Gå til innhold

Go opp i vekt! Nutridrink

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du spiser tydeligvis for lite. Du burde gi deg selv nye vaner med å spise minst 4 måltide, frokost, lunsj, mellom, middag. Etterhvert som du blir vant med det så vil det bli en vane og du vil bli sulten.

Ok da skal det bli en vane.. men jeg er jo sulten hele tiden det har aldri vert noe problem og spise. men jeg lurer på om jeg ikke spiser for lite grønt :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser for lite kalorier. Om du spiser en skikkelig frokost med egg, skinke og brød, lunsj med kylling salat, bønner og grønt, middag med med minst 200 gram kjøtt og pasta/ris og grønt med saus og kveldsmat med egg, skinke og grønnsaker og putt inn frukt og nøtter som snacks og mellommåltidef, så vil du legge på deg.

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg la ikke merke til at du er mann jeg, før jeg så bildet.

men du hadde trengt litt mer kjøtt på kroppen ja :)

du skrev jo tidlig i tråden hva du spiser på en vanlig da,

så jeg så for meg at du var en jente på rundt 160 cm og i underkant av 50 kg jeg :P

Skrevet (endret)

FNt ut at jeg er 1.72.. Etter jeg målte meg idag

Endret av Rosapanter1
Skrevet

Er usikker på om jeg vokser veldig mye. men jeg har vokst 2 cm siden 22 juli (ja 22 juli)

er det mye på litt over 1 måned?

Skrevet

Mange gutter er litt hengslete i 15 års alderen siden de vokser ennå. Du har tydeligvis skutt i været så da er det ikke noe rart kroppen "henger litt etter".

Enig med de andre her som skriver at du burde legge inn frokost og spise minst 4 måltider per dag. Fortsett også med treningen så ser du nok at kroppen justerer seg etterhvert.

Skrevet

Først må du sørge for at du spiser godt nok fra før.

En mann med moderat aktivitet skal ha omtrent 24-2800 kcal daglig.

Eksempel på dagsmeny som har det kaloriinnholdet er denne: http://www.melk.no/helse-og-livsstil/en-sunn-vekt/dagsmeny-for-menn-2600-kcal/

Så ville jeg trent litt styrke(minst to ganger i uka) for å få muskelmasse istedenfor unødig fettlager. Du blir mer sulten av trening, og styrke forbrenner ikke særlig kalorier.

Du bør ikke spise sjokolade/usunt fett etc - men holde deg til sunne matvarer som banan/usaltede nøtter/makrell i tomat/1 ss ekstra olje i youghurt etc.

Ifht nøtter er det litt viktig å ikke spise for mye paranøtter, da 2 stykk om dagen alene faktisk dekker selenbehovet ditt.

En tidligere kollega av meg slet veldig med å gå opp i vekt etter en lengre sykdomsperiode, og hun spiste hver 2-3 time samt drakk sånne drikker i tillegg. Hun ble ganske kvalm av å drikke en hel avgangen, så hun tok det i porsjoner utover dagen.

Hun drev med dette hele året jeg jobbet med henne, og hun har nok lagt på seg iallefall 15 kilo om ikke mer.

Skrevet

Frokosten i dag 3 brødskiver (armeriddere) m jordbær syltetøy. litt sånn juher 100 %

og et glass melk!

godkjent?

Veldig bra :)

Det betyr at du har fått i deg egg(tipper 2-3 stykk) som har proteiner, karbohydrat gjennom brød, Cvitamin gjennom juicen(dersom du mente appelsin, uansett er det vitaminer i det) og en veldig god protein+kalsiumkilde gjennom melk.

Om jeg skal pirke ville jeg ikke drukket masse juice(ett glass gjør ingenting) hver eneste dag med hensyn til tennene. Så ville jeg kikket bak på juiceflaska for å sjekke at den ikke er av konsentrat og inneholder tilsatt sukker.

Når det gjelder brød så anbefaler de fleste jo det groveste brødet - men, den anbefalingen gjelder ikke for de som vil opp i vekt.

Da anbefaler man halvgrovt faktisk, fordi veldig grovt(type rent rugbrød etc) metter ganske lenge - og da blir det vanskelig å spise ofte :)

Skrevet

Veldig bra :)

Det betyr at du har fått i deg egg(tipper 2-3 stykk) som har proteiner, karbohydrat gjennom brød, Cvitamin gjennom juicen(dersom du mente appelsin, uansett er det vitaminer i det) og en veldig god protein+kalsiumkilde gjennom melk.

Om jeg skal pirke ville jeg ikke drukket masse juice(ett glass gjør ingenting) hver eneste dag med hensyn til tennene. Så ville jeg kikket bak på juiceflaska for å sjekke at den ikke er av konsentrat og inneholder tilsatt sukker.

Når det gjelder brød så anbefaler de fleste jo det groveste brødet - men, den anbefalingen gjelder ikke for de som vil opp i vekt.

Da anbefaler man halvgrovt faktisk, fordi veldig grovt(type rent rugbrød etc) metter ganske lenge - og da blir det vanskelig å spise ofte :)

2 egg ja.

i dag har jeg drukket en hel flaske appelsin juice som jeg linka til 100% og det er ikke fra konsentrat. har i det siste blitt veldig hekta på juicen fra rema og jeg drikker ikke lenger noe konsentrat piss!

Skrevet

Kjøp deg sånn proteinshake ,900 kcal i en shake eller noe-.-

Bruker det for å feite opp amfetaminmisbrukere på rusklinikker ..husker ikke merket,men de har begynt å selge pulveret på rema her jeg bor ihvertfall

Skrevet

Kjøp deg sånn proteinshake ,900 kcal i en shake eller noe-.-

Bruker det for å feite opp amfetaminmisbrukere på rusklinikker ..husker ikke merket,men de har begynt å selge pulveret på rema her jeg bor ihvertfall

Hahahahah, fint om du hadde giddi og kasta ett øyekast neste gang og posta her :D

Skrevet

Du må huske å trene ved siden av da,ellers blir du bare feit å dvask:P

Gjest NozMonster
Skrevet

Så flink du er Rosapanter! :strix:

hva besto middagen av idag da?

Skrevet

Så flink du er Rosapanter! :strix:

hva besto middagen av idag da?

Ettersom det var bare meg og pappa som var hjemme idag så spiste vi meksikansgryte tror jeg det var.

Men uansett tok en svært porsjon av det. Halve tallerken med salat og en vanlig baguett... Ble jævlig mett... Er det fortsatt selvom det er 5 time siden snart

Skrevet

Du må huske å trene ved siden av da,ellers blir du bare feit å dvask:P

Jeg skal spise helt til jeg har behov til og begynnte og trene.

om jeg begynner og trene da må jeg jp spise ENDA mer?

Skrevet

Ja,du kan jo begynne med å legge på deg først og så begynne å trene styrke : )

Skrevet (endret)

Jeg skal spise helt til jeg har behov til og begynnte og trene.

om jeg begynner og trene da må jeg jp spise ENDA mer?

Som jeg skrev lengre oppe så forbrenner ikke styrketrening noe særlig - i den forstand av du nok ikke vil forbrenne bort mange av kaloriene du spiser fra før.

Derimot vil du nok bli mer sulten :)

Dessuten gjør det at vektøkningen kommer også som muskler, og ikke bare fett(dette har ikke noe med utseende å gjøre, men med at du ikke vil ha fett som legger seg rundt organer etc som følge av å velge dårlige fettkilder, som finnes i fete melkeprodukter/usunn mat).

Det du kan gjøre for å spise mer grønnsaker er å bytte ut salat med type bønner/linser/grønnsaker - og alltid ha grønnsaker med i nistepakke. Det har også langt større næringsverdi enn salat.

Endret av norah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...