Gå til innhold

Du VET du er blakk når...


Eneri

Anbefalte innlegg

Du vet du er blakk når:

Når du stjeler en/to doruller fra jobben din

Når du kaster deg over matrestene fra kantinen på jobben din

Når du må velge mellom middag eller alkohol for helgen

Når du har delt inn pastaen din i små porsjoner slik at den varer i over en uke

Når du må velge mellom pålegg eller brød

Når du får intens hjertebank hver gang du bruker kortet ditt og puster lettet ut hver gang godkjent dukker opp. ¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du lager middag til ungen, og håper det blir noe igjen så du slipper brød og smørr til middag enda en dag:-(

Slikt skal det ikke være......:klem:<br /><br /> Anonym poster: 8145130b0b29228dc9816c345e1ab9f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du handler en pakke juice til 6 kr og kneip til 5 kr på rema, og må dele opp betalingen på butikken. "Kan jeg betale med fem kroner på kortet og resten kontant?". Kontantene er forresten pengene du har igjen etter at du var på butikken sist å kjøpte juice og kneip for pantepenger.

Når du mangler 50 øre for å få handlet et usselt brød, og leter på gata etter den så du får et måltid om dagen.

Når alt du har i skapene er et brød og syltetøy.

Når du har magekramper når du går til sengs.

Når du går til sengs klokken åtte om kvelden for du ikke lenger takler å sitte våken å kjenne på sulten.

Herregud, jeg savner IKKE å være student uten deltidsjobb!!

Anonym poster: d2f5ffe8861d03247896da62590bbd5d

Lot foreldrene dine deg ha det slik? :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går 4 km ekstra bare for å spare et par kroner på en spagettipakke(fordi det er billigere der).

Anonym poster: d9f7a45e8e6d5b065f252091a1324ccd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan en del av dere ville spare noen hundrelapper i mnd, som vil hjelpe godt på.

Kutt ut internett/nett på tlf!!

Harmonerer ikke helt at dere sitter på nettet på et forum og klager, men går sulten til sengs.

Anonym poster: f2332100771886af7e78519de4be1bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Jeg vet hvordan en del av dere ville spare noen hundrelapper i mnd, som vil hjelpe godt på.

Kutt ut internett/nett på tlf!!

Harmonerer ikke helt at dere sitter på nettet på et forum og klager, men går sulten til sengs.

Anonym poster: f2332100771886af7e78519de4be1bad

Kan hende noen får gratis internett, f.eks fra sin snille nabo, noen bruker kanskje bibeliotek eller skolen sitt nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende noen får gratis internett, f.eks fra sin snille nabo, noen bruker kanskje bibeliotek eller skolen sitt nett.

Og mange har Internett inkludert i husleia. Skal man droppe å betale den? Hmmm...

<br /><br /> Anonym poster: 49a82beb9ccb1d500f3773e929e98288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Når du jobber frivillig bare fordi du vet at du får gratis mat på slutten av dagen. Jeg skammer meg (egentlig ikke) over å si at jeg sluttet på dagen da økonomien tok seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blah blah

Og mange har Internett inkludert i husleia. Skal man droppe å betale den? Hmmm...

<br /><br /> Anonym poster: 49a82beb9ccb1d500f3773e929e98288

Ja, kutt ut husleia fordi nett er inkludert. Da kan du kjøpe masse god mat istedenfor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan en del av dere ville spare noen hundrelapper i mnd, som vil hjelpe godt på.

Kutt ut internett/nett på tlf!!

Harmonerer ikke helt at dere sitter på nettet på et forum og klager, men går sulten til sengs.

Anonym poster: f2332100771886af7e78519de4be1bad

Mange har nett inkludert i leia, slik som meg, samt at hvis jeg ikke hadde hatt det så ville jeg fått det dekket av jobben.

Ikke at jeg skal klage, men noen av oss kommer vel sikkert med eksempler som nødvendigvis ikke sier noe om vi faktisk opplever å være blakke hele tiden og til enhver tid.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet hvordan en del av dere ville spare noen hundrelapper i mnd, som vil hjelpe godt på.

Kutt ut internett/nett på tlf!!

Harmonerer ikke helt at dere sitter på nettet på et forum og klager, men går sulten til sengs.

Anonym poster: f2332100771886af7e78519de4be1bad

Tror ikke dette er det største problemet til fattige folk. Jeg har telefonregning på ca 50 kr i måneden. Bruker KUN wifi på på mobilen (for det er jo stort sett wifi overalt i disse dager, ihverfall i byen), og i alle de årene jeg har leid så har internett vært inkludert :) Men for de som er blakke og bruker masse penger på nett/mobil burde jo såklart vurdere å fine billigere alternativer.

Anonym poster: 7a57cce091201f1cf536ba70d104aa48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot foreldrene dine deg ha det slik? :overrasket:

Tja.. Ute av syne, ute av sinn heter det vel. Når jeg flyttet hjemmefra som 15 åring var det ikke mye hjelp å få. En hundrelapp i ny og ne kanskje... Foreldrene mine er totalt uansvarlige når det kommer til økonomi, så det hendte jeg måtte låne dem en 500 lapp når jeg fikk stipendet.

Til temaet: Du vet du er blakk når du må stjele toalettpapir fra offentlige plasser.

Dette gjelder ikke meg, men noe jeg har sett med egne øyne:

Du vet du er blakk når du må stjele brødskalkene fra brødskjæremaskinen på Rema.

Anonym poster: d2f5ffe8861d03247896da62590bbd5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan en del av dere ville spare noen hundrelapper i mnd, som vil hjelpe godt på.

Kutt ut internett/nett på tlf!!

Harmonerer ikke helt at dere sitter på nettet på et forum og klager, men går sulten til sengs.

Anonym poster: f2332100771886af7e78519de4be1bad

Men dette er vel ikke en klage tråd, men mer ment som en humoristisk situasjons tråd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ute av syne, ute av sinn heter det vel. Når jeg flyttet hjemmefra som 15 åring var det ikke mye hjelp å få. En hundrelapp i ny og ne kanskje... Foreldrene mine er totalt uansvarlige når det kommer til økonomi, så det hendte jeg måtte låne dem en 500 lapp når jeg fikk stipendet.

Anonym poster: d2f5ffe8861d03247896da62590bbd5d

Høres ut som du hadde krav på å få barnetrygda utbetalt til deg selv, fikk du ikke det?

Kan være du kan får det etterbetalt i så fall?

(sikkert ikke helt på tema, beklager, men kan jo være et godt tips til å få noen kroner)

Anonym poster: 6f54eb543be22532a12e8c5ed685ed07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...