Gjest Diddl Skrevet 22. februar 2004 #1 Del Skrevet 22. februar 2004 Min kjære er så forferdelig glad i Berlinerboller... Han kjøper sine på butikken siden jeg ikke kan å lage dem.. Tenkte jeg kunne prøve å bake noen en dag, men har ikke noe oppskirft! Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. februar 2004 #2 Del Skrevet 22. februar 2004 Berlinerboller 1 dl melk 1 ss sukker 35 g gjær 300 g hvetemel 3 ss margarin 2 egg 1/2 ts kardemomme 1 dl tykt syltetøy av ønsket slag Mel, gjær, sukker og kardemomme smuldres sammen. Tilsett lettpisket egg og melk. Kjevle ut deigen til 5 mm tykkelse. Stikk ut rundinger, ca 7,5 cm. Smør eggehvite rundt kanten på den ene halvparten av rundingene. Legg på en liten skje syltetøy. Legg en runding oppå og klem sammen. Hev i 20 minutter. Stekes i smult til de er gylne. Legg på klede og la renne av, rull i sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2004 #3 Del Skrevet 23. februar 2004 Bare et lite spørsmål: tror dere det går an å fylle bollene med noe annet enn syltetøy? F.eks. vaniljekrem? Jeg elsker Berlinerboller med bringebærsyltetøy, men det gjør desverre ikke barna :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. februar 2004 #4 Del Skrevet 23. februar 2004 Bare et lite spørsmål: tror dere det går an å fylle bollene med noe annet enn syltetøy? F.eks. vaniljekrem? Jeg elsker Berlinerboller med bringebærsyltetøy, men det gjør desverre ikke barna :-? Du kan fylle med akkurat det du vil! Eplemos, syltetøy, vaniljekrem, lemon curd osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå