Gå til innhold

Føler ingen kan elske meg

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er utrolig god og snill, han sier han elsker meg hver dag, og viser at han elsker meg.

Men jeg greier ikke tro på ham. Jeg tror aldri på han når han sier fine ting, og nå sier han at han blir utslitt fordi jeg aldri tror han.. Jeg går rundt med en konstant klump i magen, jeg er livredd for at han skal se at jeg ikke er god nok, og jeg er så redd for at han skal gå fra meg.

Hvis jeg ikke hører noe fra ham, blir jeg livredd. Vi "bor" sammen, men jeg blir helt skjelven når han skal på jobb,for da er jeg redd han finner ut at jeg er ei drittkjerring som ikke fortjener han.

Jeg gjør alt for at han skal like meg, lager middag, vasker huset, vasker og bretter klær, og han er veldig fink å si takk. Men jeg føler meg rett og slett ikke god nok for en så bra mann.

Noen som har råd/kjeft til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om du fortsetter galskapen kommer han definitivt til å finne seg noen andre som ikke gnåler og maser på han konstant.

at du alltid må ha bekreftelse og at du aldri får nok bekreftelse vil etterhvert slite han ut og han vil mest sannsynlig på sikt bryte ut av forholdet. ingen orker den slags i all evighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært for deg hvis du ønsket å uttrykke at du elsket han - og at han hele tiden avviste dette ved å si at han ikke trodde på deg. Ville ikke det vært sårt? Ville du ikke følt at han ikke tok deg på alvor? Det er vondt å ikke bli trodd, og kanskje blir han så lei av dette at han en dag stikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dette hørtes vondt ut! Jeg føler det litt lignende med min samboer. Det du må jobbe med er jo din egen selvfølelse. Dette kan ødelegge forholdet ditt (mitt også), så jobb med seg selv, søk hjelp, les selvhjelpsbøker. Du klarer ikke tro på kjæresten din fordi det han sier ikke stemmer med det du synes om deg selv.. Det er vondt å føle det sånn, jeg vet det så smertelig godt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikker, og det er at du kommer til å miste ham hvis du fortsetter sånn.. Du må gjøre om litt på tankegangen din. Ikke tenk "han kommer til å gå fra meg". Tenk heller at "han elsker meg, og jeg kommer ikke til å miste ham"!

Og så må du gjøre noe med selvbildet ditt. Jeg tror det er det som er problemet her. Du elsker ikke deg selv, og da er det vanskelig å la noen andre elske deg også!

Det finnes mange bøker som kan være til god hjelp. Mia Törnblom har skrevet flere veldig bra bøker om selvfølelse. Jeg anbefaler også boken Den nakne ridder av Robert Fisher. Den handler ikke om selvfølelse, men jeg tror den kan hjelpe deg å få et annet perspektiv på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen i det du skriver og jobber veldig med å få et forhold til å fungere selv - hvor utgangspunktet er noe av det samme. Har snakket med flere om det og her er noen få betraktninger:

Utfordringen her er at du skaper en egen virkelighet uavhengig av hva kjæresten din gjør eller sier. Hvis kjæresten din sier han elsker deg - samtidig som du mener han viser dette, hvorfor skal du da velge å ikke tro på han? Dersom du har en grunn til å ikke tro på han, det at han f.eks. har løyet for deg tidligere - så kan det være en kvalifisert grunn til å ikke tro på han. På den annen side, legger jeg merke til at du ikke en eneste gang i innlegget nevner at du elsker kjæresten din. Kan det være at du velger å ikke tro på han fordi du selv er usikker på din egen forelskelse - og hvorvidt han i det hele tatt er den rette? En "kjenner jo ofte på andre som en kjenner seg selv".

Hvis du er forelsket i han, må du være tydelig på å vise det, ikke nødvendigvis kun gjennom å brette tøyet hans og lage middag, men også gjennom god kommunikasjon. Tror mange av "tvangstankene" forsvinner når du selv viser at du er forelsket i kjæresten din, og at du er trygg på at du selv viser det. Gi deg hen til han og ikke være redd for å gjøre det. Skulle han syntes det blir for mye så var kanskje ikke forholdet det rette i utgangspunktet, og da er det han som ikke fortjener deg - ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er bra nok i massevis, ellers hadde han aldri flyttet sammen med deg. Gutter gjør ikke sånn for å være snill :-) Og nå noe småkleint, men lurt: Vær din egen bestevenn, gi deg selv den oppbackingen du ville gitt en venninne, fokuser på de positive sidene ved deg selv, og for guds skyld, ro ned på husarbeidet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er utrolig god og snill, han sier han elsker meg hver dag, og viser at han elsker meg.

Men jeg greier ikke tro på ham. Jeg tror aldri på han når han sier fine ting, og nå sier han at han blir utslitt fordi jeg aldri tror han.. Jeg går rundt med en konstant klump i magen, jeg er livredd for at han skal se at jeg ikke er god nok, og jeg er så redd for at han skal gå fra meg.

Hvis jeg ikke hører noe fra ham, blir jeg livredd. Vi "bor" sammen, men jeg blir helt skjelven når han skal på jobb,for da er jeg redd han finner ut at jeg er ei drittkjerring som ikke fortjener han.

Jeg gjør alt for at han skal like meg, lager middag, vasker huset, vasker og bretter klær, og han er veldig fink å si takk. Men jeg føler meg rett og slett ikke god nok for en så bra mann.

Noen som har råd/kjeft til meg?

Slik du formulerer det, så høres det ut som du er hjemmværende uten jobb eller studier. Hvis det er sant, så er det fullt mulig at du ikke har godt av det. At du rett og slett trenger å bli mer opptatt, og komme deg ut og engasjere deg i jobb, studier, aktiviteter, trening eller frivillig arbeid.

Det ser ut som om du har så mye dødtid at du har tid til å bekymre deg ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær takknemlig!

Vær takknemlig for den snille mannen du har fått. Den gode jobben han har. Det trygge hjemmet dere har. At dere er sunne og friske. At dere har mat på bordet.

Tror du virkelig at HAN ville vært sammen med DEG om han syns du var stygg, kjedelig og alt det negative du tror og tenker?

Det er ikke det du gjør i heimen, eller at du pynter deg og er pen, som gjør at han liker deg. Det er bare en bonus ;)

Men at du er du - det er det aller viktigste! :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker deg, Bølle. :kyss2:

Anonym poster: c79dbed7ce92b08b78cef969098d63f1

Må tilføye at jeg er hetero kvinne og ikke ts. Liker bare det du skriver her og andre steder. :Nikke:

Anonym poster: c79dbed7ce92b08b78cef969098d63f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...