AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #1 Del Skrevet 14. september 2012 En venn jeg kun har hatt sex med noen få ganger den siste tiden betaler alt. Han gjør innkjøp, ringer meg daglig og kommer innom og betaler alt fra sigaretter til vin og mat, og han nekter å gi meg sitt kontonummer. Han er rik og jeg er ikke det, men dette lager en dårlig og bad følelse. Det har gått så langt at han er mer kjent hjemme hos meg enn jeg er selv og fyller opp skapene mine med alt fra mat til rengjøringsmidler. Som et eksempel kjøpte han egg og jeg hadde egg i kjøleskapet... Det er greit at han har mer penger enn jeg og at jeg har vært sykemeldt den siste tiden og derfor sliter ekstra økonomisk og at han har vært en støtte etter brudd med min mann, men jeg får mer og mer følelsen av at han vil eie meg og betale meg for sexbiten. Han nekter å ta i mot penger og å gi fra seg kontonummeret. Jeg har lagt kontanter på bordet, men han legger de tilbake i en skuff og det har han gjort flere ganger. Han er nyskilt og jeg er separert. Det er greit at han har hjulpet meg litt, men jeg begynner å miste festet på meg selv når jeg aldri får betalt tilbake. Det virker som han synes damer skal slippe unna økonomiske forpliktelser og jeg blir faktisk REDD. For hvem tror han at han er liksom?!!! Kun fordi han har en stinn konto! På den annen side er han kjempesnill og har aldri gjort meg noe galt, men følelsen av at jeg blir betalt for og at han snikinnfører seg i livet mitt er kommet, at jeg gradvis blir kjøpt er kommet krypende. Hva skal jeg si til han neste gang vi møtes? Jeg er ikke forelsket i han og det vet han, men han vet at jeg liker han. At vi hadde sex oppstod tilfeldig siden vi begge var blitt single. Har pratet med han og det virker som han mener jeg er damen han vil ha, den han vil satse på, men jeg har fortalt han at jeg ikke er over eksmannen min og trenger tid, at jeg er takknemlig fordi han er hjelpsom og ringer og spør hvordan det går, men at jeg ikke vil at han spanderer alt på meg. Må jeg kutte han helt ut? Det er ikke noe jeg ønsker, men er sterkt redd for at jeg vil bli ødelagt mentalt av å bli påkostet alt. Han har også invitert meg med på en ferie, men videre planer er ikke lagt fordi jeg nektet og sa at jeg ikke har råd til en ferie nå. Hvordan skal jeg ta dette opp med han hvis han kan forstå min side av saken? Anonym poster: 6e57127bcf5ab08e96b5d6dd035ee64a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 14. september 2012 #2 Del Skrevet 14. september 2012 Bra du ser varselsignalene her. Dette kan ikke fortsette. Han utøver her en form for makt der han gjør deg liten og avhengig, og der han opplever å ha kontroll. Du må si i klartekst at du ikke er interessert i han som kjæreste. Sier du at du ikke er klar for forhold nå og trenger tid, bla bla bla.., så blir dette av han oppfattet som at du er interessert, men vil gå litt rolig frem. Vær tydelig og ærlig. Vær forberedt på at han kan bli såret og sint, men du må holde på ditt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanuts Skrevet 14. september 2012 #3 Del Skrevet 14. september 2012 Hva med å gi noe tilbake til han? Bruk maten han kjøper, og inviter han på middag. Det er vel begrenset med hvor mye mat og husholdningsartikler han kan kjøpe? Kjøper han andre ting du ikke trenger er det fullt mulig å takke nei. Han vil nok bare hjelpe deg, og det er ditt ansvar å si nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erm Skrevet 14. september 2012 #4 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Kommer han med handleposer hver dag? La være å slippe ham inn med posene, da vel. Hvis du vil slippe ham inn så får du be ham om å sette igjen posene i bilen. Det er bare å si at du har det du trenger. Hvis noen hadde trengt seg inn i mitt hus og begynt å gå i skapene hadde det vært på hue og ræva ut. Han høres veldig invaderende ut. Det er bare å si Nei takk. Det kan da ikke være så vanskelig? Endret 14. september 2012 av Erm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2012 #5 Del Skrevet 14. september 2012 Hva med å gi noe tilbake til han? Bruk maten han kjøper, og inviter han på middag. Det er vel begrenset med hvor mye mat og husholdningsartikler han kan kjøpe? Kjøper han andre ting du ikke trenger er det fullt mulig å takke nei. Han vil nok bare hjelpe deg, og det er ditt ansvar å si nei. Det er kanskje begrenset men likevel. Jeg klarer å gå på kiosken og kjøpe sigaretter, men han vet jeg bruker timer på å komme meg ut døra for tiden, pga en infeksjontilstand jeg har, som riktignok er bedre nå, og da kjøper han inn både sigaretter, vin, mat og alt han mener jeg trenger for å slappe av hjemme...? Det får meg til å føle meg sykere enn jeg er, for jeg er faktisk bedre nå. Og jeg kan ikke lage mat til han, fordi han må støtte sin ekskone som har en i familien som ligger på det siste nå. Han var her i dag, men fikk telefon fra henne, det var akutt nå med lavt blodtrykk og jeg har full forståelse for at han må støtte sin ekskone i denne situasjonen. Han fortalte det når han kom, at nå ligger ekssvigerxxxx på det siste og telefonen har kommet fra sykehuset. Derfor var vi ikke i noe humør til å flørte, men tok bare en kopp kaffe sammen og jeg ba han ringe eller sende melding om hvordan det går senere i dag. Når noen ligger på det siste forstår jeg at han må støtte en han har vært gift med i ti år, men hvorfor behandler han meg som en som ikke kan være selvstendig? Håper noen menn her inne svarer, men dere som har svart har rett. Jeg må si fra, men jeg har gjort det. Men det nytter ikke. Når han kjøper inn matvarer jeg har...uten å spørre, bare sier at han vil forsikre seg om at jeg har det bra. Han har ikke oppdaget at jeg har brød og kjøpte brød også. Sånn rent i tilfelle... Kanskje han kompenserer fordi det er alvorlig sykdom og en som ligger for døden, men jeg liker ikke situasjonen. Kanskje han ligger med meg fordi han trenger nærhet og hudkontakt... Men jeg vil ikke bli blandet inn i andres sorg. H.n som ligger for døden i dag, har vært syk og vært alvorlig de siste ukene. I dag fikk de beskjed om at det går mot slutten, og selvfølgelig stilte han opp og er en støtte for sine barn og sin ekskone og alle i familien. Det er ikke problemet. Mitt problem er at jeg får en følelse av at han kjøper meg og at jeg blir skyldig noe tilbake. ts. Anonym poster: 3255e36cc098a9fe3bb99c2e192cf17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erm Skrevet 14. september 2012 #6 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Han er kanskje shopoholiker, og så tar det av litt nå med deg og det dødssyke familiemedlemmet og spearasjonen og du med infeksjonen all ting. Det blir kanskje litt mye for ham? Endret 14. september 2012 av Erm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 14. september 2012 #7 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg synes det høres ut som han forsøker å være snill med deg, TS. Han setter stor pris på selskapet ditt, og hat fått en forståelse av at han kan gjøre livet ditt litt enklere for deg. Jeg synes du skal snakke rolig med ham. Fortelle hvorledes du oppfatter alt han gjør for deg, og hva det - helt irrasjonelt - gjør med din egen selvfølelse. Som sagt, jeg tror han bare forsøker å være snill, - som best han kan. Og det er jo egentlig en veldig fin egenskap å ha - og det er absolutt ikke sikkert at han engang har tenkt tanken om at dette kan gjøre deg svært ukomfortabel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2012 #8 Del Skrevet 14. september 2012 eeh? nekt å ta imot? ikke slipp han inn om han kommer med varer osv. hvor vanskelig ka ndet være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. september 2012 #9 Del Skrevet 14. september 2012 Bra du ser varselsignalene her. Dette kan ikke fortsette. Han utøver her en form for makt der han gjør deg liten og avhengig, og der han opplever å ha kontroll. Du må si i klartekst at du ikke er interessert i han som kjæreste. Sier du at du ikke er klar for forhold nå og trenger tid, bla bla bla.., så blir dette av han oppfattet som at du er interessert, men vil gå litt rolig frem. Vær tydelig og ærlig. Vær forberedt på at han kan bli såret og sint, men du må holde på ditt. Men er hun interessert i og ha ham som en "venn" da? Burde hun ikke bare drite i og henge med ham, men kjenner jeg damer rett så vil hun forsøke og finne ut en utvei hvor hun både kan være denne vennen hans og samtidig lete etter en annen mann. Alt på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 14. september 2012 #10 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg forstå det som om han er "en venn" for å bruke TS egen betegnelse. Venner kan man snakke rolig med, og de fleste av dem er i stand til å forstå, - forutsatt at man ikke starter med å beskylde dem for ting, men rolig og stille forklarer dem hvordan man selv føler seg når de gjør eller sier "ditt og datt". Det er mulig jeg har en annen forståelse av begrepet "venn" nå, og at det vi snakker om er det jeg betegner som "en bekjent"..... Men en venn ville jeg da aldri ha låst døren for når han kom, selv om han hadde med seg en masse saker og ting jeg overhodet ikke hadde bruk for. Jeg hadde snakket med ham og forklart, og kanskje også fortalt at jeg nok ikke hadde noe behov for det han hadde vært snill og ta med. Han kunne ring og hørt om det var noe han skulle ta med når han kom neste gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. september 2012 #11 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg er litt kynisk jeg da, men jeg tror at dersom hun slutter og ha sex med ham så vil han slutte og legge igjen ting hos henne. At hvis hun fortsetter og ligge med ham så vil han fortsette og passe på at hun har alle disse forbruksvarene og disse tingene. Så problemet hennes er jo mangesidet, - hvordan fortsette og ha sex med ham, fortelle ham at hun bare forbruker ham som tidsfordriv og ikke er klar for kjæreste, - og alle hans tilnærmelser avlsår hun. Men fortsette og ha sex med ham, - skulle hun det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. september 2012 #12 Del Skrevet 14. september 2012 Men er hun interessert i og ha ham som en "venn" da? Burde hun ikke bare drite i og henge med ham, men kjenner jeg damer rett så vil hun forsøke og finne ut en utvei hvor hun både kan være denne vennen hans og samtidig lete etter en annen mann. Alt på en gang. ...og kjenner jeg deg rett, Waco, så leter du i alle tråder med lupe for å finne en anledning til å projisere din forutinntatte negative holdning til kvinner over på enkeltpersoner eller kvinner som gruppe. Ikke en eneste anledning unngår ditt skarpe blikk, selv anledninger som ikke er der benytter du. Her ser du spøkelser på høylys dag. Synd, for du er egentlig en smart fyr. Bruk den smartheten din positivt isteden, for jeg er sikker på du har mye å bidra med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 14. september 2012 #13 Del Skrevet 14. september 2012 Nyt det mens det varer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå