Frk.milla Skrevet 15. september 2012 #1 Del Skrevet 15. september 2012 Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart 1 år, og vi passer så bra sammen! Jeg forguder han, og elsker han så utrolig mye. Jeg har aldri følt det sånn her for noen, og kan med hånden på hjertet si at jeg virkelig har funnet den rette. Vi har lenge snakket om å flytte sammen, og at fet hadde fungert veldig bra, og vi har satt datoen den 1. Oktober! :D men føler jeg gruer meg litt, og har masse tanker om dette, om vi gjør det foor tidlig? Om vi klarer det? At vi bli lei hverandre? Ahh, er usikker, samtidig som jeg vil det så veldig! Han tvinger meg ikke, han sier til og med at vi kan vente, men begge er veldig ivrige til å flytte sammen! Har dere noen erfaringer med det? Å flytte sammen tidlig i forholdet, og det har gått bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DN Skrevet 15. september 2012 #2 Del Skrevet 15. september 2012 Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart 1 år, og vi passer så bra sammen! Jeg forguder han, og elsker han så utrolig mye. Jeg har aldri følt det sånn her for noen, og kan med hånden på hjertet si at jeg virkelig har funnet den rette. Vi har lenge snakket om å flytte sammen, og at fet hadde fungert veldig bra, og vi har satt datoen den 1. Oktober! :D men føler jeg gruer meg litt, og har masse tanker om dette, om vi gjør det foor tidlig? Om vi klarer det? At vi bli lei hverandre? Ahh, er usikker, samtidig som jeg vil det så veldig! Han tvinger meg ikke, han sier til og med at vi kan vente, men begge er veldig ivrige til å flytte sammen! Har dere noen erfaringer med det? Å flytte sammen tidlig i forholdet, og det har gått bra? Det er digg fordi da kan man ha sex hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Tyttebær Skrevet 15. september 2012 #3 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg har dessverre ingen råd å komme med, siden jeg selv er i ett nytt forhold Men jeg skal ikke se at det er noe hinder at dere bare har vært sammen ett år, så lenge dere fungerer bra sammen, og alt er på stell, så er det jo like greit å hoppe i det om begge ønsker det Jeg ønsker selv å flytte sammen med kjæresten min, men her i gården er det ALTFOR tidlig, så jeg må vente... Uansett lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 15. september 2012 #4 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg flyttet sammen med eksen et par uker etter vi møttes første gangen, og vi var sammen i 6 år. Vi møtte egentlig ikke på noen problemer, og alt gikk veldig fint, så jeg synes ikke nødvendigvis det trenger å være negativt å flytte sammen tidlig. Men alle kjærestepar er forskjellige, og noen trenger lengre tid som kjærester. Har dere lyst, synes jeg dere bare skal hoppe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 15. september 2012 #5 Del Skrevet 15. september 2012 så koselig jeg flyttet sammen med kjæresten like etter vi hadde vært kjærester i ett år, hadde et avstandsforhold med 1,5 timer fra hverandre før dette. innflyttingen gikk bare fint, da kjæresten min hadde leilighet fra før. ting er jo såklart litt annerledes enn da vi bare traff hverandre i helger og ferier, men ting går over all forventing! eneste jeg kan sette fingeren på som er veldig irriterende med kjæresten er at han alltid sier "ja, snart" når jeg ber han gjøre ting. så jeg må alltid gjøre alt av husarbeid! det kommer du nok til å merke, at han sikkert er litt slapp på den fronten men uansett, innflyttingen har gått kjempebra!!! og det gjør den nok for dere også. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Tyttebær Skrevet 15. september 2012 #6 Del Skrevet 15. september 2012 Til dere som bor sammen med kjærestene sine, eller har flyttet sammen, hvor stor leilighet bor/bodde dere i? i Begynnelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 15. september 2012 #7 Del Skrevet 15. september 2012 Til dere som bor sammen med kjærestene sine, eller har flyttet sammen, hvor stor leilighet bor/bodde dere i? i Begynnelsen? Vi bodde først i en liten hybel i kjelleren til mine foreldre. Men når vi fikk vår egen leilighet var den 75 kvm. Nå bor vi i et hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crystalcharm Skrevet 15. september 2012 #8 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Jeg flytta med kjæresten min til byen hans etter vi hadde vært sammen over 1 år, jeg bodde på sørlandet og han på sunnmøre, så det er jo ganske langt Jeg kjente ingen her og synes det var vanskelig å bli kjent med folk. Leiligheta vår er bare 35 kvadratmeter, så det er ganske trangt, har bodd her i 2 år nå. Hadde vært en god idé å kanskje ha litt større, så man kan få liiitt space noenganger Hittil har det gått kjempebra, men har krangla en goood del. Når jeg ikke hadde venner og kun hadde han så var vi ganske mye ilag, som førte til at vi var konstant i fjesene på hverandre. Det er ikke til å anbefale... Når dere flytter ilag så er det syyykt viktig å ha andre steder man kan gå til, se andre mennesker, ha venner og skape litt space mellom hverandre og ha tid til seg selv! Kjempe viktig for at forholdet skal fungere Isåfall er det ganske viktig for meg som har behov for alenetid. Så er det jo det at gutter og husarbeid ikke matcher, da, men det er ikke noe problem så lenge man kan friste med en BJ! Endret 15. september 2012 av crystalcharm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Tyttebær Skrevet 15. september 2012 #9 Del Skrevet 15. september 2012 Vi bodde først i en liten hybel i kjelleren til mine foreldre. Men når vi fikk vår egen leilighet var den 75 kvm. Nå bor vi i et hus. Oki om jeg skulle flytte inn til kjæresten min så har han en 56kvm, det er jo ikke så lite syns jeg, funker for ett år eller to Jeg vil flytte sammen med han NÅ : ble mer hypp på det nå som en annen skriver om det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.milla Skrevet 15. september 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 15. september 2012 Takk for svar, og råd! Man må ta noen sjanser her i livet, og jeg får vel kanskje ikke vite det før jeg har prøvd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanderlust Skrevet 15. september 2012 #11 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg flyttet sammen med kjæresten etter 9 måneder. Dette er et halvt år siden nå, og det går veldig fint! Man møter jo på problemer man ikke ville gjort i forholdet om man ikke bor sammen, det skal sies. Man blir også kjent med hverandre på en helt annen måte, både på godt og vondt. Det viktigste er at dere MÅ kommunisere godt. Ikke gå rundt og hold ting inne, si det med en gang. Ellers kan det lett bygge seg opp til å bli et stort problem før dere prøver å løse det. Dette kan handle om at fra rydding, vasking og økonomi til helt andre ting. Så tror jeg det er viktig å virkelig ha tid til hverandre. Bare fordi dere bor sammen og sitter i samme rom, betyr jo ikke det at dere gjør noe sammen. Dette ble et problem for meg og kjæresten, men nå prøver vi å ha ordentlig kvalitetstid. Det er lett å glemme når man faller inn i en hverdagsrutine sammen. Lykke til! Det høres ut som at dere har det veldig fint, så tror ikke du har noe å bekymre deg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 15. september 2012 #12 Del Skrevet 15. september 2012 Vi flyttet sammen etter et år, og det gikk veldig fint! Vi bor fortsatt sammen etter et år, og planlegger å kjøpe leilighet sammen om et år når vi er ferdige med studiene. Vi bor i en 50 kvm stor leilighet, og det er akkurat passe for to stk! Men hvis leiligheten er mye mindre enn det, type 30 kvm, kan jeg tenke meg at det blir litt intenst. Det er ikke akkurat sånn at man kan gå på et annet rom hvis det er litt dårlig stemning eller man trenger tid for seg selv. Alenetid blir det mindre av, det kan vi allerede slå fast. For noen er dette helt greit, for andre er det vanskeligere. Det bør man snakke om på forhånd, og et tips er at det burde være greit å ikke gjøre ALT sammen. Selv om du vil se film, kan det godt hende at han heller vil spille pc. Så vær obs på det. Et tips til er å snakke om husarbeid på forhånd. Finn ut hva dere liker mer og mindre å gjøre. De fleste synes husarbeid er dritkjedelig, men noen HATER å vaske tøy mens de synes støvsuging er ok. Vi har fordelt det slik at han har hovedansvar for støvsuging, mens jeg vasker badet. Så fordeler vi det andre imellom oss når det trengs. Det har i tillegg blitt litt slik at han tømmer søpla og jeg vasker og bretter tøy. Så vi har alle våre preferanser! Bli enige på forhånd, så slipper dere konflikter! Om økonomi: vi har opprettet en felleskonto med to kort til som vi bruker til husleie, mat og felles aktiviteter. Vi overfører en avtalt sum hver måned, og så bruker vi dette kortet når vi handler mat eller er ute og spiser sammen osv. Da slipper vi å samle på kvitteringer, avtale hvem som skal handle eller krangling om hvem som har lagt ut mest denne måneden... Lykke til, å flytte sammen med kjæresten er kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 18. september 2012 #13 Del Skrevet 18. september 2012 bor i leilighet på 80m2, med to soverom og romslig stue. veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 18. september 2012 #14 Del Skrevet 18. september 2012 Skal følge med i den tråden her. Snakker om å flytte sammen med kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå