Gjest Mann Skrevet 13. september 2012 #1 Del Skrevet 13. september 2012 Hva kan man gjøre da for at hun skal bli bedre på det? Jeg kjenner jeg blir litt lei av det hele, men jeg er glad i hun og barokken lyst til at kommunikasjonen mellom oss to skal bli ødelagt for det. Det er sånn at jeg må presse eller si ting ut fra henne. Hun er god på å kommunisere via sms, men ikke når vi snakker fjes til fjes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 13. september 2012 #2 Del Skrevet 13. september 2012 Har ikke lyst". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 13. september 2012 #3 Del Skrevet 13. september 2012 Hun må sikkert øve seg på å kommunisere. Noen har svært vanskelig for å snakke om ting og for eksempel formidle egne behov fordi de har dårlige erfaringer med dette og hva en diskusjon eller lignende fører til - det kan være at de har opplevd vold i forbindelse med slikt, eller nedvurdering og latterliggjøring som får dem til å stenge seg inne i seg selv. Det kan også være at følelser de får i slike situasjoner blir litt overveldende og at de derfor unngår slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 14. september 2012 #4 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Du mener hun er ikke god til å snakke? Hun kommuniserer sikkert mye på andre måter. Ved å ikke ville snakke så kommuniserer hun: "jeg liker ikke å snakke", "jeg er ikke vant med å snakke", "jeg er dårlig på å formulere meg verbalt". Det går fint an å være veldig god til å snakke men samtidig være dårlig til å kommunisere! Taushet er også en form for kommunikasjon. Endret 14. september 2012 av Havbris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2012 #5 Del Skrevet 14. september 2012 Som absinthia sier, så kan det være en grunn til at hun ikke trives med å snakke ansikt til ansikt. Det du kan gjøre med dette er å la henne ta krangler/diskusjoner og ting som kan gå, heller hun er redd for kan gå, negativt i tekst form. Og så prøv å snakk om positive og glade ting ansikt til ansikt. Gi henne et positivt intrykk av å snakke med deg, og tryggheten hun føler ved sms (og lignende?) når det kommer til negative ting. Kan kanskje hjelpe for å bygge opp kommunikasjonen mellom dere, på positivt grunnlag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå