Gjest Muslingen Skrevet 22. februar 2004 #1 Del Skrevet 22. februar 2004 Min mor skal gifte seg neste fredag, og hun ba meg spørre dere om dere har noen selskapsleker oppe i hodene deres. Hun vil ikke at gjestene bare skal sitte å drikke kaffe og prate, hun vil at det skal SKJE noe. Dette er et spontant bryllup, de fant ut for 2 uker siden at de skal gifte seg. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 22. februar 2004 #2 Del Skrevet 22. februar 2004 Personlig fatter jeg ikke hva man skal med selskapsleker i et bryllup. Man pynter seg i sine fineste klær, og ingen er vel spesielt interessert i å rakne strømper under ballongleken eller hekte fast og revne kjolen under stolleken eller lignende ting? Sett på litt dansemusikk, og ha en dyktig toastmaster, så blir det faktisk ikke kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 22. februar 2004 #3 Del Skrevet 22. februar 2004 La nå ikke dette skli ut til en slik Jeghaterleker-tråd som det har vært hundrevis av før... Hun spurte etter forslag på leker ikke om vi liker leker... Jeg synes det kan være morsomt med leker som ikke er veldig fysiske. For eksempel; - Hvor godt kjenner dere hverandre? Spørsmål til en og spørsmål om hva den ene kommer til å svare til den andre... - Historie der folk i salen må si eller gjøre noe hver gang et spesielt ord kommer... - Teatersportleker. Tre stykker som trehodet troll som sammen skal fortelle om hvordan brudeparet møttes eller hvordan bryllupsreisen kommer til å bli. Eller andre teatersportleker... Kommer ikke på flere akkurat nå, men skal skrive dem her om jeg kommer på noe mere lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. februar 2004 #4 Del Skrevet 22. februar 2004 Fant en side på nettet som tar for seg selskapsleker for voksne. Her er den. Håper du finner den nyttig. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 23. februar 2004 #5 Del Skrevet 23. februar 2004 Ja, "Hvor godt kjenner dere-hverandre-leken" er fin syntes jeg. Vi skal kanskje også ha "Strømpebånd-leken". Brud setter seg på stolen. Brudgom tar av strømpebånd med tennene (ikke lov å bruke hendene). Alle ikke-gifte menn samles i en klynge. Brudgom kaster strømpebåndet. De som får tak i det, er nestemann til å gifte seg... Samme som at bruden kaster sin brudebukett, noe jeg ikke vil, da jeg skal ha den med meg hjem Leker blir jo opp til andre, så jeg blander meg ikke inn. Helt greit om det ikke blir noen leker, men dersom det kommer forslag stiller jeg også selvsagt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 23. februar 2004 #6 Del Skrevet 23. februar 2004 Dette fungerte kjempebra i et bryllup jeg var på!!! Det var innmari artig. Man la en aktivitet for hver måned i en bolle, sammen med masse tomme lapper, så hver gjest trakk én lapp. Aktivitetene var f.eks. Januar: Ta med brudeparet på skitur Mars: Ta med brudeparet på handletur til Strømstad (det bør nevnes at brudgommen hater shopping :-) ) Mai: Ta med brudeparet på Tusenfryd September: Sopptur med brudeparet Deretter ble hatten sendt rundt til gjestene, og tolv (u)heldige gjester måtte resten av året gjøre det som sto på lappen. Vi lo mye, samtidig som brudeparet hadde en morsom ting å gjøre hver måned framover (som ubetalelig tur til Tusenfryd med bestefar ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå