kjæreste. Så lenge kjæresten eller venninnen har rent mel i posen og alle intensjoner om å betale bør jo vedkommende bare være positivt innstilt til en slik avtale. Jeg vet at jeg hadde vært det om jeg hadde (mot formodning) lånt penger av noen.

Det handler ikke om å være kjip og firkantet, men å verne om sine egne ressurser. Dine egne penger er dine egne penger, enten det er snakk om et lån på to eller tyve tusen.

Menn som ikke er rike men flinke med penger, altså økonomiske ikke rike menn, er uattraktive for unge jenter mellom 18 og 25-26 år. Disse tullingene gir dem litt motstand, de lager litt drama. Snille flinke ikke spesielt spennende menn er nettop ikke det. De fremstår som kjedelige. Men etter å ha gått på noen smeller, og kanskje fått noen barn med disse "badguysa" så vil kvinnene ha en trygg, økonomisk sikker mann. Kvinner er ofte enkle skapninger.

Neimen så godt at vi har slike generaliserende tullebukker som deg da, som kan lære oss ett og annet om oss selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannekreket blir anmeldt mandag morgen. Så fort jeg har et saksnummer fra anmeldelsen å oppgi til kredittkortselskapet så vil de overføre gjelden på ham.

Så får han slite med den gjelden. Han har virkelig jobbet for å komme i varmen igjen i det siste, vi får se over tid.

Anonym poster: f7717a4b1366beb1c8019959d3e68ffe

Endret av Rainbow81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg lettet over at han får de pengene han skylder over på seg. Jeg var bekymret for å ende opp med å måtte betale alt alene.

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Slutt å kødde itråden min for faen.

Mannekreket blir anmeldt mandag morgen. Så fort jeg har et saksnummer fra anmeldelsen å oppgi til kredittkortselskapet så vil de overføre gjelden på ham.

Så får han slite med den gjelden. Han har virkelig jobbet for å komme i varmen igjen i det siste, vi får se over tid.

Du er faktisk villig til å fortsette forholdet med han?!?

Wow.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei nei nei uff, feil feil feil feil inntrykk jeg ga. Mannefaen er kastet ut og bor hos kompis,det er over,det beste er at vi ikke bor sammen fordi jeg fortsatt føler for å kvele ham i søvne. Ja det var litt overdrevet,men det sier noe om hvordan jeg føler det.

Jeg hsr sagt at han trenger å få styr på livet sitt, og det uten at jeg er der og kan ta støyten for ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grapefrukt

Nei, nei nei nei uff, feil feil feil feil inntrykk jeg ga. Mannefaen er kastet ut og bor hos kompis,det er over,det beste er at vi ikke bor sammen fordi jeg fortsatt føler for å kvele ham i søvne. Ja det var litt overdrevet,men det sier noe om hvordan jeg føler det.

Jeg hsr sagt at han trenger å få styr på livet sitt, og det uten at jeg er der og kan ta støyten for ting.

Jaha, okei - så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er splittet. Her kan dere diskutere hvordan menn med ekstremt dårlig økonomisk sans drar damer.

Tråden er også ryddet for svar til at denne diskusjonen avporet denne tråden.

Rainbow81, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...