LaToya Skrevet 26. februar 2004 #21 Del Skrevet 26. februar 2004 Er vel ikke så morsomt, men litt snålt. Jeg må le litt av henne noen ganger. Hun går og legger seg mens jeg pusser tenner og da legger hun seg alltid på min side i senga. Når jeg kommer og skal legge meg hopper hun ned på gulvet, venter til jeg har lagt meg før hun hopper opp, går over meg og legger seg på sin side i senga. Skjønner ikke hvorfor hun ikke legger seg der med en gang ??!!!???? Men hun varmer opp plassen min da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 26. februar 2004 #22 Del Skrevet 26. februar 2004 Katten min kan apport.... Den henter faktisk ting til meg... trikset er gummistrikk. Den er nemlig en liten gummistrikkfetisjist. Om et hårstrikk blir skutt et eller annet sted går den helt berserk for å få tak i det. (Klatrer opp på gadinbrettet f x) Før den kommer springende med strikket i munnen, legger strikket ved beina mine og mjauer ivrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 26. februar 2004 #23 Del Skrevet 26. februar 2004 vovsen min gjør det samme som din monca; legger seg på min plass i sengen når hun ser at jeg går for å pusse tennene. Når jeg kommer og legger meg, hopper hun straks ned på gulvet, på plassen sin. Skjønner ikke helt hvorfor hun gjør det da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. mars 2004 #24 Del Skrevet 4. mars 2004 Vi har en liten minigris som elsker å "grave" på oss. Hun borer trynet inn i f.eks siden din, og setter i gang. Hun er utrolig sterk i det lille trynet, og det kiler vilt når hun graver på enkelte plasser. Ofte må vi dytte henne vekk , etter en stund, for hun kan grave halve dagen, hvis vi lar henne, og det kan bli en smule vondt i lengden Hun elsker varme, så favorittplassen hennes er tett inntil oljeovnen i stua. Der står hun og venter på at jeg skal finne frem saueskinnet hennes, og legge det under henne. Bortskemte grisefrøken som hun er Ligger det en kleshaug på vaskeromsgulvet, må vi passe på å ikke trå i den, for der ligger som regel Tingeling, dypt nedgravd og sovende. Hun pleier også å ligge på rare plasser, som inni ermet på utedressen til dattera mi, f.eks. Med en gang hun hører at vi er i kjøleskapet, kommer hun løpende,og meddeler ivrig at hun godt kan tenke seg litt mat. (Hun grynter på "jeg vil ha mat måten"). Når dattera mi er i seng, og jeg planter rumpa i sofaen, er hun der med en gang. Hun står på to, med forbena oppetter sofaen, og grynter "jeg vil opp å kose" gryntingen sin. Bruker jeg for lang tid, før jeg løfter henne opp, hopper hun opp selv, (hun er bare 22 cm høy over ryggen, så det er ganske høyt opp, for en liten gris), og vandrer opp i fanget mitt. Der ligger hun pal, hele kvelden, hvis jeg ikke reiser meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 4. mars 2004 #25 Del Skrevet 4. mars 2004 Min lille pus begynner dagen med å rulle rundt på badegulvet mens jeg sitter på do. Etter jeg har dusjet, skal hun inn å inspisere og drikke det vannet hun måtte finne. Hun er skikkelig pysete på å være ute, noe som passer bra så lenge vi bor i blokk. Terrassen er OK, siden ingen slemme katter kan nå henne der. Hun fanger fluer, så om sommeren ligger det døde fluer rundt omkring. Hun gir seg ikke når hun er på jakt etter de. Ellers ligger hun under/ inni (hvis hun hadde fått det til) oljeovnen vår, og kan legge seg i fanget mitt og sove resten av kvelden, men hun hopper alltid oppi rett før jeg skal noe. Vannglass er ikke trygge. Hun skal nedi med "hånda", og helst drikke. Og pappesker er orntlie kosesteder. Og hun snakker som en foss. Et lite lyspunkt i livet, og mammas kosejente ( :oops: ). Skikkelig kjekk å ha når kjæresten er bortreist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~*Unni*~ Skrevet 5. mars 2004 #26 Del Skrevet 5. mars 2004 Katta vår...Pusilusi...har funnet ut at det friskeste drikkevannet er i do....*yaiks* Her er hun: http://home.no.net/unnimy/Katta.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 5. mars 2004 #27 Del Skrevet 5. mars 2004 Mine to uskyldige (??) kaniner som er søstre har en tedens til å hoppe opp på hverandre og pare.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 5. mars 2004 #28 Del Skrevet 5. mars 2004 Når katten til mamma kjeder seg gjør hun hva som helst for å få oppmerksomhet... En av de tingene hun har for vane å gjøre, er å sette seg oppå sofaryggen, og klore på bildene.. Hun vil inn i dem... Nabokatta (som bor like mye hos oss) har lært seg å åpne ytterdøra. Hun henger etter labbene til døra er åpen. Dette gjør hun kun når hun er hos oss. Hun er også veldig gla i milkshake, og kjenner igjen milkshake begeret fra burgerking. Hun ble orntlig fornærma en gang det bare var brus i begeret. Drit kul katte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #29 Del Skrevet 5. mars 2004 min kanin går helt i spinn om morran når jeg skal spise frokost, da skal han gså ha noe å spise påog får han ikke gir han seg ikke..da står han med nesa ut av sprinklene og på to ben... når han får noe løper han rundt o grundt seg selv med maten i munn! han er jo søt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 6. mars 2004 #30 Del Skrevet 6. mars 2004 det ene marsvinet mitt minner veldig mye om en hund for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 6. mars 2004 #31 Del Skrevet 6. mars 2004 det ene marsvinet mitt minner veldig mye om en hund for tiden :o Nyskjerrig,- på hvilken måte minner marssvinet ditt om en hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tine gjest Skrevet 13. mars 2004 #32 Del Skrevet 13. mars 2004 Har sittet og lest gjennom alle historiene og så fant jeg ut at jeg har nok litt å bidra med... Jeg har 4 katter og de har alle sine spesielle vaner og uvaner... Først så har vi Deus(Amadeus), som er en 2 år gammel gutt. Han er en litt sånn inn/ut katt, han løper inn og ut hele tiden, til vår store frustrasjon. Han har funnet ut en veldig smart måte å komme seg inn på, når vi har gått lei av å være dørvakter. I stua har vi et vindu som går helt ned til bakken, der stiller han seg opp på bakbeina og padler i vei på vinduet, med poter og klør og livet som innsats. Og da går det ikke an å overse han, selv om vi vet at om fem minutter vil han ut igjen... Så har vi Sess, hun er en 6år gammel jentepus som fremdeles er pusunge i hodet. Dere vet sånn som hunder gjør, løper i ring etter halen sin? Sess har sin egen versjon, hun legger seg i godstolen og tar halejagingssirklen i vertikal versjon. Nesten som en vindmølle... Også har vi Chilli. Hun er vel ca 8år, og hun har lært seg å åpne dører ved å henge på dørhåndtaket. Det er veldig skummelt når jeg sitter alene hjemme og det høres ut som noen tar i døra. Hun har også litt merkelig kroppskjemi, ikke kose for hardt på magen, da må vi finne fram gassmaska. Ellers er hun lettere nevrotisk, og blir direkte lei seg når ting ikke går helt som hun vil... Til slutt har vi TLC. Hun er også 8 år gammel. Hun er en eneste stor vimse, her en dag kom hun inn på rommet og hentet meg for hun ville ha mat, NÅ! Mens vi gikk ut på kjøkkenet var hun så opptatt av å se på meg at hun gikk rett i veggen. Det er ikke først gang hun løper rett inn i noe, da hun var liten hadde hun en tendens til å krasje i stolbein og sånn... Det var litt om mine katter, også kan jeg jo også nevne at Deus er sønnen til TLC og Sess er dattera til Chilli, og de er en eneste stor happy familie - bortsett fra når de krangler så pelsdottene fyker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #33 Del Skrevet 16. mars 2004 Hva er dette med katter og vann, egentlig? Min katt skal for tida kun drikke rennende vann fra badegulvet. Spretter opp og løper etter hver gang noen nærmer seg badedøra. Hun er ikke av den masete og mjauende sorten så hun kan sitte pent å vente i det uendelige til noen skrur på vannet. Det skal helst ikke skrus av i det hele tatt, hun skulle hatt en egen bekk.. For hun fikk denne besettelsen var det bare vann fra glass som gjaldt, og de skulle stå på salongbordet og ingen andre steder. Merkelige greier. Virker litt nevrotisk, men jeg ser jo her at det er ganske vanlig med sånne oppheng på vann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 16. mars 2004 #34 Del Skrevet 16. mars 2004 Vår pus er helt vill etter baconkrisp! Hun kan lukte en bit på lang avstand. Når vi sitter og spiser sitter hun helt opptil oss på fanget, og av og til slår hun etter hånda i det håp at vi skal miste en bit som hun kan stjele. Hun hun får tak i en løper hun av gårde med den som et bytte og knaser henrykt ivei på baconcrispen sin. Hun later også til å ligne mor ved å søke varme hele tiden. Når jeg har varmeflaske i senga legger hun seg oppå den! Det har også hendt at vi rett og slett ikke har funnet henne, og da har hun tuslet inn på soverommet og krøpet inn mellom den dobbeltbrettede dyna, med bare et ørlite utkikkshull som røper at hun oppholder seg der inne. Dette er noe hun har funnet på helt av seg selv. Hun synes dessuten innpakking av gaver generelt er så gøy at det er helt håpløst å skulle gjøre seg ferdig med dette foran jul. En annen ting er at hun ikke liker at vi går i dusjen! Hun følger oftest med når vi går inn på badet, og når de tar av deg buksa legger hun øra bakover og begynner å småklore og bite litt i leggene dine. Når du får sneket deg inn i dusjen sitter hun utenfor og skraper på døra og lurer på om du ikke er ferdig snart. Og når du kommer ut er hun så god som en liten gullklump igjen... De er så nydelige disse skapningene! Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 16. mars 2004 #35 Del Skrevet 16. mars 2004 Fuglen min elsker musikk, og "danser" når jeg setter på en cd. Han sitter og rocker opp og ned med hodet. Faktisk ofte i takt også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #36 Del Skrevet 16. mars 2004 Katten min elsker peanøtter (må tygges av meg først), potetgull og grønne oliven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 16. mars 2004 #37 Del Skrevet 16. mars 2004 Den ene katta vår har et litt pussig forhold til plast... Han tygger og gnager på plastposer og alt annet av tynn plast - av en eller annen grunn er det godt Den andre pusen ligger i sofaen og ser på TV - særlig liker hun Simpsons.. God smak på dama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 16. mars 2004 #38 Del Skrevet 16. mars 2004 Voffsen min er kjempe søt når han går rundt med "smokken sin". Det er et lite blått gummiben. Han putter den ene kulen inni munnen, og med den andre da stående ut av munnen, ser det ut som om han bruker smokk. Dersom vi får andre hunder på besøk kan de gjerne spise opp maten hans, drikke opp vannet og ligge på plassen hans, men "smukken hans" får de ikke røre. Da blir han sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #39 Del Skrevet 16. mars 2004 Den ene katta vår har et litt pussig forhold til plast... Han tygger og gnager på plastposer og alt annet av tynn plast - av en eller annen grunn er det godt Pass på plast! Min pus holdt på å bli kvalt av en sprukket ballong som lå igjen etter et barneselskap en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 16. mars 2004 #40 Del Skrevet 16. mars 2004 Hesten min er veldig flink til å skaffe seg mat... Han har uendelig mange måter å gjøre det på. Når det vokser grønt, saftig gress utenfor luftegården så legger han seg på kne med ropa i været og og stikker hodet langt ut under gjerdet for å få seg litt gress... Om vinteren så står han på bakbeina og spiser granbar fra trærne.... Han klarer å få halve hodet sitt ut igjennom gittrene og tigger fra alle som går forbi.... Og han er ekspert på å få opp glidlåser, kasser osv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå