Gå til innhold

Ei jente med problem liker meg..

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 20, jenta er 18!

Vel, har kjent ei jente siden ifjor sommer og vi liker hverandre, men siden nyttår har hun gått ned i vekt noe ekstremt. Har stusset over det og trodde hun trente og var sunn, men hun har sultet seg ned og er veldig tynn nå. Idag fikk jeg vite at hun hadde vært hos legen og fått bekfreftet at hun hadde anorexia.. Hun er visst veldig slapp osv. pågrunn av under-ernæring.

Jeg er eneste guttevennen hun har og hun deler mye med meg. Jeg vet at hun er keen på meg og vil være sammen med meg.. Bør jeg holde meg unna henne? At hun har anorexia kan jo være fordi hun har dårlig selvbilde osv. Hvis jeg innleder et forhold med henne, starter jeg et helvette med meg sjøl da? Hva kan JEG gjøre for å hjelpe henne? Jeg hater virkelig å se henne slik, og er bekymret hun kommer til å bli et eneste vandrene skjelett om ikke noe gjøres snart :/

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si om du kommer til å trekke henne opp, eller om hun kommer til å trekke deg ned.

Dere kan få det fantastisk om hun er villig til å ta imot hjelpen du gir henne, men om hun låser seg og gjør både ditt og sitt eget liv til et helvete bør du komme deg unna. Hvilken personlighet hun har vet du best selv.

Mulig jeg får pepper for å si det, men moren min er psykisk syk og nekter å ta imot hjelp, så jeg vet hvordan det er å bli trukket ned av noen som nekter å ta imot hjelp.

Finn ut hvilken kategori jenta tilhører før du tar et valg.

Anonym poster: 2a867324a09897c62d1386fae97775e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tveegget sverd, det der. På en side kan folk som ikke har selvtillit være ekstremt slitsomme å være rundt. På en annen side kan mennesker som har slitt litt i livet være mer interessante enn andre mennesker. Jeg vil tro det koker ned til hvor reflektert hun er, om hun ser sine egne problemer eller om du alltid må være den som påpeker dem (eller som danser rundt dem i stillhet).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilke følelser jeg har for noen klarer jeg ikke å opprettholde et forhold eller et godt vennskap med noen som har anoreksia. Det er synd, og jeg har mistet en god venninne på den måten, men det er utrolig, utrolig, utrolig ufattelig slitsomt å omgås anorektikere i hverdagen. Virkelig. Og man prøver så godt man kan å hjelpe, men alt man sier vet de jo allerede, de bare hører ikke, og sykdommen spiser ikke bare opp kroppen, men også personligheten deres og endrer dem. Jeg har opplevd det som at man gir og gir, men ikke får noe tilbake. Kan de noe for det? Nei, selvsagt ikke. Er det uutholdbart? Ja, dessverre. Hun burde dessuten fokusere på å bli frisk, ikke på deg. Jeg har ei i vennekretsen som har vært syk i 7 år nå, og det ser ikke ut til å bli noen fremgang. Hun har det på papiret kjempebra, fått seg utdannelse, kjæreste og har mange gode venner, jobb og prosjekter på gang, men hun er drastisk feilernært. Det virker som hun tenker at så lenge alle disse andre boksene kan krysses av, trenger hun ikke bekjempe sykdommen lenger.

Anonym poster: 4166cb4488643a2813178b2c0ab9c4c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...