AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #1 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg er en jente på 16 år som nettopp har begynt på vgs med mine to beste venninner. Vi hadde planlagt dette lenge og gledet oss veldig alle sammen. Men det ble ikke som vi håpet på. Bare en uke etter vi hadde begynt ble jeg og hun ene uvenn med hun andre. Jeg aner egentlig ikke hvorfor. Jeg blir lett påvirket av hva andre sier og når de sier hva som irriterer dem smitter det vel over på meg. Så, vi ble uvenner fordi hun var irritert på henne og fordi jeg er svak og ikke klarer å ha egne følelser og valg. Nå har de to ordnet opp, og hun hadde tydeligvis sakt at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre. Jeg savner henne. Vi har så mange minner og jeg vil bli venn med henne igjen, men jeg aner ikke hvordan. Spesielt ikke når hun sier at hun ikke vil være venn med meg. Jeg merker allerede at jeg blir den som blir utsøtt her. Jeg har bare en venn nå, og det er hun jeg ikke kranglet med. Jeg har ingen andre og være med. Jeg er ikke flink å få nye venner, jeg har jo folk på skolen jeg snakker med, men ikke på fritiden. Fritiden min går ut på å sitte hjemme og kjede meg. Jeg aner ikke hva som har skjedd. Alle de andre vennene mine er borte. Akkuratt nå er de på kino. Den filmen hun skulle se med meg om en uke. Mens jeg ligger her å gråter. hva skal jeg gjøre? vær så snill og hjelp meg!! Anonym poster: 5b9231f1bff72e3a86836d658f78435f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #2 Del Skrevet 13. september 2012 Spør om du kan få snakke med henne alene(komme opp en kjapp tur på besøk hjemme hos henne e.l, at du gjerne vil forklare hva som har skjedd, så kan hun fortsatt la være å treffe deg om det er ønsket) Da må du bare forklare at du dessverre lot det påvirke uten grunn, og at du er veldig lei deg. Si at du skjønner godt at hun reagerer negativt på det, og at du overhode ikke mente noenting med det. Så må du avslutte med å si hva hun har betydd for deg - og at du håper hun kan tenke litt på det og gi deg tilbakemelding på om hun fortsatt ikke ønsker være venner med deg etter å faktisk ha tenkt litt. Anonym poster: 857b5a2a2543c99702967991500c1484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinf Skrevet 13. september 2012 #3 Del Skrevet 13. september 2012 Spør om du kan få snakke med henne alene(komme opp en kjapp tur på besøk hjemme hos henne e.l, at du gjerne vil forklare hva som har skjedd, så kan hun fortsatt la være å treffe deg om det er ønsket) Da må du bare forklare at du dessverre lot det påvirke uten grunn, og at du er veldig lei deg. Si at du skjønner godt at hun reagerer negativt på det, og at du overhode ikke mente noenting med det. Så må du avslutte med å si hva hun har betydd for deg - og at du håper hun kan tenke litt på det og gi deg tilbakemelding på om hun fortsatt ikke ønsker være venner med deg etter å faktisk ha tenkt litt. Anonym poster: 857b5a2a2543c99702967991500c1484 Men det som er er at hvis jeg forteller henne slik som det er vil hun tro at jeg legger skylden på hun andre, og at jeg sier at hun baksnakker henne. Hun vil helt sikkert ikke ha meg hjem til seg. Men jeg kan prøve å ta en samtale på facebook der å snakke med henne skikkelig en annen gang. Men om jeg snakker på facebook kommer hun til å sende samtalen til hun andre, å dermed svarer hun ikke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 13. september 2012 #4 Del Skrevet 13. september 2012 Men det som er er at hvis jeg forteller henne slik som det er vil hun tro at jeg legger skylden på hun andre, og at jeg sier at hun baksnakker henne. Hun vil helt sikkert ikke ha meg hjem til seg. Men jeg kan prøve å ta en samtale på facebook der å snakke med henne skikkelig en annen gang. Men om jeg snakker på facebook kommer hun til å sende samtalen til hun andre, å dermed svarer hun ikke selv. Men det var da vitterlig hun andre som var irritert på henne, ikke deg. Dette vet vel denne venninnen din da hun som var irritert skværet opp med henne? Venninnen din har skværet opp med henne, men det har ikke du. Du må rett og slett skvære opp med henne og fortelle det akkurat sånn som det er. Fortelle at du ble påvirket av venninnen din som var irritert på henne, og at du beklager det veldig, og fortell hvor lett påvirket du blir og at du syns det er vanskelig når sånne ting skjer. Den andre venninnen din, som var irritert på henne, kan umulig bli sur om du sier sannheten, for da hun skværet opp med venninnen din, så sa vel HUN sannheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 13. september 2012 #5 Del Skrevet 13. september 2012 Derfor bør en alltid være ærlig og ikke være en nikkedukke som følger alle andres spor. Jeg skjønner godt at hun er sur på deg siden du ble sur på henne bare fordi du lot deg smitte. De to har skværet opp ja, men du har jo ingenting å skvære opp med siden du ble sur på noen andres vegne uten å ta inn tredjeparten som ble baksnakket for å faktisk konfrontere henne med dette. Dette ble tåpelig skrevet, men 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 14. september 2012 #6 Del Skrevet 14. september 2012 Kjipt at det ble slik da allerede nå på første året. Jeg har en lignende erfaring fra siste året mitt. Vi var en vennegjeng på fire. Jeg og hun ene kranglet og vi fikk en av de andre to på hver vår side. Gjengen ble på en måte splittet og det foregikk relativt lenge, så heller ikke ut til å forbedre seg og det var ingen andre i klassen jeg gadd å prøve å bli venn med. Endte med at jeg byttet skole, og etter noen uker/måneder ble ting i orden igjen. Håper at ting ordner seg lettere for deg og din vennegjeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå