Tingo Skrevet 17. september 2012 #21 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg er 30 Ut fra det du forteller virker det som du har et stykke igjen dit. Sorry altså, men sånn total mangel på ryggrad er det lenge siden jeg har hørt om. Duster finnes overalt her i verden, hvordan skal du takle det om du lar deg overkjøre hele tida? Sett dem på plass, si nei til det som ikke passer deg, reagerer de negativt på det så får du fortelle dem at det er på tide noen informerte dem om at de faktisk ikke bestemmer over deg. Det er en øvelsessak men det må du bare gjennom, ellers gjør du det verre for deg selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #22 Del Skrevet 17. september 2012 Ut fra det du forteller virker det som du har et stykke igjen dit. Sorry altså, men sånn total mangel på ryggrad er det lenge siden jeg har hørt om. Duster finnes overalt her i verden, hvordan skal du takle det om du lar deg overkjøre hele tida? Sett dem på plass, si nei til det som ikke passer deg, reagerer de negativt på det så får du fortelle dem at det er på tide noen informerte dem om at de faktisk ikke bestemmer over deg. Det er en øvelsessak men det må du bare gjennom, ellers gjør du det verre for deg selv. Nei, det tør jeg ikke. Blir helt dårlig om jeg må si ifra, så da tier jeg i stillhet. Om jeg sier ifra, vet jeg ikke hva som kommer til å skje... En gang sa jeg ifra om noe veldig urettferdig som hadde med min lillesøster å gjøre. Da mistet jeg helt meg selv. Jeg skalv og gråt, og mistet følelsen i kroppen min. Følte at jeg besvimte, og etterpå blejeg liggende å se i takte i flere timer uten å orke å røre meg. Jeg er en snill person, og jeg skjønner ikke hvorfor de må oppføre seg sånn, da? Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkengrapefrukt Skrevet 17. september 2012 #23 Del Skrevet 17. september 2012 Kjære TS. Du er IKKE egoistisk, du er en hjertens god søster som ikke blir verdsatt. Ta vare på deg selv, og sett deg selv ført i ditt eget liv. <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemette Skrevet 17. september 2012 #24 Del Skrevet 17. september 2012 Herregud, om dette du skriver er ment oppriktig så synes jeg syndt på deg som har en så forskrudd familie! Hvorfor gidder du å finne deg i det? Hadde det vært meg hadde jeg bare svart; "Ja, jeg kan passe dem jeg, bare kjør dem hit når du har tid!" når du vil passe, og når det ikke passer for deg å passe på ungene så hadde jeg sagt "Nei, det går ikke i dag!" Punktum. Jeg har barn selv, men bruker omtrent aldri barnevakt! (med mindre besteforeldre og familie SPØRR om de kan passe han!) Om de stadigvekk må ha barnevakt, samtidig som "barna er høydepunktet i livet" til broren din, så burde han kanskje jekke ned litt når det gjelder jobbinga slik at han selv har tid til å være der for barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. september 2012 #25 Del Skrevet 17. september 2012 Ikke for å være slem, men her er det nok du selv som er det største problemet. Folk behandler deg sånn fordi du tillater det. Du er 30 år? På tide å ta seg selv i nakken, ta tak i livet sitt og ikke bare synes at alle andre er slemme. Jeg foreslår at du bestiller deg en legetime, får henvisning til psykolog og får hjelp med problemene dine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 17. september 2012 #26 Del Skrevet 17. september 2012 Nei, det tør jeg ikke. Blir helt dårlig om jeg må si ifra, så da tier jeg i stillhet. Om jeg sier ifra, vet jeg ikke hva som kommer til å skje... En gang sa jeg ifra om noe veldig urettferdig som hadde med min lillesøster å gjøre. Da mistet jeg helt meg selv. Jeg skalv og gråt, og mistet følelsen i kroppen min. Følte at jeg besvimte, og etterpå blejeg liggende å se i takte i flere timer uten å orke å røre meg. Jeg er en snill person, og jeg skjønner ikke hvorfor de må oppføre seg sånn, da? Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed Vel, ja - det er nettopp derfor jeg sa det med øvelsessak. Selvsagt liker du ikke tanken, hvis det hadde vært lett så hadde du gjort det for lengst. Men hvis du ikke tvinger deg selv til å gjøre det du synes er ubehagelig så kommer det til å fortsette sånn. Det er en del av det å bli voksen. Man står opp for seg selv, finner sin vei, krever sin plass. Skal du være dørmatte, er det din plan? Tro meg, den holdningen du har nå kommer bare til å skaffe deg mer av det samme på andre områder i livet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #27 Del Skrevet 17. september 2012 Ikke for å være slem, men her er det nok du selv som er det største problemet. Folk behandler deg sånn fordi du tillater det. Du er 30 år? På tide å ta seg selv i nakken, ta tak i livet sitt og ikke bare synes at alle andre er slemme. Jeg foreslår at du bestiller deg en legetime, får henvisning til psykolog og får hjelp med problemene dine. Ja, jeg vet jeg har problemer og sliter med et og annet. Begynte nylig hos en psykolog, og vi har så langt funnet ut at jeg føler meg slem om jeg må sette grenser, si nei og å sette folk på plass. Gleder meg nesten til neste time... Men jeg syns ikke folk trenger å være slemme for det om? Jeg har hatt det sånn hele livet. Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 17. september 2012 #28 Del Skrevet 17. september 2012 Ja, jeg vet jeg har problemer og sliter med et og annet. Begynte nylig hos en psykolog, og vi har så langt funnet ut at jeg føler meg slem om jeg må sette grenser, si nei og å sette folk på plass. Gleder meg nesten til neste time... Men jeg syns ikke folk trenger å være slemme for det om? Jeg har hatt det sånn hele livet. Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed Nei, ingen skal være slemme. Men dessverre er det sånn at noen utnytter det faktum at andre er svakere. Og når du har vært sånn hele livet, blir det en prosess å endre dette, spesielt i forhold til familien din som er vant til at du finner deg i alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #29 Del Skrevet 17. september 2012 Vel, ja - det er nettopp derfor jeg sa det med øvelsessak. Selvsagt liker du ikke tanken, hvis det hadde vært lett så hadde du gjort det for lengst. Men hvis du ikke tvinger deg selv til å gjøre det du synes er ubehagelig så kommer det til å fortsette sånn. Det er en del av det å bli voksen. Man står opp for seg selv, finner sin vei, krever sin plass. Skal du være dørmatte, er det din plan? Tro meg, den holdningen du har nå kommer bare til å skaffe deg mer av det samme på andre områder i livet også. Hvilke andre området i livet? Og mer av det samme, hva? Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 17. september 2012 #30 Del Skrevet 17. september 2012 Herregud, det er jo søsknene dine og svigerinnen din som er egoistiske! Det er ditt liv, og du bestemmer over det, så gjør det du ønsker selv! Deres barn er deres ansvar, ikke ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. september 2012 #31 Del Skrevet 17. september 2012 Nei, nå er det på tide å slutte å være dum-snill. Bryt ut av sirkelen og si du har valgt livet ditt sånn på grunn av friheten. Om de ikke klarer å takle livet deres sånn det er nå alene, så burde de tenkt på det før. Det er da for faen ikke ditt ansvar!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingo Skrevet 17. september 2012 #32 Del Skrevet 17. september 2012 Hvilke andre området i livet? Og mer av det samme, hva? Anonym poster: 9b8c5f17349a256dfe8ad14c820de0ed F.eks. kollegaer, sjefer, venner og bekjente, egen familie når/hvis du skaffer deg en i fremtiden. Flere opplevelser av samme slag som du beskriver nå. Førvrig er det neppe sånn at alle går bevisst inn for å være slemme. Mye kan skyldes ubetenksomhet, gammel vane, egoisme, tankeløshet. Jeg vet, har selv noen sånne i familien. Det har vi nok alle? Det er det som er med slekta, man har ikke valgt disse folka selv, så man må finne den beste måten å leve med dem (i noen tilfeller uten..). Enkeltes personlighet har jeg lært meg å bare ta med en klype salt og vende det døve øret til, da det er rett og slett ikke verdt å la seg påvirke negativt av det. Andre igjen har man fått til å skjerpe seg ved å gjøre dem oppmerksomme på hvordan de opptrer. Og - en del oppfatninger har jeg innsett skyldtes min egen usikkerhet og feiltolkning. Det handler om å sette grenser, og også gå i seg selv og tenke gjennom sin egen rolle i situasjonen. Dette må du ta tak i før eller senere, gjør du det ikke så går det bare ut over deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå