zorra Skrevet 15. september 2012 #1 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Tror ikke at det passer for meg å stifte slike emner, men i går grublet jeg over et spørsmål som engasjerte meg svært. Er det mulig å elske to jenter av gangen?? Det er noe som tilsier meg at det finnes menn (bare menn!) som kan ha mye kjærlighet i seg at de vil gjerne dele den med flere. Hva mener dere om dette? Er det mulig i utgangspunktet å få respons fra ei jente hvis hun blir klar over at mann forelsket i ei jente til? Er det mulig å forklare henne at mann er i stand til å elske to fordi hans hjerte inneholder mye og mye følelser og ekte kjærlighet? Endret 15. september 2012 av zorra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2012 #2 Del Skrevet 15. september 2012 Nei, den der må du dra lenger ut på landet med! Sikkert mange som kunne tenke seg en sånn forklaring på hvorfor de holder på med to av gangen, men det er lite sannsynlig at de gjør det fordi hjertene deres "inneholder mye følelser og ekte kjærlighet." 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 15. september 2012 Nei, den der må du dra lenger ut på landet med! Sikkert mange som kunne tenke seg en sånn forklaring på hvorfor de holder på med to av gangen, men det er lite sannsynlig at de gjør det fordi hjertene deres "inneholder mye følelser og ekte kjærlighet." Lite sannsynlig kan det være. Men hvorfor? Tror selv at det kan variere fra en til en. Min mening er at det eksisterer slike menn med særsilt hjerte. Men de er bare få) Og det er ikke alle som holder med to hører hjemme i denne beskrivelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #4 Del Skrevet 15. september 2012 Nei, den der må du dra lenger ut på landet med! Sikkert mange som kunne tenke seg en sånn forklaring på hvorfor de holder på med to av gangen, men det er lite sannsynlig at de gjør det fordi hjertene deres "inneholder mye følelser og ekte kjærlighet." Enig! Hvor mye kjærlighet kan man egentlig ha, når man fører den man liksom elsker bare lyset? Anonym poster: 131970c4b81b24e40cb42bcc268f0de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #5 Del Skrevet 15. september 2012 Enig! Hvor mye kjærlighet kan man egentlig ha, når man fører den man liksom elsker bak lyset? Anonym poster: 131970c4b81b24e40cb42bcc268f0de8 Anonym poster: 131970c4b81b24e40cb42bcc268f0de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisanndu Skrevet 15. september 2012 #6 Del Skrevet 15. september 2012 Da er det bare nok kjærlighet til en person, og det er kun seg selv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Nei, det er umulig å gi nøyektig svar på det spørsmålet. Det trengs en grundig undersølekse for å komme til en presis konklusjon. Men noen momenter vil jeg peke på. Hva betyr å elske to jenter? Det betyr rett og slett at man har kjærlighet i forhold til to. Er det umulig?? Har aldri hørt at mann ble skapt med begrensninger som umuligjør dette. Man kan føle seg forelsket i to, og det kan være greit. Men her er det ett viktig poeng. Man må ha ærlig kjærlighet til to og prøve å bli ærlig i sine følelser. Hvis man bare liker to er det forræderi etter min mening. Man må ha nemlig kjærlighet. Hvordan kan det fungere i realiteten? Det trengs å være rettferdig og ærlig med to. Og dette kan være en utfordring. Endret 15. september 2012 av zorra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 15. september 2012 #8 Del Skrevet 15. september 2012 Klart man kan gifte seg med flere og samtidig elske de like høyt. Bare les Koranen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2012 #9 Del Skrevet 15. september 2012 Klart man kan gifte seg med flere og samtidig elske de like høyt. Bare les Koranen. Har ikke lest Koranen, så bare antar at den beskriver at kvinner også kan "gifte seg med flere og samtidig elske de like høyt"? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Klart man kan gifte seg med flere og samtidig elske de like høyt. Bare les Koranen. Koranen sier eksplisitt at det er mulig å elske flere ! Men Koranen også understreker at det er utfordring fordi man trenger å være rettferdig mot alle. Det siste som bryr meg egentlig. Man trenger et særskilt hjerte for å være rettferdig mot alle. tror ikke at alle kan takle denne utfordring, særlig dagens folk med sine skavanker (som har en ting på munnen, og annen på hjerte). Endret 15. september 2012 av zorra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 15. september 2012 #11 Del Skrevet 15. september 2012 Forklar hvorfor det, etter din mening, er 'bare menn!' som kan være så himla fullpakka av kjærlighet at de gjerne vil øse den utover flere. Befinner all kjærligheten seg i kroppsdelene kvinner mangler? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 15. september 2012 Har ikke lest Koranen, så bare antar at den beskriver at kvinner også kan "gifte seg med flere og samtidig elske de like høyt"? Nei, det står ikke i Koranen. Det er umulig ut fra flere og flere argumenter som jeg ikke vil gå nærmere inn på fordi emnet handler om menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 15. september 2012 Forklar hvorfor det, etter din mening, er 'bare menn!' som kan være så himla fullpakka av kjærlighet at de gjerne vil øse den utover flere. Befinner all kjærligheten seg i kroppsdelene kvinner mangler? Det er så enkelt at ikke vil engang å forklare det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. september 2012 #14 Del Skrevet 15. september 2012 Hmm, la meg gjette, du mener at du selv er en av disse få utvalgte som har så mye kjærlighet i deg at du simpelthen må få dele den med fler enn en dame? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hmm, la meg gjette, du mener at du selv er en av disse få utvalgte som har så mye kjærlighet i deg at du simpelthen må få dele den med fler enn en dame? Emnet handler ikke om meg. Men hvis du er så nysgjerrig på det, vil jeg svare Jeg har masse kjærlighet i hjerte mitt og det hadde vært bra å forære flere med den. Men jeg kommer ikke til å gjøre det fordi den må man fortjene!!!)) Håper å rette den mot andre viktige ting på jorda. Endret 15. september 2012 av zorra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2012 #16 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg forstår nå at "å dra lenger ut på landet, blir en altfor kort tur! Med de holdningene som dere, TS og Abdullah forfekter, må dere nok dra til et helt annet land, eller aller helst til en annen planet for min del. Jeg forstår også at dette aldri kan bli en debatt med likeverd mellom debattantene, så ser ingen hensikt i og fortsette denne diskusjonen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Jeg forstår nå at "å dra lenger ut på landet, blir en altfor kort tur! Med de holdningene som dere, TS og Abdullah forfekter, må dere nok dra til et helt annet land, eller aller helst til en annen planet for min del. Jeg forstår også at dette aldri kan bli en debatt med likeverd mellom debattantene, så ser ingen hensikt i og fortsette denne diskusjonen. Det var leit at du ikke er i stand til å føre en konstruktiv diskusjon. Endret 15. september 2012 av zorra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 15. september 2012 #18 Del Skrevet 15. september 2012 Det er så enkelt at ikke vil engang å forklare det. Du gidder altså bare å forklare ting dersom de er skikkelig kompliserte? Ok, greit for meg, men tenk litt over hva du skal gjøre hvis du en dag sitter der med førsteklassingen din som trenger hjelp med leksene. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zorra Skrevet 15. september 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 15. september 2012 Det som underlig for meg er det måten man forholder seg til andre på. Jeg tenker på Aldrisurs sin anmodning. Hvis man tar opp et spørsmål, forventer man en duskusjon og forklaring. Hun prøver å stigmatisere andre. Det er skikkelig leit!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. september 2012 #20 Del Skrevet 15. september 2012 Det var leit at du ikke i stand til å føre en konstruktiv diskusjon. Ditt utsagn her beviser bare at du benytter deg av hersketeknikker som igjen understreker at det ikke nytter å føre en konstruktiv diskusjon med deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå