Gjest stratos78 Skrevet 19. september 2012 #41 Del Skrevet 19. september 2012 Ettersom du sikkert ikke trenger enn fulltidsstilling så burde det gå greit å få seg en jobb.Gå å spør om de trenger hjelp der du har lyst til å jobbe :-) Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. september 2012 #42 Del Skrevet 19. september 2012 Har du noe erfaring med barnepass e.l.? http://www.barnevaktformidling.no/index.php?option=com_frontpage&Itemid=42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #43 Del Skrevet 19. september 2012 TS - Du har neppe problemer med å få en rengjøringsjobb: http://www.dn.no/for...icle2471560.ece Anonym poster: 233ade0697c23588739606c55e16613d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #44 Del Skrevet 19. september 2012 TS - Du har neppe problemer med å få en rengjøringsjobb: http://www.dn.no/for...icle2471560.ece Anonym poster: 233ade0697c23588739606c55e16613d Rengjøringsjobber er lett å få, jeg har aldri hatt problemer med å få sjauejobb og rengjøringsjobb. Stått i oppvasken har jeg også. Anonym poster: 487d0baa014760b317e2d75bb62e9520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #45 Del Skrevet 19. september 2012 Folk må i hvert fall ikke undervurdere hvor viktig det er å ha deltidsjobber som ung. Jeg er snart ferdigutdannet, og har tre 'back up-jobber' jeg kan falle tilbake på hvis jeg ikke blir fast ansatt et relevant sted etter studiene er ferdige. Alle mine tre arbeidsgivere er såpass imponert over meg at jeg kan knipse og få jobb der når jeg vil. På samme måte kan jeg knipse i alle ferier og helger jeg vil og få jobb på minst ett av stedene. Folk tenker generelt for lite fremover. Var det gøy å jobbe 7 uker hver sommer fra jeg var 14 år gammel? Overhodet ikke. Er jeg glad for det nå, når jeg ser hvordan andre folk sliter? Ja. Og det er jeg som har gjort det, jeg har ikke fått noe servert, jeg har bare skjønt at en mulighet er faktisk ikke bare én mulighet, men det åpner andre muligheter. Litt som at det å få én venn ofte fører til at man da får tre nye venner, som kanskje igjen fører til tre andre venner og en kjæreste. Anonym poster: a880aa6dbdba7c10f6526116fec20299 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 20. september 2012 #46 Del Skrevet 20. september 2012 Du trenger ikke søke og sitte å vente på svar for å få deg f.eks vikarjobb i barnehage, helse og omsorg eller SFO. Gå innom alle barnehager/SFO/institusjoner i nærheten av deg med en CV og tilby deg å være tilkallingsvikar. Da får du sannsynligvis opp til flere vakter, og du har et bein innenfor som kan gi deg muligheter senere. Dessuten er det større sjanse for å få vikarjobbing hvis du møter opp og tar en prat, framfor å bare sende en søknad og vente på svar. Da slår du to fluer i en smekk. Du tjener penger og får arbeidserfaring på CV`n din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 26. september 2012 Forfatter #47 Del Skrevet 26. september 2012 Kan glede alle med at jeg fikk meg jobb idag, etter et par mnd som arbeidsledig - heeelt uten å snylte på nav 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 26. september 2012 #48 Del Skrevet 26. september 2012 Gratulerer med jobb! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 27. september 2012 Forfatter #49 Del Skrevet 27. september 2012 Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairydust Skrevet 27. september 2012 #50 Del Skrevet 27. september 2012 Hva slags jobb ble det ? Grattis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #51 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg har et helt seriøst spørsmål, som jeg håper jeg kan få noen seriøse svar på (andre ting enn at jeg kan utføre div tjenester ). Det har seg sånn at sommerferien sluttet litt brått, og jeg rakk liksom ikke å få meg jobb før jeg sluttet på skolen og ikke fikk stipend av lånekassen mer. Jeg, som alle andre har regninger (heldigvis "bare" mastercard, telefon, Elixia og barberhøvler) og de må betales, men det å få seg jobb er ikke barebare. Søker daglig, men får beskjed om at jeg er for ung eller ikke har kompetanse nok (jeg jobber ikke med provisjonsbasert salg, det er det eneste jeg nekter å jobbe med). Derfor lurer jeg på om noen av dere vet om muligheter for å skaffe noen "raske" penger? Tenkte på Dagsen nede i byen (jeg bor i Oslo), men det er max 1000,- og helst noe jeg vil unngå. Kan jeg søke NAV om støtte til regninger? Det blir isåfall bare èn gang, jeg har ingen interesse av å snylte eller lignende. Har heller ikke jobbet nok til å få dagpenger, så ja.. Noen som har noen idèer? Jeg går bare og dasser rundt hjemme, så jeg kan gjøre det meste.. Noen sider man kan legge ut "seg selv" på f.eks? Jeg har også tenkt på å henge opp lapper i butikken, med tilbud om hundelufting, barnepass, raking etc. God eller dårlig idé? Er forøvrig 19 år og bor i Oslo. Jeg vet ikke lest gjennom hele tråden, men du kan få støtte fra nav til å betale regninger. Men du må ta med deg 3 måneders kontoutskrift, kopi av selvangivelse og andre papirer som kan være nødvendige. Du får ikke støtte til å betale ting som elixia medlemskap. Jeg er litt lei av at alle skal mene at man snylter med en gang nav blir nevnt. Jeg var arbeidsledig i to måneder og fikk støtnad fra nav. Før det jobbet jeg i over 8 år uten en eneste sykemelding, jeg skattet som alle andre. Og ga tom. penger til veldedighet. Så jeg synes ikke at man snylter når man faktisk trenger hjelp. Anonym poster: fc370132262fb8d279017469e0d5e0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2012 #52 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men du kan få støtte fra nav til å betale regninger. Men du må ta med deg 3 måneders kontoutskrift, kopi av selvangivelse og andre papirer som kan være nødvendige. Du får ikke støtte til å betale ting som elixia medlemskap. Jeg er litt lei av at alle skal mene at man snylter med en gang nav blir nevnt. Jeg var arbeidsledig i to måneder og fikk støtnad fra nav. Før det jobbet jeg i over 8 år uten en eneste sykemelding, jeg skattet som alle andre. Og ga tom. penger til veldedighet. Så jeg synes ikke at man snylter når man faktisk trenger hjelp. Anonym poster: fc370132262fb8d279017469e0d5e0e0 Anonym poster: fc370132262fb8d279017469e0d5e0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thalassos Skrevet 27. september 2012 Forfatter #53 Del Skrevet 27. september 2012 Jeg vet ikke lest gjennom hele tråden, men du kan få støtte fra nav til å betale regninger. Men du må ta med deg 3 måneders kontoutskrift, kopi av selvangivelse og andre papirer som kan være nødvendige. Du får ikke støtte til å betale ting som elixia medlemskap. Jeg er litt lei av at alle skal mene at man snylter med en gang nav blir nevnt. Jeg var arbeidsledig i to måneder og fikk støtnad fra nav. Før det jobbet jeg i over 8 år uten en eneste sykemelding, jeg skattet som alle andre. Og ga tom. penger til veldedighet. Så jeg synes ikke at man snylter når man faktisk trenger hjelp. Anonym poster: fc370132262fb8d279017469e0d5e0e0 Takk for råd Jeg har ikke fordommer mot NAV, absolutt ikke. Vil bare ikke gå på det selv. Ser selvfølgelig ikke ned på de som må få hjelp (som jeg selv egentlig trengte), men på de som rett og slett snylter. Jeg fikk som sagt jobb idag, så det er ikke noe tema uansett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 27. september 2012 #54 Del Skrevet 27. september 2012 Kan glede alle med at jeg fikk meg jobb idag, etter et par mnd som arbeidsledig [...] Heisann! Gratulerer så masse, og lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 1. oktober 2012 #55 Del Skrevet 1. oktober 2012 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Vær flinke med å rapporter, så hadde ikke tråden sklidd så mye ut. Niennas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå