Gå til innhold

Sjalu kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år, som har en kjæreste som er året yngre enn meg. Han er sykt sjalu, og det irriterer meg. Om jeg snakker med en annen gutt, eller sier hei til noen jeg kjenner på gata, så spør han masse om hvem han er, hvordan jeg kjenner han osv.. og om vi diskuterer noe, og jeg blir småsur eller sier fra om at jeg ikke liker noe han gjør, så begynner han å gråte og sier unnskyld osv.. men det gjentar seg alltid.

Han vet hva jeg mener om denne sjalusien, og han er klar over at jeg ikke liker å bli kontrollert. Vi holdt på å gjøre det slutt, men han lovde å skjerpe seg. Ja, han har skjerpa seg, og spør ikke like mye osv, men jeg kan se på han at han blir sur, og kan bli helt stille og svare kort en hel dag, om jeg skal ut på noe uten han.

Jeg er russ nå, og har netopp begynt å drikke, og går ut på noen fester av og til, siden det har vært noen "bli kjent" fester med klassen, og et par russegreier, så har han ikke vært med. Da blir han skikkelig sur, og ringer meg hele tiden. :( Det er veldig plagsomt, men jeg elsker han jo! Vi har vært sammen siden desember, så han burde jo kjenne meg godt nok til å vite at jeg aldri kan være utro mot han..

Anonym poster: 9bd0655ab8ca30d07dea18bc0e1f28d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det lenge siden jeg var 18, kjenner jeg.

Det er jo vanlig at jenter gjerne finner en kjæreste på egen alder eller litt eldre. Han synes sikkert han har skutt gullfuglen siden han greide å få deg. Han er redd for å miste deg til en eldre gutt som er mer spennende enn han.

Det forklarer oppførselen, men det unskylder den ikke. Du må gi klare beskjeder angående forsøk på å kontrollere deg. Ha telefonen på lydløs når du fester, og ignorer alle meldinger/oppringinger fra han. Det er et forsøk på å kontrollere deg.

Du sier du elsker han nå. Det gjør du sikkert, men det er ikke sikkert at du fortsetter med det når han oppfører seg slik. Kanskje en dag er du så grundig lei av sjalusi, beskyldninger, overvåkning og forsøk på kontroll, og når han trivelige fyren i paralellklassen din synes synd på deg pga typen og gir deg masse forståelse og oppmerksomhet, og litt alkohol, da vips havner du i seng med han. Som et eksempel. Eller at du regelrett dumper typen fordi du ikke orker mer.

Om forholdet ikke er bra for deg, da må du gå ut av det selv om du elsker han og det gjør vondt. Du må først og fremst tenke på deg. Så ikke gi deg. Ta kontroll på livet ditt. Ikke finn deg i sjalusien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Kan ikke snakke med gutter, ikke ha guttevenner eller gå på fest OM det er gutter der. Han er sykt kontrollerende og ringer ofte når jeg er borte på ting.. Er utrolig plagsomt, men som du sier, så er sånt vanskelig når vi har vært samme i et år og elsker hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...