Linsi Skrevet 24. februar 2004 #41 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi skifter på sengen hver søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 24. februar 2004 #42 Del Skrevet 24. februar 2004 Annenhver uke. Da er det nok kattehår mellom dynene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 24. februar 2004 #43 Del Skrevet 24. februar 2004 Husk at overrenslighet gjør at man raskere får astma og allergi... Immunforsvaret venner seg til at alt er overrent, og når man da kommer i kontakt med litt støv og skitt, tåler man plutselig ingenting... Dette er snakk om over tid. Aldri før har det vært mer astma og allergi enn nå, men vi er mer renslige enn noen gang... Folk i fattige land for eksempel sliter sjelden med dette problemet... Jeg sier ikke at man skal gå å være skitten heller altså! Bare til ettertanke... Javel. Da vet jeg hvorfor alle her i familien er så usedvanlig friske!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Artemis* Skrevet 24. februar 2004 #44 Del Skrevet 24. februar 2004 Blir ca annen hver uke her. Men en ting: Pleier dere å styke dem før de legges på? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. februar 2004 #45 Del Skrevet 24. februar 2004 Men en ting: Pleier dere å styke dem før de legges på? :klø: Nei, det gjør jeg aldri. Bortkastet tid, jeg har bedre ting å gjøre enn å stryke digre laken/sengetrekk som ingen andre enn vi to ser uansett. Og sengetøyet er da ikke krøllete uansett, når det er vasket strekker vi det og bretter før det henges opp og det er alt som trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Artemis* Skrevet 24. februar 2004 #46 Del Skrevet 24. februar 2004 Puh Har aldri pleid å gjøre det...men vet så mange som bare MÅ styke dem. Ser ikke helt vitsen jeg...kan jo være de holder seg penere lengre? Har uansett ikke noe bra forhold til strykejernet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 24. februar 2004 #47 Del Skrevet 24. februar 2004 Pleier dere å styke dem før de legges på? :klø: Nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubina D Skrevet 24. februar 2004 #48 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg og strykejernet mitt er absolutt ikke gode venner. Jeg hater stryking så det tar mannen seg av, men sengetøyet strykes aldri her i huset ( bortsett fra da barna var babyer og vi ikke hadde tørketrommel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 24. februar 2004 #49 Del Skrevet 24. februar 2004 Prøver å skifte hver 14.dag,men er litt slapp på dette området :oops: Stryker ikke sengetøyet nei.. Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 24. februar 2004 #50 Del Skrevet 24. februar 2004 tror jeg må slenge meg på gjengen som IKKE skifter annenhver uke Uten å si noe som helst mere :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 25. februar 2004 #51 Del Skrevet 25. februar 2004 Tja... Hver 9. dag, hver 16. dag, hver 14. dag, hver 8. dag... Det varierer. Teller ikke dagene, tar det på feelinga istedet - men liker ikke skittent sengetøy, spess ikke om jeg har spist hvitløk og vært fyllesjuk samtidig. Må legge til at jeg lufter soverommet godt hver dag, slik at temperaturen der inne er lav hele dagen. Rer ikke opp senga heller, samler bare midd under dyna mi... Har vi vært bortreist (på den ene eller på den andre måten) - så litt sjeldnere. Begynner jeg å bli forkjølt, skifter jeg for sikkerhets skyld - tåler ikke støv da. Stryker aldri. Ikke sengtøy. De ligger noenlunde sammenbrettet i skapet, uten sånn... sånn... ? :klø: sånn brett dere vet, brett ut? Men jeg kan vaske sengtøy, 60 grader og uten skyllemiddel (stinker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 25. februar 2004 #52 Del Skrevet 25. februar 2004 Generell regel er skifting hver 14. dag, men det finnes jo alltid unntak begge veier. Nå har jeg vært syk en uke, og skifter ekstra. Noen ganger går det tre uker. Skrifter litt oftere om sommeren. Både fordi vi svetter mer, og fordi det lukter bedre når det har tørket ute. Stryker aldri sengtøy. Lager meg ikke mer husarbeid en det som allerede finnes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 25. februar 2004 #53 Del Skrevet 25. februar 2004 Etter å ha lest denne linken dro jeg rett hjem fra jobb og skiftet sengetøy... Ser ut til at jeg må lage meg bedre rutiner på det området. Huff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 25. februar 2004 #54 Del Skrevet 25. februar 2004 Skifter stort sett hver 14. dag. Noen ganger går det kortere tid mellom hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 27. februar 2004 #55 Del Skrevet 27. februar 2004 Leste akkurat Tex sin tråd om klestørkevær ute. Litt for tidlig for oss å tørke ute, dessverre. Her er det fortsatt kjempekaldt, så jeg har benyttet anledningen til å lufte alle dyner og puter mange timer i åpent vindu. Godt alternativ til helskift! Forrige kuldebølge ble benyttet til å "fryse" overmadrassen: 6 timer ute i snøen i -10 : da er det ikke mange midd som overlever! Må innrømme at trådene om hyppighet på sengetøyskift har gjort noe med rutinene her i huset, ja :oops: Nå er vi på max 14 dager - tør ikke helt tenke på hva vi hadde før :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå