Gå til innhold

Hva gjør en rebound med egenfølelsen rett etter ett brudd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tre uker siden ble det slutt på forholdet og jeg sliter med å akseptere at det er over. Følelser som sinne, sorg, angst og uro og savn plager meg dag og natt og jeg sover lite og spiser nesten ingenting.

For fem dager siden hadde jeg sex med en barndomsvenn som har vært interessert i meg etter at han flyttet til samme by i vår. Han ringer daglig og kommer innom på besøk og vi har hatt sex flere ganger de siste dagene. Fikk en melding fra han og han vil gjerne møte meg i dag. Han kommer også fra et brudd med samboeren etter ett forhold som varte i over ti år, og det er ett halvt år siden det ble slutt.

Føler jeg må være ærlig og si at jeg fremdeles har følelser for eksen, men dette vet han grunnet jeg sendte en melding etter at vi lå sammen første gang. Har også en følelse av at han kanskje farer med løgn og at han fremdeles er opptatt, en av grunnene er at han har tett kontakt med eksen sin. Men er usikker. Har tenkt at det kanskje er noe jeg forholder meg til sånn at jeg ikke går rett i ett nytt forhold. Jeg liker han, men føler meg ikke klar til å bli etablert på nytt før jeg er kommet over bruddet og har fått bearbeidet følelsene. Er også redd for at han kan få dypere følelser for meg og å skuffe han, eller at han inntar rollen som min kjæreste kun fordi vi har hatt sex.

Alt dette gjør noe med meg følelsesmessig. Det føles som jeg er utro selv om det er over med meg og eksen. Jeg vet ikke om det kan bli bra igjen med tiden, men savner han og det vi hadde sammen før det gikk galt med krangling og oppstart til dytting og nesten voldelige episoder.

Det kan kanskje bli noe med meg og barndomsvennen, men føler dette som har skjedd har gått for raskt.

Til dere som har opplevd å finne en rebound eller vært en selv, hva førte det med seg? Var det bare frustrasjoner eller kom det noe godt av det?

Anonym poster: 6c43e2e8037b0ffdbd17b326a358db90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rebounds er bare rebounds vanligvis. følte det samme som deg når jeg nettopp var blitt singel og hadde sex med andre. det føltes feil og rart og vanligvis gikk det ikke mer enn et par uker så dumpa jeg dem. tok en stund før jeg var følelsesmessig klar for å starte et nytt forhold. men den dagen kommer, du må bare være litt tålmodig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det som sies over; rebound er "bare" en rebound normalt. Jeg gikk ut fra ett 6 års lang forhold og traff en ny mann samme sommer. Vi tilbrakte noe tid sammen samt sex, men jeg var tydelig på at han ikke kunne forvente noe mer. Men, det tok ikke bort savnet til eksen og det bidro ikke til at jeg kom over eksen fortere.

Det endte med at jeg bare avsluttet med rebounden og lot tiden lege sårene. Kan ikke si at rebounden fikk meg til å føle meg noe bedre eller at han fylte tomrommet etter eksen. Men, det hindret meg fra å sende meldinger til eksen samt å ringe han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...