Metamorf Skrevet 17. september 2012 #21 Skrevet 17. september 2012 Kan jeg komme med et OT spørsmål? Du som kommer med så gode innspill, hvorfor er du anonym? Et PS til svaret mitt her, forresten (og til norahs spørsmål): En generelt god idé for å bruke opp rester av allerede varmebehandlede grønnsaker (som risikerer å bli overkokte ved ny oppvarming) er å lage purésuppe av dem. Varm opp, tilsett kraft og kjør glatt med stavmikser. Juster smak og konsistens med salt, pepper, sitronskvis og evt ting som gjør suppen mer kremet (fløte, rømme, CF, revet parmesan... ). Kan fint lages med feks så forskjellige ting som rester av gratinert blomkål, ovnsstekte grønnsaker etc. Anonym poster: 295c80e0bca89f553675f0bee30cec60 Er det deg, Eyvind Hellstrøm? Utrolig mange flotte og nyttige tips du kommer med. Takk!
Gjest fjosa Skrevet 22. september 2012 #22 Skrevet 22. september 2012 Men bare for å være litt bærekraftig her(ikke kaste mat&sånn); om dere lager det i langpanne; hva gjør dere med restene? Blir ikke de litt squishy ved oppvarming? Jeg pleier ha dem kalde til lunsj, gjerne med gresk yoghurt på. Eller putter dem i en gryterett eller kjøttsausen til pastaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå