Gå til innhold

Hvor ofte skifte på sengen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Annenhver uke. Blir gjort oftere om sommeren, men da er det også enklere å få tørket store mengder sengetøy. Det er litt mer herk nå å få det tørt, så da blir jeg mye latere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

:o En gang i uken? Wow! Jeg trodde jeg var vaskefantast, med storrengjøring hver helg og sånn. Jeg sover ikke hjemme hver natt, grunnet mye reising og sånn. Men jeg vil anta at jeg skifter to til tre ganger i måneden.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. hver 14 dag, eller hver tredje uke. Kommer litt anb på aktivitetsnivå ( :sjarmor: ) og årstid. Skifter oftere om sommeren for da svetter vi mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Å skifte sengetøy er den ene husarbeidsaktivitet jeg virkelig, virkelig hater. Derfor blir det litt for sjelden. Det går sjelden mindre enn fire uker mellom hver gang... :roll: Men jeg elsker jo å legge meg i rent sengetøy, så jeg tror jeg skal bli flinkere. Og flinkere til å få mannen til å gjøre det (han hater det nemlig ikke like intenst som jeg gjør!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skifter ikke hver uke...

Skifter ca hver tredje uke... og sengetøyet mitt føles aldri skittent på noen måte... men så svetter jeg lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at overrenslighet gjør at man raskere får astma og allergi... Immunforsvaret venner seg til at alt er overrent, og når man da kommer i kontakt med litt støv og skitt, tåler man plutselig ingenting... Dette er snakk om over tid. Aldri før har det vært mer astma og allergi enn nå, men vi er mer renslige enn noen gang... Folk i fattige land for eksempel sliter sjelden med dette problemet...

Jeg sier ikke at man skal gå å være skitten heller altså! Bare til ettertanke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri før har det vært mer astma og allergi enn nå, men vi er mer renslige enn noen gang... Folk i fattige land for eksempel sliter sjelden med dette problemet...

Heilt på sida altså, men er me altså meir reinslege enn dei er i fattige land? Har aldri møtt folk som dusjar meir enn brasilianarar eg. Men vil vel seie at Brasil er eit fattig land...

Det er vel andre ting òg som kan gjere at me slit meir med astma og allergi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har enn sånn merkelig ide om at jeg MÅ skifte på senga hver fredag og til barna skifter jeg hver tirsdag og fredag og i noen perioder kan det bli oftere også ( på barnesengene altså )

Her har vi yngstegutten som har astma så soverommet hans blir støvsuget annenhver dag og sengetøy skiftes to ganger i uken. Filleryene ristes hver dag og vaskes minimum en gang i uken. Gardinene vaskes en gang i mnd ( og støvsuges en gang i uka ).

Mannen min er håndverker og drar med seg utrolig mye støv og dritt inn hver dag ( nå driver vi og bygger om huset slik at vi får egen inngang til vaskerommet utenfra, fordi man må gjennom hele huset før man kommer inn dit. ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter på senga vår en gang i uka - hver søndag, med det samme jeg driver med klesvask. Må ha noe å gjøre i helgene også, blir så rastløs når jeg har fri. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gang i veka, men ein sjelden gang kan det gå 14 dagar, men då har vi vore ein del vekke. Ingenting er bedre enn å krype nydusja inn i reine sengklær. Har faktisk litt problem med å stå opp, dagen etter at eg har skifta sengklær, søv sååå godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...