AnonymBruker Skrevet 12. september 2012 #1 Del Skrevet 12. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Har det gått opp og ned/pauser etc? Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Snakker dere om fremtiden sammen? Hilsen en som er i et nytt forhold Anonym poster: f459baed71f5fc8846c06c05e9f28e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gakkepus Skrevet 12. september 2012 #2 Del Skrevet 12. september 2012 Jeg har en samboer nå, men jeg kan ta utgangspunkt i den tiden vi ikke bodde sammen: Vi var sammen i 4 år før vi flyttet sammen, og det gikk i bølger og daler. Vi hadde ingen direkte pauser, men hadde øyeblikk der hvor vi vurderte. Det skyldtes hovedsakelig det faktum at vi var så unge (vi er ungdomskjærester). I begynnelsen var vi ikke direkte sjenerte, men jeg husker at jeg de 2 første åra alltid var spent og kanskje til og med litt nervøs før jeg møtte han. Alt var nytt og spennende, og jeg ville ikke gjøre ting feil, husker jeg. Han var vel mer eller mindre som meg på den tiden. Det vi gjorde sammen på den tiden, var egentlig å være mye ute. Gå på kino, spise ute. Det tok en ganske god stund før jeg inviterte han hjem. Det var noe som forandret seg med tiden. Da jeg fylte en viss alder, fikk jeg lov til å ha overnattingsbesøk av han, og da var vi mye hjemme hos meg. Lagde mat, og egentlig bare tilbragte mye tid sammen. Dessverre nok bodde han 2 timer unna meg, og hadde skole, så vi møttes bare i helgene. Men det passet oss på det tidspunktet. Vi var egentlig andre noe særlig flinke til å snakke om fremtiden. Det var aldri noe "sammen for alltd", jeg tror vi tok det egentlig veldig avslappet, og lot tiden gå sin gang. Det å flytte sammen ble etterhvert et tema, da vi ønsket å bo sammen, men det var ikke noe vi snakket om. Jeg følte alltid at sånt snakk kanskje satte press på forholdet, eller mer det at jeg virkelig elsket han og forholdet, og var redd for at hvis vi en dag slo opp, så kom jeg til å sitte litt igjen og tenke på hva det var vi egentlig ønsket. Ser den dag i dag at det egentlig var unødvendig, men det var min tankegang på den tiden. Lykke til med det nye forholdet . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. september 2012 #3 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Fire år. Gift i ett av dem. Har det gått opp og ned/pauser etc? Har ikke hatt noen pauser, men det går opp og ned som hos alle par antar jeg. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Egentlig ikke, vi hadde snakket sammen over nett i fem-seks år, så vi følte vi kjente hverandre godt. Litt sjenerthet var det jo. Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Før ville vi være sammen hele tiden, derfor vi flyttet sammen. Så fant vi ut at vi trengte mer rom for oss selv, derfor flyttet vi i egne leiligheter. Men vi gjør egentlig veldig mye av de samme tingene som før, vi bor jo ikke langt unna hverandre (20 min gange). Ser på film, spiller tv-spill, leser hver vår bok, går tur osv. Snakker dere om fremtiden sammen? Selvsagt, ellers hadde vi ikke giftet oss. Mvh Yvonne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #4 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Fire år. Gift i ett av dem. Har det gått opp og ned/pauser etc? Har ikke hatt noen pauser, men det går opp og ned som hos alle par antar jeg. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Egentlig ikke, vi hadde snakket sammen over nett i fem-seks år, så vi følte vi kjente hverandre godt. Litt sjenerthet var det jo. Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Før ville vi være sammen hele tiden, derfor vi flyttet sammen. Så fant vi ut at vi trengte mer rom for oss selv, derfor flyttet vi i egne leiligheter. Men vi gjør egentlig veldig mye av de samme tingene som før, vi bor jo ikke langt unna hverandre (20 min gange). Ser på film, spiller tv-spill, leser hver vår bok, går tur osv. Snakker dere om fremtiden sammen? Selvsagt, ellers hadde vi ikke giftet oss. Mvh Yvonne Er dere gift, men bor i forskjellige leiligheter? Sover dere ikke sammen, altså? Det hører man ikke om så ofte, men så lenge det funker for noen, så hvorfor ikke Anonym poster: 896c6e60058b426656966a76a7cfc79e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. september 2012 #5 Del Skrevet 13. september 2012 Er dere gift, men bor i forskjellige leiligheter? Sover dere ikke sammen, altså? Det hører man ikke om så ofte, men så lenge det funker for noen, så hvorfor ikke Anonym poster: 896c6e60058b426656966a76a7cfc79e Vi er gift, men bor hver for oss. Sover ofte over hos hverandre selvsagt, men har altså egne leiligheter. Var samboere i 2 1/2 år før vi valgte å bo hver for oss. Vi valgte dette 6 mnd etter bryllupet. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. september 2012 #6 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Snart 9 måneder. Har det gått opp og ned/pauser etc? Selvfølgelig. Alle har tøffe perioder i forhold men vi har klart å komme oss gjennom det. Forholdet vårt har blitt sterkere av det. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Vi har kjent hverandre i litt over 3 år. Så vi kjenner hverandre godt fra før men av og til har vi nok begge vært litt usikre. Men vi er flinke til å snakke sammen. Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Vi kan finne på masse gøy sammen. Alt fra å gå på kino til å sitte hjemme. Det trenger ikke alltid å skje noe. Men vi er glad i å overraske hverandre. Av og til invitere hverandre ut på date. Med tiden har forholdet blitt bedre og vi har det fint sammen. Snakker dere om fremtiden sammen? Ja, veldig ofte. Vi snakker om å flytte sammen. Og om å ha barn en gang fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kada Skrevet 13. september 2012 #7 Del Skrevet 13. september 2012 Jeg er også i et nytt forhold. Vi bor hver for oss, han et stykke unna meg, så vi sees ikke hver dag. Det går veldig bra, rekker å savne hverandre, å når vi møtes prøver vi å kose oss som best vi kan. Enten det er å lage god mat, gå på kino, leie en film, besøke venner, gå i fjellet, trene etc. Vi skal på en storbyweekend nå i høst, så det er noe å se fram til Vi kan også bare sitte i sofaen å snakke, og sjenerte har vi aldri vært ovenfor hverandre, da vi begge er veldig åpne. Vi snakker litt om fremtiden, om at vi vil flytte sammen etterhvert. Men det blir ikke før tidligst neste sommer, pga av livssituasjonene våre. Kos deg med nyforelskelsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 13. september 2012 #8 Del Skrevet 13. september 2012 går på fjerde året som kjærester nå, har ikke hatt mulighet til å flytte sammen før nå pga jobbsituasjon etc. har faktisk trivdes med den lange kjæresteperioden, vi har hatt tid til å finne hverandres gode og dårlige sider. i sammenperiodene er vi som et gammelt ektepar (sitat - svigermor), vi kjenner hverandres vaner og respekterer disse. vi gjør alt fra å surre på hver vår pc til å ta med fiskestanga, ta en roadtrip, besøke venner og andre vanlige ting og vi trives med dette. vi er vel ikke de mest spenningssøkende paret men vi er skummelt like på de fleste punkter og har aldri hatt en krangel eller behov for å blåse ut på hverandre. har ikke hatt pauser men har hatt jevnlige perioder opp mot to uker hvor vi ikke har sett hverandre fysisk og det har gått helt greit, det hjelper nok mye at ingen av oss er særlig disponert for sjalusi. planen nå er å kjøpe felles bolig men ting tar tid, det er jo ikke bare bare å finne det perfekte huset i det rette området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2012 #9 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? 2 og et halvt år snart. Har det gått opp og ned/pauser etc? Vi krangler noen ganger som alle andre par, men har ikke hatt noen pauser nei. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Var ganske sjenert helt i starten, men det kom seg etter hvert. Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Vi har avstandsforhold, så ser hverandre kanskje 1-2-3 ganger mnd, det varierer. Derfor krangler vi ikke mye, og blir sjelden lei hverandre. Når vi er sammen ser vi film, lager mat, reiser på kino, er med venner, reiser ut på byen, koser, shopper osv. Snakker dere om fremtiden sammen? Nei ikke noe særlig. Jeg er ferdig med skolen til sommerferien, så får se hva som skjer da Anonym poster: fa7cc6e7e7bde2526a17804044c1a6fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crizpo Skrevet 13. september 2012 #10 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Snart 7 måneder. Har det gått opp og ned/pauser etc? Ingen pauser, og jeg føler forholdet har ligget på en jevnt nivå stort sett. Jeg har tvilt litt på forholdet/han i perioder, men det vet ikke han. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Vi datet i ca. 4 måneder før vi ble sammen og da var jeg ganske sjenert og tok lite initiativ. Vi turte heller kke å kysse på de to første datene selvom vi hadde råklinet flere ganger på byen i forkant! :gjeiper: Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Vi går på kafé, kino, er hjemme hos en av oss og slapper av og ser på tv/film, går tur, er med hverandres venner, lager mat, koooser masse! I sommer har vi også gjort litt annet som hyttetur, båttur osv. Vi gjør litt mer variert nå enn før. Da ble det oftere "bare" kos på sofaen. Snakker dere om fremtiden sammen? Nei. Jeg er redd for å ta det opp. Vi er begge veldig unge fortsatt, studerer i hver vår by og skal fortsette med dette i 2-3 år fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 13. september 2012 #11 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? 6 måneder. Har det gått opp og ned/pauser etc? Ingen pauser. Har bare gått oppover foreløpig. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Han har alltid vært litt sjenert. Men siden jeg snakker konstant så går det helt fint. Ikke noe problem med sjenerthet eller annet Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Kino, ut å spiser, slapper av sammen med en film eller liknende, går ut i skauen, og bare koser oss. Jeg leser høyt for han fra en bok Neida Vi bare har det kjekt! Er ute i båten hans og sånn innimellom. Er med venner osv. Snakker dere om fremtiden sammen? Nja. Vi snakker om det. Men det er foreløpig litt tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjonana Skrevet 13. september 2012 #12 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Vi har vært kjærester i 8 måneder Har det gått opp og ned/pauser etc? Nei, vi har ikke hatt noen nedturer og heller ikke pauser. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Han var noe sjenert, men det var ikke problem. Vi er så like at det gikk fort over Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Vi gikk oftere ut på kino/restaurant i starten av forholdet. Nå sitter vi gjerne hjemme å ser serie, lager god mat, går ut å fisker, ut på tur osv. Snakker dere om fremtiden sammen? Ja. Vi prater om fremtiden, og planlegger den sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 13. september 2012 #13 Del Skrevet 13. september 2012 Vi er gift, men bor hver for oss. Sover ofte over hos hverandre selvsagt, men har altså egne leiligheter. Var samboere i 2 1/2 år før vi valgte å bo hver for oss. Vi valgte dette 6 mnd etter bryllupet. Mvh Yvonne Bare litt OT... Men ønsker du å fortelle hvorfor? Og hvordan fungerer det for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. september 2012 #14 Del Skrevet 13. september 2012 Hvor lenge har dere vært sammen? Står i tickeren min Har det gått opp og ned/pauser etc? Alle forhold har sine opp og nedturer, vi hadde en i sommer. Dette løste seg heldigvis, så nå er alt fantastisk sammen. Hvordan var det i begynnelsen av forholdet, var dere sjenerte, var det noen dager som var bedre enn andre sammen med kjæresten? Vi hadde kjent hverandre i 3-4 år før vi ble sammen, så var ikke så veldig sjenerte rundt hverandre nei. Hva gjør dere når dere er sammen, har det forandret seg med tiden? Vi gjør det meste sammen: sover spiser, snakker, trener, drar ut, spiser ute, lager mat, ser film, koser, har sex, dusjer etc. Snakker dere om fremtiden sammen? Det gjør vi ofte, jeg vet at han er mannen i mitt liv. Skal sies at inntil nå i høst har vi vært delevis samboere, dvs at vi hadde hvert vårt sted, men sov sammen og var sammen hver dag. Så måtte jeg flytte til ett nytt sted pga studier, så dette er skikkelig uvant, det å være alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. september 2012 #15 Del Skrevet 13. september 2012 Bare litt OT... Men ønsker du å fortelle hvorfor? Og hvordan fungerer det for dere? Hvorfor vil jeg ikke si noe om, det er mellom min mann og jeg. Men det er det som er best for oss. Og det fungerer veldig bra, vi er kjempefornøyd med denne ordningen. Føler meg ikke mindre gift selv om vi bor hver for oss. Vi har vel kanskje kommet nærmere hverandre fordi vi må jobbe en del for å få det til å fungere. Før satt vi uansett foran hver vår pc og det var liksom det, nå prater vi faktisk mer med hverandre fordi vi snakker på telefonen så og si hver dag. For min del er det kanskje det beste valget jeg har tatt på mange år. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 13. september 2012 #16 Del Skrevet 13. september 2012 Hvorfor vil jeg ikke si noe om, det er mellom min mann og jeg. Men det er det som er best for oss. Og det fungerer veldig bra, vi er kjempefornøyd med denne ordningen. Føler meg ikke mindre gift selv om vi bor hver for oss. Vi har vel kanskje kommet nærmere hverandre fordi vi må jobbe en del for å få det til å fungere. Før satt vi uansett foran hver vår pc og det var liksom det, nå prater vi faktisk mer med hverandre fordi vi snakker på telefonen så og si hver dag. For min del er det kanskje det beste valget jeg har tatt på mange år. Mvh Yvonne Skjønner Så lenge det fungerer for dere, så er det det som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå