Crispo Skrevet 16. mars 2004 #41 Del Skrevet 16. mars 2004 Hadde en gang en undulat (hannkjønn) som hadde mange rare vaner. Vi satte opp buret hver morgen så fuglen fikk gjøre som han ville. Hadde faste ritualer denne undulaten.... :-) Fløy en runde rundt i stuen før han satte seg på en kjøkkenhylle der han tilbragte resten av dagen, kun avbrutt av et par runder rundt i stuen for å strekke på vingene og inn i buret for å spise. Når kvleden kom (klokka åtte) fløy han inn i buret i gjen der han satte seg på en gjynge som hang i taket. Der satt han på ett bein til neste morgen. Trengte ikke ha i gjen buret en gang, han skjønte det var kveld/natt.... :-) Å så må jeg jo nevne at hver gang han skulle på do, så gjorde han det på kjøkkenhyllen eller i buret... vi slapp å vaske overalt etter han Så kan jeg jo fortelle om svigers sin snart 10 år gamle B. Collie, han er også veldig morsom, eller i hvertfall lydig. Gjør som regel det vi sier, åpner dører (som går både ut og inn) etc. Hver gang før han får noe godteri gir han labb og takker samt ruller seg en runde på gulvet. Dette er noe han ble lært som hvalp. Ellers så er han en kjæledegge uten like..... elsker å bli kost med og gir uttrykk for at han vil ha vår oppmerksomhet hele tiden.... Legger ikke skjul på noe... samme hvor han er legger han seg ned for å bli klappet på :-) Er bare så skjønn den hunden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #42 Del Skrevet 16. mars 2004 Border collie er en av de mest lærevillige rasene som finnes. De har et veldig sterkt gjeterinnstinkt og hvis de ikke brukes som gjeterhund er det veldig viktig at de blir stimulert på andre måter og det høres det ut som om denne hunden blir! Frustrerte bordercollier jager biler og syklister og kan være temmelig vanskelig å håndtere. Det er det mange bordercollieeiere som ikke har vært klar over, dett er det lett å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 16. mars 2004 #43 Del Skrevet 16. mars 2004 Pusetatter ja.. Vi har en liten frøken på snart 1.5 år som er litt pussig.. Gulvet vårt er glatt, og det tar hun ALDRI hensyn til. Spurter fra stua, gjennom gangen og inn på kjøkkenet og tilbake igjen. På veien krasjer hun som regel i stolbein eller veggen Hun er fryktelig kosete av seg. Skal helst alltid få kos. La en hånd henge mot gulvet og hun gir den verdens største kos. Jo, ryggen er ikke noe kult å bli kost på, her er det magen som gjelder!! Når vi har dusjet hopper hun rett oppi badekaret og drikker og sleiker det vannet hun måtte finne :klø: Men ikke finn på å skru på noen kran. Da løper hun. Jo, også er det bare ett pledd hun kan ligge på. Vi har et fleecepledd med tigerstriper, og det er det beste i hele verden! Hvis jeg ikke har det i nærheten når jeg ligger ¨på sofaen blir hun så snurt at hun bare ser på meg, nærmest fnyser og løper inn og legger seg i senga vår. De dyrene er nå søte da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. mars 2004 #44 Del Skrevet 16. mars 2004 Da vi stod opp i morges og gikk på badet hadde katten tydelig lekt seg i natt. Hun hadde dratt ut hele dorullen og revet og klort den i stykker så det lå biter over hele badegulvet. Og her om dagen da vi skulle ha fiskeboller i sterk karrisaus så slikket hun ivrig i seg karrisausen, og hvitløkskremost liker hun også veldig godt! Merkelig pus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 16. mars 2004 #45 Del Skrevet 16. mars 2004 Hadde jo marsvin en gang i tiden, og samtige (vi hadde fem av dem) var helt ville etter avispapir. Dette skulle de absolutt ete, ikke lage seg bol i eller noe sånt. Det var helt vil når de gikk ute, for de greide jo å lukte om det fantes avispapir i huset. Vi prøvde å passe på så godt vi kunne, for jeg tror ikke helt at trykksverte er det beste for små marsvin, men det var ikke enkelt å holde de borte. Ellers pleide den minste å klatre opp på saltsteinen som hang i ganske god høyde i buret, og sovne på toppen av den. Når jeg eller søsteren min kom hjem, kunne vi høre at de hylte høye "varselskrik" til resten av flokken. Vi hadde alltid med oss fersk løvetann, gress eller grønnsaker når vi kom hjem, så alle måtte få beskjed om at "nå kom godsakene". Flotte dyr, små marsvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2004 #46 Del Skrevet 16. mars 2004 De siste 14 dagene har Voffe fått seg en ny "uvane". Han sovner ved siden av sofaen og mens han er helt slapp "sklir" han under sofaen. Når han våkner kommer han seg ikke frem igjen (Ja, vi lurte en del på hvordan han klarte det ). Enden på visa er at vi må være to stykker som løfter sofaen, så han kommer seg ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 28. august 2004 Forfatter #47 Del Skrevet 28. august 2004 *Henter denne opp igjen i håp om nye søte historier* Katten min er verdens beste, men ikke særlig smart. Når jeg skal lage mat på kjøkkenet surrer han rundt bena mine og tigger "gomat". Det er porsjonspakninger med whiskas(våtfor) som han av og til får servert på ett tefat. Det vanlige dagligdagse tørrforet serveres i matskåla. Jeg bærer pus bestemt bort til matskåla med tørrfor gang på gang, men han ser bare forurettet på den kjedelige tørrmaten før han begynner å sno seg rundt bena mine igjen. Dette gjentok seg mange ganger idag før jeg tok frem litt tørrfor og la på ett tefat, og plasserte ved matskåla. Hva skjer? Jo, katten kaster seg over tefatet og spiser tørrmaten med voldsom energi! Spiser opp alt før han går og tar seg en lur slik han pleier etter "gomat". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2004 #48 Del Skrevet 28. august 2004 Kattungen er leken for tiden og da er hennes egen hale en fin leke. hun hopper rundt etter den og alt er morsomt helt til hun biter i den og finner ut at det faktisk er en del av kroppen hennes. da koser og slikker hun med halen, før hun gjentar det samme fem minutter senere :D Når vi fikk henne hadde hun akkurat lært å jakte av moren sin, og jeg gikk til innkjøp av en liten lekemus. alle andre småleker leker hun med, kaster dem rundt og jager dem, men ikke denne lekemusa. den kaster hun seg etter, fanger, så spurter hun inn i et hjørne, ser godt på lekemusa og studerer den, før hun setter tennene i den og biter helt til hun lenge etterpå skjønner at det ikke er en ordentlig mus. og slik kan hun holde på hele dagen. Hun er ikke gammel nok til å gå ut alene ennå, i og med at hun ikke har utviklet retningssansen, men hun har sneket seg ut minst tjue ganger den siste uka, gjennom åpne vinduer eller når noen er på vei ut. det har regnet mye i det siste og hun hater vann, men spretter ut likevel. når hun først kommer seg ut så er det første hun gjør å løpe inn i vedboden hvor hun forholder seg tørr og venter på at noen skal hente henne inn igjen Hun er også veldig fasinert av pc-skjermen, spesielt muse-pila. hun kan ligge i et par minutter og bare se, før hun skyter rygg, hopper og angriper skjermen. nytteløst, men hun gjentar og gjentar. Første gang hun møtte de to andre kattene som bor her, skøyt hun rygg og freste. de andre kattene var overhodet ikke fiendtlige, heller nysgjerrige på den lille, sinte skapningen og vi lot dem være i fred en stund. helt til vi hørte en lyd lik duer lager, en blanding mellom knurring og klukking. vi lurte på hva det kom fra, om en av kattene hadde fanget en due, men fant raskt ut at det var kattungen som lagde lydene, helt hysterisk morsomt å høre på. hun fortsatte en stund, helt til de andre kattene så dumt på henne og tuslet bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsey Skrevet 29. august 2004 #49 Del Skrevet 29. august 2004 Katten min spiser bare hele tørrfor. Hvis det bare er småbiter igjen så nekter hun å spise, bare står der og ser rart på oss. Hun liker å ligge i senga mi når hun legger seg, men hun vet at jeg bare liker å ha hende der når jeg leser, hun maler for høyt til at jeg klarer å sove. Så fort jeg skrur av lyset hopper hun derfor ut av senga, og legger seg under den i stedet for. Når hun først er i senga elsker hun å krabbe under dyna, før hun legger seg med hodet så vidt utenfor. Har hatt flere "rare" kjæledyr før da... Vi hadde en katt som elsket ost og agurker, og en undulat som også elsket agurk. Det er i seg selv kanskje ikke så rart, men denne undulaten var merkelig helt fra starten. Først hadde den en grønn leke, som den var helt opphengt i. Dette var en hannundulat, og vi hadde en hunn i buret også, men han virket ikke det minste interessert. Etterhvert fant vi ut (fikk vite av en veterinær) at han antageligvis trodde at leken var makkeren. Så vi tok bort leken i håp om at hunnundulaten skulle få mer oppmerksomhet. Det virket, men vi fant også ut at vi ikke kunne gi de agurk, for han trodde også det var en hunnundulat. Han kjælte med og prøvde å fore agurken hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovvi Skrevet 30. august 2004 #50 Del Skrevet 30. august 2004 Hunden min er et kosedyr uten sidestykke! Når det nærmer seg leggetid for meg, står hun i døra og venter på meg med bedende øyne, akkurat som om hun sier" skal vi legge oss snart" Hun står så utenfor døra til badet mens jeg steller meg for kvelden. Når jeg da kommer ut og er på vei mot soverromet, løper hun foran og åpner soverromsdøra......jeg legger meg i senga, og hun står og venter på at jeg sier" si natta", da hopper hun helt overlykkelig opp i senga og graver seg ned i dyna mi og gnir snuten sin inniunder armhulen min, alt dette mens hun lager noen volsomme koselyder.......dette varer i et lite minutt eller noe, før hun frivillig jumper ned fra sengen og går ut til sin egen seng. Ellers har hun lange samtaler med meg. Da uler/knurrer/brummer/hyler,gneldrer( vanskelig å forklare) Blandt folk er hun usedavnlig snill og rolig, aldri noe bråk med henne....så det er nok bare jeg og jenta mi som får æren av å høre disse koselydene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 30. august 2004 #51 Del Skrevet 30. august 2004 Hannkatten min bruker å ligge i badekaret sammen med meg. Noen søt vane er det vel ikke, men svært underlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 30. august 2004 #52 Del Skrevet 30. august 2004 I badekaret oppi vannet???Jøss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 31. august 2004 Forfatter #53 Del Skrevet 31. august 2004 Hannkatten min bruker å ligge i badekaret sammen med meg. Noen søt vane er det vel ikke' date=' men svært underlig!![/quote'] Utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #54 Del Skrevet 31. august 2004 hunden vår elske glatte golv.. når han en skjelden gang får kom inn i stua, så kobles turboen inn å han spring å glir rett i veggen. sitt litt å prøve å få stua på rett kjøl igjen før han spring å glir over gølvet å rett inn i neste vegg.. ser så komisk ut. ellers så like katta vårres å tygge på hunden. pus e fæl til å hoppe rett i strupen på han.. dæm e pærlevenna, men slåss så pelsen flagre avåtell... katta elske åsså pappeske(til å tygge på) å ligg i regningshylla vårres. så vidt han får plass, men storkose sæ dær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 31. august 2004 #55 Del Skrevet 31. august 2004 Vovsen vår er sååå søt! Han er en ordentlig godgutt på over 50 kg! Er selvfølgelig kjempeglad i ham Når vi skal på hundetrening/kurs/utstilling eller andre ting han syns er morsomt så bjeffer han hele veien. Nytter ikke lure han heller, for han vet hva vi skal selv om vi ikke har sagt det. Men, får han sitte i forsetet er han helt stille Han elsker å rulle seg i gresset, spesielt i en liten gressbakke ikke så langt unna. Når vi passerer den så kaster han seg på rygg og åler seg ned bakken (fortsatt på rygg). Han er glad i sokker. Hvis vi mangler en sokk så ligger den garantert på teppet hans. Han spiser den ikke eller noe, men han er en "samler"..tihi På et spesielt sted på en av turrundene våre vil han alltid kose. Ha gnukker han seg inntil meg og vil ha kos. Merkelig. Gjør det aldri på andre steder, alltid der. Han hater å dusje. Når vi nevner det ordet så gjemmer han seg! Ganske komisk egentlig, ikke så lett å gjemme seg når man er en hund på 50 ++ kg.. hehe. I fjor gikk vi en tur på høsten hvor han hoppet ned i et gjørmehull, Har en tricolor hund til vanlig, men den dagen var han helt svart. Nesten for møkkete for å komme inn i bilen!! Vel, uten å ha nevnt det magiske ordet "dusje" løp han inn på badet og satte seg i dusjen da vi kom hjem. Veldig merkelig. Han hadde noen klikker etter det også. Flere ganger gikk han og satte seg i dusjen. Tok han ut av badet, og så fort han fikk anledning så satte han seg der igjen. Rare kosevovsen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 1. september 2004 #56 Del Skrevet 1. september 2004 Katten min ELSKER druer. Hun spiser dem ikke, men leker med dem! Hvis jeg har et fruktfat med druer stående på stuebordet er det nesten garantert at pusen min vil benytte et ubevoktet øyeblikk til å hoppe opp på bordet og rive med seg ett par druer ned på gulvet. Så løper hun som en gærning rundt i stua med druen rullende forran seg. Havner drua på et sted som er lite egnet for "rulling" tar hun den i munnen og bærer den ut på gulvet igjen. Jeg finner støtt og stadig råtne druer under sofaen og i krinkelkroker - et klart bevis på at hun nok en gang har rappet druer og at jeg nok en gang har vært litt slurvete med vaskingen.. Ellers har pusen min den søte vanen at hun elsker å gå kveldstur sammen med meg. Vi har en fast tur som vi går,og vi har fått en del muntre blikk av forbipasserende! ÅÅÅÅ SÅ GLAD JEG ER I DEN KATTA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 1. september 2004 #57 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg gikk på valpekurs med hunden min og lærte at man skal belønne ønsket adferd. En stund etterpå begynte jeg å få problemer med å få ham til å komme til meg når jeg ropte på ham ... For å få litt fortgang i dette så begynte jeg å gi ham godbit når han skulle få på seg båndet for å gå tur eller bare ut i hagen .... Nå er det så galt at hver gang han ser at jeg kommer med båndet så rygger han bakover helt til jeg finner en godbit til ham det ser så komisk ut at jeg kan ikke annet enn å le av ham ... Det er blitt det motsatte av det jeg lærte på kurset - jeg har rett og slett belønnet litt uønsket adferd ... som man reder så ligger man :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå