Gå til innhold

Han maksa ut kredittkortet mitt i fylla, jeg er rasende!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville gitt valget mellom å skrive under på gjeldsbrev eller bli anmeldt. Du kommer nok ikke langt med siste men med første får du dratt ham til forliksrådet og fått en dom om han ikke tilbakebetaler.

http://www.dinside.no/1022/gjeldsbrev<br /><br /> Anonym poster: 3c2584f49f50a10b9cccfd3533b2ec79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som har et veldig klinisk forhold til problemstillingen her.

Gjeldsbrev og betalingsplan? Er det ikke et par vi snakker om? De må da kunne løse dette uten å formalisere alt via et forliksråd eller noe lignende. Høres jo helt spinnvillt ut.

Om forholdet er robust og fint, så ordner dere dette. Be han ta ansvar for å få ordnet opp i det. Mer skal ikke være nødvendig om dere er nogenlunde seriøse.

-Hulc-

Anonym poster: 8727e261554e2b05aa69a3208171a22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeldsbrev og betalingsplan? Er det ikke et par vi snakker om? De må da kunne løse dette uten å formalisere alt via et forliksråd eller noe lignende. Høres jo helt spinnvillt ut.

Om forholdet er robust og fint, så ordner dere dette. Be han ta ansvar for å få ordnet opp i det. Mer skal ikke være nødvendig om dere er nogenlunde seriøse.

-Hulc-

Du kødder med meg? Han rotet seg gjennom papirer for å få tak i pin koden, stjal kortet hennes og tømte ALT hun hadde! Dette er grov tyveri! Makan til naivitet.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

-Hulc-

TS sier selv at forholdet er litt skakkkjørt. Hvis de går fra hverandre og hun ikke har noen dokumentasjon på at han skylder henne penger sitter hun fint i det Det er bare dumt å være naiv i en slik sak.

Å stjele kjærestens kredittkort og svi av 20 000 kroner vitner ikke akkurat om seriøsitet uansett.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stjele kjærestens kredittkort og svi av 20 000 kroner vitner ikke akkurat om seriøsitet uansett.

Ja, jeg beklager. Hadde ikke lest så langt i tråden at jeg hadde fått med meg at han faktisk har stjålet kortet og tilegnet seg PIN uten hennes samtykke.

Da stiller det seg helt annerledes. Hun bør slutte å snakke som om de er kjærester, og heller anmelde han til politiet. Kredittkortselskapet plikter da å slette gjelden, eller i det minste overføre den til tyven - noe som bør være enkelt å bevise hvem er i dette tilfelle.

Men han bør få en mulighet til å gjøre opp for seg. Det bør dog skje fort, for kredittkortselskapet forlanger at man sier ifra så fort man har oppdaget det.

-Hulc-

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Fy faen for en dust jeg er sjokkert! 20000 kr??? :-o det skal ikke være mulig altså.

Jeg hadde satt opp en nedbetalinsplan med hans og min underskrift, og gjemt den godt. Jeg skjønner virkelig at du er forbanna. Så umoden oppførsel av en voksen mann skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg er så rasende at jeg bare gråter!

Og ja, vi er ikke langt fra å gå fra hverandre i tillegg, pga dette og andre ting. Da får jeg vel aldri sett pengene mine mer. <br /><br /> Anonym poster: e7e450e22e685ec05d5dee6b5fb8691e

Du er i ferd med å miste typen din, og du har mistet pengene dine.

Hva er det som er verst?

Det virker som om det med pengene svei mest. Vel . da er det lett å dumpe gutten.

20000 i tap på en fyr er egentig små penger i den store sammenhengen, sett over flere år. Du kommer deg billigere unna enn veldig mange andre. Og jo fortere du kommer unna, desto billigere slipper du unna.

Den gutten har venner og foreldre. Han bør ta en ringerunde og tigge eller låne ltt herog der, for å gjøre opp for seg. Han har kanskje noe han kan selge også, som f.eks bil, sykkel, pc, hobbygreier. Det bør være mulig å få skrapt sammen en del penger ganske fort, og han kan også be om forskudd på lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke lån, ikke en gang kredittkort, derfor han grafset til seg mitt. Er så rasende at jeg ser rødt. Hvor finner keg utforming for en slik kontrakt som noen her mener? Hvordan få en gyldig avtale uten advokat?<br /><br /> Anonym poster: 92d358ec79a21cf7a2f822af091bd017

Høres ut som du er sammen med xen min! Lykke til med å få tilbake pengene om det er forholdet er på vei i grusen...

Anonym poster: 51342f0e7662fda68f9ec949b37d3882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

TJUE TUSEN?

Jeg ville ringt poliet, forbrukerrådet, advokat osv for å få råd. Her i tråden har der allerede kommet mange gode forslag, men jeg ville allikevel tatt kontakt med noen proffesjonelle.

De pengene SKAL du ha tilbake, uansett hvilket helvete du må stelle i stans.

Jeg tenker at vitner er kjekt å ha.. Kan du prøve å ta kontakt med noen av dem som var med på nach? Du har en sterkere sak om noen av dem har hørt ham si "stjælte kort og kode av dama mi, så nå blir det party!" eller lignende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er verst?

Det virker som om det med pengene svei mest. Vel . da er det lett å dumpe gutten.

20000 i tap på en fyr er egentig små penger i den store sammenhengen, sett over flere år. Du kommer deg billigere unna enn veldig mange andre. Og jo fortere du kommer unna, desto billigere slipper du unna.

Den gutten har venner og foreldre. Han bør ta en ringerunde og tigge eller låne ltt herog der, for å gjøre opp for seg. Han har kanskje noe han kan selge også, som f.eks bil, sykkel, pc, hobbygreier. Det bør være mulig å få skrapt sammen en del penger ganske fort, og han kan også be om forskudd på lønn.

Lettere sagt enn gjort. Har en venninne hvis eks er av samme kaliber. Han havner dypt i det gang på gang, men han gjør da aldri opp for seg må skjønne.

Har man ikke penger så har man ikke penger. Han trikser og mikser og juger så han tror det selv. Allikevel har han dobbelt opp av mac, iphone ditten og datten, gitarer, forsterkere og what not. Og to unger selvsagt.

Han kan påstå han har betalt for seg med unnskyldningen "da må det ha skjedd noe feil med transaksjonen", unnlate å svare på telefonen, bytte telefonnummer, få politianmeldelser osv osv. Ingenting hjelper og det er en laang prosess før man kan håpe og få tilbake noe som helst.

Tror ikke det er bare bare å betale tilbake i dette tilfellet heller. Hadde mannen til ts hatt noe som helst snev av samvittighet, og ikke minst betalingsevne, hadde han ikke tatt kortet i utgangspunktet.

Fest, øl og nach er tydeligvis livet! <br /><br /> Anonym poster: 78fac7dce1d9f5679be6412fc8f50472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TJUE TUSEN?

Jeg ville ringt poliet, forbrukerrådet, advokat osv for å få råd. Her i tråden har der allerede kommet mange gode forslag, men jeg ville allikevel tatt kontakt med noen proffesjonelle.

De pengene SKAL du ha tilbake, uansett hvilket helvete du må stelle i stans.

Jeg tenker at vitner er kjekt å ha.. Kan du prøve å ta kontakt med noen av dem som var med på nach? Du har en sterkere sak om noen av dem har hørt ham si "stjælte kort og kode av dama mi, så nå blir det party!" eller lignende.

Og jeg tenker at her snakker vi om en fyr som skylder såpass mye i utgangspunktet at ts er neppe første pri. Han er jo ikke kredittverdig selv engang.

Spørs om ikke advokat koster mer enn hva det smaker - kontra tjue tusen.

Vet ikke om ts og mannen er gift heller, men for hennes skyld kan man jo håpe at de IKKE er det. Tror man deler gjeld som gift.

Nei, det er bare å komme seg unna fort som f..., svelge kamelene og innse at man valgte feil fyr. <br /><br /> Anonym poster: 78fac7dce1d9f5679be6412fc8f50472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dette bør TS anmelde, - fort som fy !

Og ringe kredittselskapet/banken. Også der for å melde fra om tyveriet av kort og kode.

Regn med noen spørsmål om hvor hhv. kort og kode befant seg da de ble stjålet.

Et interessant poeng er jo at dersom TS hadde gjort som mange gjør; pugget koden inn og destruert brevet med koden, så hadde vel ikke situasjonen oppstått.

De fleste banker i dag gir deg jo den elektroniske muligheten å fix'e samme kode til alle dine kort ;)

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er verst?

Vet du hva som svir aller mest? At typen min stjal kortet mitt, lette i dokument mappen min etter pin koden, og stakk ut for å more seg for de pengene.

Om jeg så mister ham, så skal jeg ha tilbake de pengene, enkelt og greit.

Tusentakk for gode råd, støtte, omsorg, og alt. Jg skal anmelde, snakket med kredittkortselskapet, ved en anmeldelse slipper jeg kostnadene, de blir overført på ham, jeg må bare anmelde og ordne det slik. Han går med på det,han er enig i at det er rettferdig at han tar støyten, og at dette er en måte å gjøre det på.<br /><br /> Anonym poster: 92d358ec79a21cf7a2f822af091bd017

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De spurte hvor kort og kode var. Jeg sa det som sant var, kortet var i lommeboken min, og koden var svært godt gjemt i en ytterst privat dokumentmappe i skapet mitt. Og at han var den eneste bortsett fra meg som kunne ha visst om at det er der han skulle lete. Jeg ble ikke beskyldet for å oppbevare pinkoden lett tilgjengelig, heldigvis. Damen jeg snakket med sa at dette har skjedd relativt ofte, at personer i forhold har brukt hverandres kredittkort uten samtykke eller lov. Det var i grunn deprimerende å høre.. Hvorfor tar mennesker seg slik frihet??? Frekkt, rett og slett jævla frekt!!<br /><br /> Anonym poster: 92d358ec79a21cf7a2f822af091bd017

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Dropp hele fyren så snart du kan etter at nevnte kontrakt er underskrevet fra han. Ikke bra å være sammen med noen som har så lite snøring på økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...