Gå til innhold

dere som har kjærester som har venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste ikke innlegget ditt, men kom på ett sitat en kamerat fortalte meg en gang.

"Venninner er jenter man ikke har pult enda".

Det må være noe av det dummeste jeg har lest.

Tror ikke det er så veldig på bærtur, faktisk. Alle mine venninner har jeg enten vært sammen med, ligget med eller på et eller annet tidspunkt ønsket å være sammen med eller ligge med. Det betyr riktignok ikke at jeg nødvendigvis har lyst til det enda, og hvis jeg har det er det bare fordi jeg ikke har noe seriøst med noen andre.

Så jo da, men det betyr ikke at de er noen trussel.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min omganskrets (husk jeg er i 40-årene) er det ingen av mine venninners menn som har venninner (foruten om damer i venne-par, men som de da ikke finner på noe med uten sin partner). Så alt dette er nytt terreng for meg. Mitt hovedargument for at dette er "rart" er at alle undersøkelser viser at de fleste menn ønsker å ligge med sin venninne. så kommer jo dette selvsagt ann på hvilken type mann vi snakker om. Vel, min kjæreste er svært frampå, gjør gjerne mye utav seg, er raus med komplimenter, snakker frittalende og har da noen flotte venninner.

Anonym poster: 839ff448e594327dadadbceaa0a9ecdf

Jeg er 50 +. De fleste menn jeg kjenner veldig godt har ikke vist tendenser til at de vil ligge med meg, selv om vi er venner. Tror ikke det er fordi jeg ser ut som et takras, men fordi det temaet rett og slett er helt uaktuelt. Vennskap kan omfatte mye i livet, og mange har venner som de har hatt siden de var barn.

En av sønnene min som nå er 20 har hatt en veninne fra han var 7 år. Jeg er rimelig sikker på at de kommer til å være venner så lenge de lever. De har ikke ligget sammen, sier han.

Du skal forøvrig være glad for at du har en mann som er raus med komplimenter, enten det er til deg eller andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

En av sønnene min som nå er 20 har hatt en veninne fra han var 7 år. Jeg er rimelig sikker på at de kommer til å være venner så lenge de lever. De har ikke ligget sammen, sier han.

Spurte du sønnen din om han har pult venninna si? Skitten frue du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du sønnen din om han har pult venninna si? Skitten frue du!

Det hender han sier ting som jeg ikke har spurt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er venninner han har hatt siden ungdommen så må du også regne med at de har utviklet sin egen humor sammen, de har sikkert opplevd mye sammen og de holder liv i gamle historier. Den delen av historien kan du ikke bli en del av uansett hvor mye du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gjør nok ikke det. Men det føles bare utrygt..kanskje jeg bare er sjalu på dem fordi de har kjent ham så lenge. Og sjalu fordi de er så pene.

Jeg går liksom å tenker litt at jeg er hans trygge klippe og de er hans underholdning. Det føles litt som om jeg må dele kjæresten min med andre damer, føles rart.

Han valgte DEG, husk det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Tror ikke det er så veldig på bærtur, faktisk. Alle mine venninner har jeg enten vært sammen med, ligget med eller på et eller annet tidspunkt ønsket å være sammen med eller ligge med. Det betyr riktignok ikke at jeg nødvendigvis har lyst til det enda, og hvis jeg har det er det bare fordi jeg ikke har noe seriøst med noen andre.

Det kommer selvsagt an på. Jeg skal ikke snakke for menn, siden jeg ikke er en selv, men kjæresten min har venninner han har hatt siden barndommen, og de har han alltid hatt som bare venninner.

Flere tenker sikkert nå at jeg er naiv som tror på det, men det er da ingenting for han å lyve om. Om han hadde drevet på med en eller flere av de før, har det ingenting med nåtiden å gjøre uansett.

Nå har ikke han veldig mange venninner (5-6 stk), men når man vokser opp med de, blir de mer som søsken enn noen man kan tenke seg å ligge med.

Men dette varierer jo selvsagt fra person til person :) Noen er jo også mer seksuelle enn andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han valgte DEG, husk det da ;)

Jeg er litt besatt av tanken på hvorfor han ikke er kjæreste med noen av de. Vil de ikke ha ham? Henger han med de fordi han fortsatt håper innerst inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå du er usikker med tanke på at de fleste menn ikke har nære venninner. Jeg synes ikke du skal beskymre deg i det hele tatt. De har kjent hverandre lenge. Jeg ser i alle fall ikke på mine nære kompiser som potensiell kjæreste, selv om jeg er jente så tror jeg ikke det er noe forskjell fra menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt besatt av tanken på hvorfor han ikke er kjæreste med noen av de. Vil de ikke ha ham? Henger han med de fordi han fortsatt håper innerst inne?

Han er ikke kjæreste med de fordi han ikke er kjærste med de. Han treffer de fordi de er venner fra gammelt av. Disse tankene dine kommer til å styre deg inn i ei stygg rundkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an på. Jeg skal ikke snakke for menn, siden jeg ikke er en selv, men kjæresten min har venninner han har hatt siden barndommen, og de har han alltid hatt som bare venninner.

Flere tenker sikkert nå at jeg er naiv som tror på det, men det er da ingenting for han å lyve om. Om han hadde drevet på med en eller flere av de før, har det ingenting med nåtiden å gjøre uansett.

Nå har ikke han veldig mange venninner (5-6 stk), men når man vokser opp med de, blir de mer som søsken enn noen man kan tenke seg å ligge med.

Men dette varierer jo selvsagt fra person til person :) Noen er jo også mer seksuelle enn andre.

Det er vel det jeg sliter med, siden kjæresten min er SVÆRT seksuell. Har typisk snakket med venninner om sex i single perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "barndommen" mener "før kjønnsmoden alder" kan jeg godt forstå det. Selv har jeg ingen venninner fra den tiden. De jeg har er fra ungdomsskolen eller seinere, altså etter at jeg begynte å kikke på jenter, så på ett eller annet tidspunkt har jeg villet ha dem. Det er gjerne sånn det har startet. Men som sagt, det betyr ikke nødvendigvis at jeg har lyst til å ligge med dem fortsatt.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Det er vel det jeg sliter med, siden kjæresten min er SVÆRT seksuell. Har typisk snakket med venninner om sex i single perioder...

Det var ikke meningen å gjøre deg mer bekymret enn det du allerede er :) Går ut ifra at du et TS?

Uansett: Om dette er venninner han har hatt siden ungdommen og han har hatt sex med en av de, er sannsynligheten stor for at dette er veldig lenge siden. Blir jo veldig slitsomt for deg og skal gå rundt å tenke på dette når det er deg han har valgt :)

Dette viser han jo også ved at han sier han ikke trenger å møte de før du har fått møte de. Og jeg lover deg at det hjelper! Alt blir så mye lettere når man får et ansikt og en personlighet på navn du bare har hørt.

Og selv om det litt uvanlig for deg at han har venninner siden du ikke har noen mannlige venner selv, vil det ikke si at det er unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at en del av utryggheten kommer av nettopp dette at han i perioder han har vært singel, så har han vært vedlig kontaktsøkende hos venninner. Og da mener jeg at han har vært ute etter sex. Dette har jeg sett på gamle dialoger på FB. Jeg har ikke sagt dette til ham. Det er vel mest på grunn av dette at jeg er usikker. Hvis han har lyst å ligge med de i single perioder, hvordan klarer han å holde seg på matta når han er med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Hvis du med "barndommen" mener "før kjønnsmoden alder" kan jeg godt forstå det. Selv har jeg ingen venninner fra den tiden. De jeg har er fra ungdomsskolen eller seinere, altså etter at jeg begynte å kikke på jenter, så på ett eller annet tidspunkt har jeg villet ha dem. Det er gjerne sånn det har startet. Men som sagt, det betyr ikke nødvendigvis at jeg har lyst til å ligge med dem fortsatt.

Ja, det er det jeg mener. Tror faktisk alle venninnene hans er fra den tiden; kanskje en fra etter, men det er for så vidt det samme.

Du er en av de litt ekstra seksuelle, Krakonosj? ;)

Jeg skjønner uansett hva du mener. En gutt på den alderen du beskriver har ofte lyst på det meste. Men TS sin kjæreste er i 40-årene; forhåpentligvis har han vokst fra seg det, og det er det poenget mitt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg må vel innrømme at en del av utryggheten kommer av nettopp dette at han i perioder han har vært singel, så har han vært vedlig kontaktsøkende hos venninner. Og da mener jeg at han har vært ute etter sex. Dette har jeg sett på gamle dialoger på FB. Jeg har ikke sagt dette til ham. Det er vel mest på grunn av dette at jeg er usikker. Hvis han har lyst å ligge med de i single perioder, hvordan klarer han å holde seg på matta når han er med meg?

Fordi han har valgt å gå inn i et monogamt forhold med deg vel :) Kjæresten din er over 40 år, selvsagt har han en seksuell fortid, noe jeg går ut ifra at du også har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å gjøre deg mer bekymret enn det du allerede er :) Går ut ifra at du et TS?

Uansett: Om dette er venninner han har hatt siden ungdommen og han har hatt sex med en av de, er sannsynligheten stor for at dette er veldig lenge siden. Blir jo veldig slitsomt for deg og skal gå rundt å tenke på dette når det er deg han har valgt :)

Dette viser han jo også ved at han sier han ikke trenger å møte de før du har fått møte de. Og jeg lover deg at det hjelper! Alt blir så mye lettere når man får et ansikt og en personlighet på navn du bare har hørt.

Og selv om det litt uvanlig for deg at han har venninner siden du ikke har noen mannlige venner selv, vil det ikke si at det er unormalt.

Det kan godt hende det hjelper, eller i værste fall føles det enda værre etterpå men da får jeg vel bare dra min kos og finne en uten venninner.

Innbiller meg at eneste tanken som står i hodet mitt når jeg møter dem er at han har hatt sex med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuset ditt er helt feil. Det er ikke han som er problemet her, det er det du og din ikke-eksisterende selvtillit som er. Du må jobbe med selvtilliten, lære å drite i ting. Du kan ikke forlange at han skal dumpe vennene sine for deg. Dersom noen hadde krevd av meg det du har krevd av kjærsten din, ville crazy-alarmen min ha ringt med en gang og det er tvilsomt at du noen gang kunne ha retta opp det inntrykket igjen. Så tenk godt over hva du krever og jobb heller med deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS sin kjæreste er i 40-årene; forhåpentligvis har han vokst fra seg det, og det er det poenget mitt er.

For å være litt slem. Akkurat det skal man ikke gå ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...