AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #1 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg har gjort en del tabber økonomisk tidligere, og jeg har en del betalingsanmerkninger og inkassosaker på meg. Har også inkasso fra Statens inkrevingssentral pga. tidligere lån og stipend fra lånekassen. Nå har jeg fått fingeren ut og begynt å betale ned gjelden min. Har som mål å være helt gjeldsfri om 1 år. Det jeg lurer på er om det er noen mulighet for meg, når jeg har betalt all gjelda og fått fjernet betalingsanmerkningene, kan jeg da få nytt studielån fra Lånekassen hvis jeg begynner å studerer igjen? Eller er jeg svartelistet og alt håp er ute? Håper så inderlig at jeg kan begynne å studere igjen og få meg en skikkelig jobb. Har virkelig lært av dette økonomiske kaoset mitt, og vil gjøre alt for å ikke gå på samme smell igjen. Men det bekymrer meg veldig om jeg kan få studiestøtte eller ikke. Hvis ikke, så tror jeg at det vil bli vanskelig å starte som fulltidsstudent. Noen som vet noe om dette? Anonym poster: 66a85c18e9339e3ddf5ac1bc83e66ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #2 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg har en betalingsanmerkning på meg, men jeg får stipend og lån fra Lånekassen. Så det skal nok gå fint Anonym poster: 854f89284e210e25f6a1dd306672ced6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #3 Del Skrevet 15. september 2012 Håper så inderlig det! Men er litt redd siden jeg nå faktisk har misligholdt lånet til Lånekassen og siden Statens innkrevingssentral er på saken, om det kan stoppe fremtidig støtte, selv om jeg vil ha betalt alt gjeld før jeg starter som student og da søker om nytt studielån. Anonym poster: 66a85c18e9339e3ddf5ac1bc83e66ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 16. september 2012 #4 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg har hatt akkurat det samme problemet som deg. Ble ferdig med all gjeld i fjor (brukte et år og betalte 8-10000 i mnd på gjelden). Hadde betalingsanmerkninger her og der, fra Lånekassen/Statens innkrevingssentral hadde jeg 50 000 i gjeld, men nå er jeg gjeldsfri, sitter med egen bolig og med nytt lån fra Lånekassen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. september 2012 #5 Del Skrevet 17. september 2012 Hva med å spørre lånekassen? Send en e-post. De er forpliktet til å svare. Vil tro alt er OK når du er ajour med lånet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå