Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Nuttas Favoritter! Velbekomme! :fnise:

Beatles

Pink Floyd

Queen

Radiohead

Gammalt Bowie

Gammalt Elton John

Michael Jackson

Tori Amos

Mike Patton & hans prosjekter (konsert med Tomahawk på Rockefeller til søndag :danse: )

Jarle Bernhoft

Nickel Creek

Vamp

Tim O'Brien

Kaizers

Stein Torleif Bjella

Ping

Odd Nordstoga

Susanne Sundfør

Hanne Hukkelberg (ANBEFALES!!!)

Daniel Nordgren

Led Zeppelin

Tom Waits

Neil Young

Alison Krauss

Ella Fitzgerald &co

Miles Davis

Farmers Market

Kaada

Feist

Primus

Johnny Cash

Sia

+ mange fler :P

Klassisk: Edvard Grieg, Debussy, Tjakovski ++

Ellers er jeg glad i endel musikalmusikk og maaaange one-hit-wonders.. Mye guilty pleasures der, altså ;)

Har sansen for det litt dramatiske, enkle og melankolske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

..tchakovskij?? Huser itte! :ler:

..Übertrøtt..... :sol:

Tsjajkovskij...:fnise: Ikke lett å huske hvordan det skrives, men google min gode venn viste meg! ;) Og du har go musikksmak, Nutta! Var mange på lista di som jeg hadde glemt å nevne..bl.a Odd Norstoga (han er jo litt sånn bygdetulling, men flink og gode tekster), Kaizers(!!), Sundfør, Zeppelin og Vamp! Var faktisk på konsert med Vamp i sommer! Stemningsfult altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttapia, for en liste! :jepp: Er egentlig som å se min liste det der. :) Ikke den jeg skrev her inne da, for den stemmer ikke 100%...Sånn går'e når en ikke har musikk tilgjengelig og skal remse opp band plutselig. :fnise: Noen band på listen jeg ikke kjenner igjen, og gleder meg til å sjekke de ut. :) Hurra for musikktips!

----

Så, dagene har rast avgårde. Har brukt en del tid på forberedelser til konfirmasjon til samboers lillebror i helgen, dagen ble forresten veldig vellykket. :) Og W var sååå fin i penklær. :hjerte:

I morgen skal W på forsinket 1års-kontroll, blir spennende å se hvordan han ligger an. Men liten i forhold til andre gutter på denne alderen, det er han. Hyling når de setter sprøytene blir det garantert, og det er like kjedelig hver eneste gang. :( Håper bare han slipper unna med ubehag og feber i ettertid.

Resten av uka skal vi prøve å slappe av og forberede oss til ommøblering, pakking og midlertidig "flytting". Badet skal pusses opp, hurra, så da skal vi "bo" hos svigermor i mellomtiden. Tenker å ta en tur opp til Trøndelag også, savner mine nære der oppe. :hjerte: Blir bare jeg og W som reiser da samboer skal jobbe. Ikke tipp-topp å reise uten han, vi kommer til å savne han veldig. Men er jo bare sunt å få litt tid fra hverandre og kjenne på savnet, blir ekstra godt å komme hjem igjen da.

Krysser fingrene for at ting går supert i morgen!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Herlighet, de hoder på å pusse opp her vi bor.. Og de borrer og borrer og borrer og borrer. Blir helt tullete av lyden! Det er så høyt at jeg ikke hører meg selv tenke.. Det er flere som står og borrer så lyden er liksom over alt! :sur: Og ikke er det bare-bare å dra ut heller, for vi kjenner jo ingen her i hovedstaden. Når W blir i bedre form så skal vi prøve å bruke dagene frem til vi drar nordover i åpen barnehage. For dette går ikke!

Ellers må jeg klage litt.. Jeg har gått opp 5 kg!! OMG. I don't like it. Virkelig.. Tærer skikkelig på selvfølelsen. Dette henger nok sammen med at jeg ikke trives med bosituasjon. Og ikke er det noe særlig plasser å gå seg en tur her i hovedstaden heller.. Pinglete som jeg er går jeg ikke rundt i skogen alene med W, vet jo aldri hva som kan skje. Og da er det jo bare Oslos gater igjen da, og det er jo ikke noe særlig. Gå tur liksom.. Bah.. Blir deprimert av hele greia!!

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,så slitsomt med bråk og ståk fra naboene! Ikke noe gøy :riste:

Hvordan er formen til lille W nå?

Jeg skjønner godt at du ikke vil gå tur i skogen. Hadde ikke gjort det selv. I alle fall ikke uten selskap!

Når reiser dere nordover? :)

Skjønner at vektøkningen ikke er noe koselig! Hadde blitt deppa selv..Er nok litt i overkant opptatt av det. MEN, ikke stress med det. Det er sånn som skjer og det er faktisk bare små grep som skal til for at de går bort igjen :) Hva er det du ikke liker med bosituasjonen? Trives du ikke der eller er det Oslo du ikke trives i eller? Sender deg en god klem, det blir bedre skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff,så slitsomt med bråk og ståk fra naboene! Ikke noe gøy :riste:

Hvordan er formen til lille W nå?

Jeg skjønner godt at du ikke vil gå tur i skogen. Hadde ikke gjort det selv. I alle fall ikke uten selskap!

Når reiser dere nordover? :)

Skjønner at vektøkningen ikke er noe koselig! Hadde blitt deppa selv..Er nok litt i overkant opptatt av det. MEN, ikke stress med det. Det er sånn som skjer og det er faktisk bare små grep som skal til for at de går bort igjen :) Hva er det du ikke liker med bosituasjonen? Trives du ikke der eller er det Oslo du ikke trives i eller? Sender deg en god klem, det blir bedre skal du se :klemmer:

Er murbygg i tillegg, og det bærer jo lyden som bare pokker. Det er så høyt!

Nei, jeg gjør ikke det altså.. I hvert fall ikke her nede, er så mye rart som foregår rundt om kring. Men en ser jo bare med hun Anja, jenter/kvinner kan jo ikke føle seg trygge uansett hvor en er så lenge en er alene. Ufattelig trist.. :(

Tror vi reiser nordover ila neste uke, tror det blir veldig kjekt! Spesielt for W, vet om såå mye en kan gjøre i Trondheim. Mamma bor ved siden av en lekeplass i tillegg så da får i vært mye mer ute. :) Lekeplassene sentralt i Oslo blir nok ikke brukt så mye av oss, ser jo hva som foregår der når det ikke er barn/familier til stede. Kanskje når W blir større og forstår mer hva han skal passe seg for. Men innen den tid så har vi flyttet. :)

Vektøkning er grusomt.. Og jeg takler det så forferdelig dårlig. Jeg er alt for kroppsfiksert og veldig kroppsbevisst, noe som til tider kan være så ekstremt slitsomt. Spesielt når jeg da går opp i vekt. :sukk: Hate it.

Jeg trives ikke i Oslo rett og slett. Hadde vært helt supert å bo her hadde vi ikke hatt barn, men nå som vi har W så har vi helt andre behov. I tillegg trives jeg med naturen rundt meg, elsker å gå turer i marka/skogen/fjellet. Eller det å gå langs sjøen/vannet. Magisk! Og det eneste jeg kan gjøre her i byen er å gå langs gatene.. (Bystøy, bystøv osv. er ikke noe å juble over.) For som sagt, jeg tørr ikke å gå f.eks ved Sognsvann alene selv om det er mye folk som er der.

Er heller ikke så lett å bli kjent med folk her nede. De jeg ble kjent med da jeg gikk gravid bor jo et stykke unna nå.. Og i den babygruppen(for Oslo) jeg er medlem i på facebook er det kun noen få som er hjemmeværende, men de er jo fullt opptatt med sitt.

Ja, så da sitter jeg her da. :fnise: Jeg er egentlig en veldig sosial person, men her nede er det jammen meg vanskelig. Blir jo helt tullete av å ikke være sosial! Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ut å leke, så er det bare å si fra :jepp: Vi bor bare 25 minutter unna :nigo:

Skjønner frustrasjonen din, på alle punkter.

Vekta sliter jeg også med. Dvs "sliter", for jeg har ikke forsøkt så hardt å fjerne de siste kiloene, så jeg bør egentlig bare holde munn.. MEN jeg har ting som surrer og går oppe i hodet mitt jeg også, så jeg skjønner deg så innmari godt at motivasjonen for å knyte på seg joggeskoene ikke er umiddelbart tilstede.

:klemmer: til du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kommer en oppdatering litt senere! :) Jeg og W pakket kofferten og dro opp til Trøndelag. Vi koser oss maks! Håper dere alle sammen har det bra. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en oppdatering litt senere! :) Jeg og W pakket kofferten og dro opp til Trøndelag. Vi koser oss maks! Håper dere alle sammen har det bra. :hjerte:

kos dere masse masse :hjerte::klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag blir spennende. Skal først til min gamle faste frisør, håper hun fortsatt forstår hva jeg vil ha. Jeg krysser fingrene!! Og i kveld skal jeg kanskje ut en tur med ei venninne, kommer litt an på formen til W. Blir nok ikke fyll og fanterier, men et glass vin/en øl eller to blir det garantert. :tommelopp:

--

Herlighet, må bare fortelle kort om den dagen vi ankom Trøndelag.. Den ble ikke helt som planlagt, mildt sagt. :ler:

Kl. 0300 våknet jeg med smerter, hadde helt ut av det blå fått kraftig urinveisinfeksjon.. Så ble ikke noe mer søvn på meg den natten. W måtte jeg for første gang vekke så vi rakk å kjøre til flyplassen. Turen dit var forresten helt grusom pga smertene. Var heldig og fikk ikke noen ved siden av oss på flyet, så W kunne røre litt på seg og jeg kunne løpe på do. På tur ned fikk W kjempevondt i ørene sine ettersom at han var så tett og forkjølet.. DET var ikke noe særlig for mammaen det. :(

Da vi hadde hentet bagasjen(MYE bagasje, og tungt..) tikket det inn meldinger på telefonen. Mamma og søsteren min hadde ikke fått start på bilen. :ler: Så de var enda i byen og jeg måtte stå å vente i 30-45 min. med masse bagasje og urinveisinfeksjon. Ikke bare å løpe på do da altså! Og da de først kom fikk vi ikke satt inn setet, skjønte virkelig ikke hvorfor.. Mamma kjørte seg en tur på Hell-senteret for å høre med en butikk der, det visste seg at setet hadde blitt ødelagt under flyturen og ikke kunne brukes.. :klaske:Heldigvis fikk mamma med seg en bekreftelse fra butikken på at setet var ubrukelig og hadde null sikkerhet, så da var det bare å dra til flyplassen igjen for å få skademelding. Greie folk i skranken og null problem med å få skademelding. :) Tilbake til senteret for å hente nytt sete.

Turen inn til byen gikk helt greit, men fy'a meg så vondt jeg hadde. Og W var både sulten og megatrøtt da alt av planlegging og rutiner datt helt bort. W sovnet heldigvis og fikk ladet batteriene litt etter en lang reise. Dro direkte til legen og da tisset jeg blod, auuu.. Vi landet på Værnes kl. 10, og var ikke hjemme hos mamma før 4-5-tiden. Skal sies det tar ca. 30-40 min å kjøre. Så det var dagen sin det! :ler:

Nå etter 1 uke begynner både jeg og W å bli frisk, nå først kan vi møte kjentfolk. :ler: Vi får prøve å få mest mulig ut av de dagene som er igjen.

Håper dere alle sammen får en kjempefin helg! :blomst:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, det var en heftig dag!! Urinveisinfeksjon har jeg hatt en gang før også - fy f**n så VONDT!! Tisse piggtråd og blod. Nei, det unner jeg ingen..

Men dere har hatt det fint ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, for en dag dere hadde!! Stakkars deg :klem: Godt det ordnet seg til slutt.

Håper uvi`en har gått over. Jeg har aldri hatt det *bank i bordet* så aner ikke hvordan det er, men andre jeg kjenner sier det er helt jævlig!

Nyt de siste dagene i nord og kos deg på byen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjohei! Da har i inntatt svigermors leilighet igjen.. Turen til Trøndelag gikk så alt for fort. Dumme, dumme, dumme ting som ødela mye for oss. Fikk nesten ikke vært sosial heller.. :( Men-men, er ikke så mye å gjøre med det. Men fikk masse tid sammen med søsteren min. :hjerte: Savner henne mye allerede! Også mamma selvfølgelig. :)

Tror dere på ånder/"spøkelser" og slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei! Da har i inntatt svigermors leilighet igjen.. Turen til Trøndelag gikk så alt for fort. Dumme, dumme, dumme ting som ødela mye for oss. Fikk nesten ikke vært sosial heller.. :( Men-men, er ikke så mye å gjøre med det. Men fikk masse tid sammen med søsteren min. :hjerte: Savner henne mye allerede! Også mamma selvfølgelig. :)

Tror dere på ånder/"spøkelser" og slikt? :)

Jepp! :jepp:

Fortell!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipe greier at ting ikke gikk helt som planlagt, men veldig hyggelig å få litt tid til familien i det minste :hjerte: De synes vel det var LITT stas å se lille W igjen?! :nigo:

Ånder og spøkelser sier du? Helt klart noe jeg tror på. Har vært borti en del uforklarlige hendelser selv, så jeg er ikke i tvil.

Har du opplevd noe?? :kosteskaft::redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager sent svar, har bare ikke vært tid til å sette seg ned på pc'n.. Er ikke bare-bare å bo hjemme hos andre. :)

Dere, jeg har opplevd en goood del i årene som har gått. Er visst ganske åpen for slike ting har jeg fått fortalt. De historiene som er blitt fortalt til en del folk skriver jeg ikke her, er ikke så keen på å bli gjenkjent. Om dere er nysgjerrige er det bare å sende meg ei mld så skal jeg fortelle de også. ;)

De siste månedene i Oslo sov både jeg og W veldig dårlig.. Etter at jeg la W kunne han våkne 5-6 ganger frem til vi la oss i 23-tiden og dette fortsatte også utover natten. Da han våknet, våknet han veldig akutt. Noen ganger hylte han for full hals, var kjemperedd og gråt mye Var i tillegg vanskelig å få roet han ned, så endte opp med at vi måtte ta han opp eller legge oss for kvelden sammen med han. Andre ganger våknet han og kjeftet, var tydelig forbannet på et eller annet. Noen ganger klarte han å roe seg ned selv, andre ganger måtte vi ta han opp.. Babycal'en slår også ut på lyder som ikke er i rommet..

Jeg opplevde en del småting her og der som var ubehagelige, spesielt på soverommet så klart. Jeg kunne våkne en god del ila natten, akkurat som om noen vekte meg med vilje. Jeg hadde satt inn en stol ved senga til W, en natt våknet jeg av at denne stolen knirket høyt som om noen sitter og "gynger" i den. Med en gang jeg reiste meg opp stoppet det. (Jeg heiv ut stolen dagen etter og flyttet om på soverommet..)Det har blitt en elendig og dårlig energi i leiligheten, da spesielt på soverommet. Jeg gruet meg for å gå inn der, uansett tid på døgnet.. Var grusomt å legge W på kvelden ettersom jeg visste han kjente det selv.. Selv om rommet var litt opplyst var det visse deler av rommet der det var "svart", helt mørkt rett og slett. Det som er ekkelt er jo at dette forandret seg plutselig da jeg satt der inne, samtidig som jeg følte det på kroppen at noen var der inne..

Det toppet seg en kveld.. W gråt og jeg gikk inn for å trøste han. Jeg satte meg ned på senga og sang rolig til han. Plutselig så ser jeg i sidesynet at noe rører på seg. En svart skikkelse foran senga til W.. En dame. Fader så skremt jeg ble. Jeg har jo sett slike ting før, men blir jo livredd for hver eneste gang. Jeg liker det IKKE. Tvang samboer til å være med oss på rommet, ikke søren om jeg skulle sitter der alene.

Da vi ankom Trøndelag fortsatte dette her der også, med den tunge energien og konstant vondt i hodet og i kroppen.. Babycal'en tok helt av, løp inn på rommet til W flere ganger, men der ligger han og sover søtt. Jeg får et svakt slag i korsryggen når jeg står ved senga til W.. Andre kvelder kjenner jeg at noen "pakker meg inn", eller at dyna kjennes veldig tung ut. Våknet også midt på natten av at noen løftet opp bena mine, det var skikkelig ubehagelig. Ble rett og slett nok!!

Ringte noen slektninger av oss som hjalp til. Var visst ei dame som svevde frem og tilbake(...) ved senga til William. Hun skulle bare passe på, men dette skremmer jo selvfølgelig gutten. Denne damen hadde et sterkt bånd/var veldig knyttet til W og meg, men kan ikke forstå hvem dette er og hvorfor. I tillegg var det en mann, men denne mannen var egentlig bare der for å observere. Han sto for det meste i et hjørne og fulgte med, var aldri innpå oss på den måten damen var. I tillegg var det noen småfolk rundt oss, men de skulle bare få lov å være der. Disse kan finne på å flytte på ting osv, men de påvirker ikke energien i rommet. Nå har vi jobbet mye med å få mannen og dama til å dra, har ikke vært så enkelt rett og slett. Men nå har de dratt og nå skal ting begynne å bli bedre. :danse: Så krysser fingrene for bedre netter og at W får fred når han skal sove. Vi blir nok å kontakte de når vi kommer tilbake til leiligheten også, for det var der det var aller verst.

Noe spennende dere har opplevd? :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ekkelt!! Forferdelig når det går ut over lille uskyldige W! :( Og dere også selvsagt.. Vet hvordan man kan tappes for energi av slike ting, så jammen godt dere fikk hjelp..

Går det bra med dere ellers? :klem:

Jeg har heldigvis aldri sett noe men merket både lyder og den ekle trykkende stemningen når noe "står på". Fælt.

Noen ganger når jeg er på besøk hos andre folk så kan jeg gå inn i et rom og deretter få en skikkelig guffen følelse i kroppen.. Kanskje litt frysninger og litt sånn følelsen av å bli sett på eller observert.... Men om det kommer av at jeg er redd/har skremt meg selv eller om det faktisk er noe der, det vet jeg ikke. Har du opplevd lignende?

Håper dere har hatt en fin helg snuppa!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit, dét er jo nesten klebeånd du beskriver.. Er det ikke det det kalles når de går utover helsa? Fysj! Men det er godt at dere alle har fått fred!

Dette småfolket da, har du lagt merke til disse?

Joda, jeg har opplevd noe. Har hørt stemmer og sett ting. Vil ikke fortelle her i tråden med fare for å bli kjent igjen jeg også :)

Men dette begynner å bli mange år siden.

Jeg kan føle stemninger både med hodevondt og frysninger, og jeg har varme hender.

Jeg er ganske mørkeredd, så jeg ønsker sjelden å få kontakt med "den andre siden". Men healing kunne jeg virkelig tenkt meg å lære og praktisere ordentlig etterhvert. Men det er jo en annen historie!

Skjønner at du blir redd, og min mor sier at dersom man er det, så ser man heller ingenting. Jeg aner jo virkelig ikke om det stemmer, men uansett er det helt tydelig at du er veldig åpen for inntrykk fra "andre siden".

Håper ikke du blir mye plaget av dette, og heller ikke W. Det går jo også å lære seg å blokke ut / kontrollere inntrykkene har jeg hørt.

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hjelpes.. Jeg kan telle på 2-3 hender hvor mange timer søvn vi har fått de siste 4 døgnene. :natti:

W sliter sånn med å finne roen, i tillegg så er det jo magen da.. Igjen. Er heldigvis ikke lenge til vi skal inn på sykehuset for å se om vi finner ut av det. Tror i tillegg han har tenner som presser, for han har hendene inni munnen om natten og viser tydelig ubehag. Han hyyyler og gråter i mange timen. I gårnatt våknet han kl. 01, da klokken var 5 så måtte jeg bare stå opp med han.. Sovet igjen klokken 0630-0900, that's it.

I natt så våknet han igjen rundt kl. 0300, da hadde han sovet fra vi la han kl. 18, var helt utslitt stakkars.. Magen var helt vrang, mye luft.. Etter noen timer holdt han på enda, hørte magen hans begynte å romle så da måtte samboer opp å ordne litt brødskive til han som han fikk i senga. Etter litt fising og mat, så sovnet igjen rundt 5, og våknet igjen kl. 07..

Hjelpes.. Noen som har noen kloke tips til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...