AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #1 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 5 år. Siden vi har vært sammen lenge, så har jo såklart denne "hverdagen" kommet, hvor ting går litt i ett, med studier, skole, jobb osv.. Vi har ikke barn. Har vært samboere i snart 3 år. Jeg har et par GODE venner hjemme i hjembyen vår, som jeg er mye med når jeg er hjemme. Jeg har ikke klart å fått meg ei bestevennine her hvor jeg studerer, men har gode sosiale venner på jobben og som jeg studerer med (men som jeg ikke er med på fritiden). Vi har bare ikke de samme interessene i fritiden. Han påstår at jeg har angst for å være sosial og er redd mennesker. Dette sårer meg. Han kaller meg også ensom. Saken er, at jeg har det kjempefint, jeg har et sosial liv både på jobb og skolen. Jeg er veldig opptatt av skolearbeid (siste året mitt i ein bachelor i idrett) og må fokusere veldig på dette. På den andre siden, kjæresten min er sosial, er med venner på trening og fritid, men jeg har aldri sett han sitte og jobbe med skole hjemme en eneste gang. han går kun på forelesninger og går hjem og legger seg på sofaen/går på trening. Jeg er såret over at han ikke har spurt meg om jeg er redd mennesker/har sosial angst, men at han antyder dette og kommer med dette i en heftig disuksjon. Hvis han hadde trodd dette, kunne han ikke tatt det stille opp en koselig kveld sammen? Nei, du. han bare kaller meg for en enstøing og at jeg ser ukomfortabel ut når jeg er rundt andre mennesker. Hallo!? Jeg er da ikke ukomfortabel, det er vel bare slik jeg ser ut da hvis han synes det!!... :/ Jobber i butikk og i serviceyrket, så har slettes ingen fobi å være rundt mennesker slik han mener jeg er. Dette endte med en skikkelig krangel og han ut døra. Anonym poster: 1a354af34dace2f3191cf7886325707d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #2 Del Skrevet 17. september 2012 håper noen kan svare eller komme meg noen råd... Anonym poster: 1a354af34dace2f3191cf7886325707d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #3 Del Skrevet 17. september 2012 Så klart man ikke nødvendigvis har sosial angst bare fordi man ikke er super-sosial på fritiden! Jeg kjenner flere som er sosiale på jobb/skole, og som ikke har behov for å være sosial etter jobb. Særlig gjelder dette de som har samboer eller ektefelle, for da har de gjerne nok med å være hjemme med ham. Når det er sagt, reagerer jeg på at han sier sånne ting til deg når dere har vært sammen såpass lenge. Han burde kjenne deg godt nok til å vite om du har problemer med det sosiale eller ikke. Så hvis han mener at du har et problem, burde du kanskje spørre hvorfor han mener det? Kan det være at han opplever deg som sjenert og utilpass når dere er sammen med andre mennesker? Det er uansett ikke noe hyggelig at han beskylder deg for dette når dere krangler. Håper du finner ut av det! Anonym poster: 3e99579caa58d8d8418497088a094871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #4 Del Skrevet 17. september 2012 Takk for svar Han sier jeg ser ukomfortabel og "redd" ut når jeg er f.eks. ute på byen. Jeg kan ikke forstå dette! Jeg synes vel egentlig at han burde akseptere at jeg ikke er supersosial på fritiden min. Jeg synes også at det er godt at jeg liker å være alene. Man skal ikke alltid måtte være oppå andre. Han liker ikke å være alene og må alltid "finne på noe". Selvfølgelig kan jeg være sjenert i situasjoner der det er mange nye folk, men jeg synes aldri at det er ubehagelig og noe jeg kvier meg for! Det er vel en normal reaksjon vil jeg tro. Dette virker uansett som et problem for han og jeg sa til han før han dro at det er meg, aksepter det eller ikke! Så er jeg kanksje så stygg at jeg ser ukomfortabel ut hele tiden da Anonym poster: 1a354af34dace2f3191cf7886325707d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2012 #5 Del Skrevet 17. september 2012 Hvis du er fornøyd med å være en del alene på fritiden, og ikke savner nære venninner, ser jeg ikke noe galt i det. Typen din bør kunne akseptere at dere er forskjellige på det punktet. Til gjengjeld kan du kanskje prøve å være litt mer åpen når dere er ute blant andre mennesker. Møte blikket og smile til folk, og vise at du er interessert i dem. Kroppspråk er utrolig viktig, og ut fra beskrivelsen til kjæresten din, høres det ut som om du kan virke litt avvisende? Anonym poster: 3e99579caa58d8d8418497088a094871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå