Gå til innhold

Te til høsten!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått fullstendig dilla på te i det siste, og drikker 4-5 kopper om dagen. Nå skal jeg fylle opp teboksen på nytt og trenger forslag til god te jeg kan kjøpe :) Merkelig som jeg er, liker jeg teposer bedre enn sånn man siler selv, så jeg kjøper som oftest teen min på vanlig matbutikk. Men jeg tar selvsagt imot alle forslag. Min favoritt er og blir Earl Grey Green Tea, men jeg liker også søtere varianter som den klassiske Fire Røde Frukter. :)

Hva er din favoritte? Drikker du den med sukker, honning, sitron, melk eller uten noe som helst?

Anonym poster: 2570888ee76b48a8b4bf4bf7f84b8672

Anonym poster: 2570888ee76b48a8b4bf4bf7f84b8672

Videoannonse
Annonse
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Yogi sin ingefær og sitron. En varmende te for høsten.

Skrevet

Jeg plukker urter i hagen og bruker dem til te. Peppermynte er høstfavoritten :)

Skrevet (endret)

Jeg er også veldig glad i peppermynte. Går en del i vanlig earl grey også. Liker ikke de fleste av slike med tilsatt smak av frukt og lignende, synes de smaker parfyme. Ugh.

Tror kanskje jeg skal prøve å utvide repertoaret mitt litt, så vil følge med i denne tråden!

Edit: Og jeg bruker aldri noe i teen, synes den er best som den er.

Endret av Missandei
Gjest blah blah
Skrevet

Lager min egen te, men den må jo siles da.

Om man tar slike poser fra butikken så er jeg veldig glad i Kamille-te.

Bruker en slik sukett, men det hender jeg bruker litt honning istedenfor.

Skrevet

Jeg drikker en del nype-te om dagen, og syns det er godt og varmende. Drikker den uten noe i, selv om den er ekstra god med litt honning.

Skrevet

Noen som har noen forslag til et sunt alternativ til sukker (annet enn honning)? Det har kommet så mange forskjellige søtningsmidler på markedet at jeg ikke vet hvor jeg skal starte...

Anonym poster: c847794ce682453a651a971054a054c6

Skrevet

http://www.google.co...29,r:0,s:0,i:70

Alle disse <3 Fåes på helsekost bl.a. :) Drikkes med suketter/honning. :)

Anonym poster: b473f9a0c3fd6ac34dc065dc1dfcb8a3

Jeg har hørt så mye om disse og alltid lurt på hvor man får tak i dem! Tusen takk!! Har du en favoritt? Jeg er veldig nysgjerrig på den med jordbær & vanilje.

Anonym poster: c847794ce682453a651a971054a054c6

Skrevet

På Meny har de tilbud på Twinings te, jeg kjøpte inn en del pakker i går. Lemon, wildberries, mango & passionfruit, apple & cinnamon var noe av det jeg fylte kurven med :) Ellers er jeg glad i appelsin og mandarin teen, men husker ikke hvem som har den akkurat nå.

Skrevet

Handler te som oftest på helsekost, da liker jeg best peppermynte-te, strawberry and vanilla og peach fra London Tea and Herb Comp. I det siste har jeg også oppdaget kirsebær-teen fra Celestial :sikle:

Av vanlig butikk-te liker jeg best green tea and lemon. Svart te er ikke noen slager hos meg...

Skrevet (endret)

Sitter her nå og nyter en kopp med "Twigggings blended to Cleanse. A refreshing infusion with spearmint, milk thistle and nettle."

Veldig god!

Edit: smilyfeil

Endret av Lupi
Skrevet

jeg er blitt glad i mango teen fra Søstrene Grene :jepp:

Jeg drikker som regel te med en teskje sukker i, men det avhenger veldig av teen selvfølgelig :) Av og til bruker jeg honning i stedet.

Skrevet

Handler te som oftest på helsekost, da liker jeg best peppermynte-te, strawberry and vanilla og peach fra London Tea and Herb Comp. I det siste har jeg også oppdaget kirsebær-teen fra Celestial :sikle:

Av vanlig butikk-te liker jeg best green tea and lemon. Svart te er ikke noen slager hos meg...

London Tea-merket, er det den man får kjøpt på innvandrerbutikkene? Jeg pleier å kjøpe engelsk te derfra, men husker ikke merket:p
Skrevet

London Tea-merket, er det den man får kjøpt på innvandrerbutikkene? Jeg pleier å kjøpe engelsk te derfra, men husker ikke merket:p

Er det merket som er linket til i innlegg #2. Heter visst London Fruit and Herb Company :sjenert:

Skrevet

Er det merket som er linket til i innlegg #2. Heter visst London Fruit and Herb Company :sjenert:

Så ikke bildet før nå, de teene hadde jeg helt glemt:p Men det er et annet merke jeg liker også, som jeg pleide å kjøpe i London til jeg fant ut at jeg kunne jo bare kjøpe det på Grønland :P Hmm.. Får vel ta turen ned og se!
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har blitt glad i Pukka sin original chai te! :)

Men, jeg har et spørsmål: jeg er vokst opp med å ha litt sukker i teen og merker jeg er blitt veldig avhengig av det. Uansett om teen har smak, så smaker den "ingenting" for meg inntil jeg har fått en liten/mellomstor teskje sukker i den. Det er akkurat som om sukkeret forsterker smaken for min del.

Kanskje jeg bare er rar :ler:

Jeg har prøvd å bytte ut sukkeret med honning, men må helt ærlig si det ikke helt faller i smak. Noen andre forslag? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...