Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en person med dysleksi?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Gjest Dyslektiker

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det siden jeg selv har dysleksi. Spørsmålet er vel om en med dysleksi ville blitt sammen med deg? Siden du tydeligvis har ett problem med dette. Jeg som dyslektiker ble sterkt provosert av din uttalelse om att vedkommende ellers var intelligent. Dersom intelligens og dysleksi har en kobling er det faktisk den andre veien. Vi lærer ting på en annen måte. Og få er så gode til å huske ting utenatt som en dyslektiker. Dyd av nødvendighet fra vi er små.

Dette tok meg 20 min å få skrevet ned, men 5 sek å tenke. Ikke hjernen det er noe galt med. (men litt humøret akkurat nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har både dysleksi og er tallblind og fremdeles ikke blitt dumpet pga det. De jeg kjenner som har dysleksi er faktisk mye mer intelligent enn mange jeg kjenner som ikke har det forskjellen er vel at de trenger litt lengre tid på å lese og forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dysleksi og bortsett fra at jeg ikke kan stave om livet var avhening av det er ikke det noe problem, jeg leser masse bøker for det meste på Engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så klart! selv om du har dysleksi betyr det ikke at du er dum, eller at du ikke kan fungere. Vi lever i et samfunn der man kan klare seg helt fint med lese- og skrivevansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til både skuespillere, prester og andre med dysleksi. Dysleksi trenger ikke være ødeleggende for funksjonsevnen. Men det finnes grader. Jeg kjenner til godt voksne som trenger hjelp til alt som innebærer lesing og skriving. Det kan bli slitsomt i lengden.

Anonym poster: 12132167ab7b6fcbf22e595cdb70ac1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vraket ei jente da jeg fant ut at hun var dyslektisk. En del av kommunikasjonen den første tiden skjedde naturlig nok via SMS og chat - og det var rett og slett så grusomt at jeg ikke klarte noe mer.

Anonym poster: fba10c1e7a6ac973a8fc5f4729ba5ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var dyslektiker, så ja :) Men, som andre sier, det kommer an på graden. Han jeg var sammen med hadde jobbet hardt, og var derfor ganske flink til å skrive og lese. Gikk bittelitt tregere enn med andre, kanskje, men ikke noe man normalt tenker over. Var også få skrivefeil, så kommunikasjon på sms var ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere venner som har dysleksi og ser ikke problemet. Hadde ikke vært noe problem om kjæresten hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vena Cava

Hvis vedkommende ellers var intelligent og dere passet bra sammen, kunne du hatt et forhold til en person med dysleksi?

Skjønner ikke spørsmålet..

Hvorfor skulle man ikke kunne hatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av min erfaring bryr ikke folk seg om det, var en annen i klassen min som hadde mye større problemer med dysleksi enn meg, men alle de overflatiske 14ish jentene på skolen svermet rundt han fordet, det var mer opp tatt av hans utsende enn hans lese skills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer jo helt ann på hvor man treffer hverandre (nett eller virkelighet). Alt i alt er det jo personligheten som teller, og ikke hvorvidt personen kan skrive eller ikke. Men om jeg hadde truffet noen på nettet som tydelig ikke hadde snøring på rettskriving, så ville jeg nok skygget banen. Mulig jeg er veldig overfladisk, men det er få ting som irriterer meg mer enn personer som aldri bruker komma eller punktum.

Når det er sakt, så kunne jeg aldri ha dumpet noen pga rettskriving tongue.png

Endret av pratsom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hvor man treffer hverandre (nett eller virkelighet). Alt i alt er det jo personligheten som teller, og ikke hvorvidt personen kan skrive eller ikke. Men om jeg hadde truffet noen på nettet som tydelig ikke hadde snøring på rettskriving, så ville jeg nok skygget banen. Mulig jeg er veldig overfladisk, men det er få ting som irrierer meg mer en personer som aldri bruker komma eller pungtum.

Når det er sakt, så kunne jeg aldri ha dumpet noen pga rettskriving tongue.png

Ja, det var rette ræva som feis!

:skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var rette ræva som feis!

:skratte: :skratte:

haha! sent på natta, okay!? ;) er vel akkurat derfor jeg trenger en kvinne som kan rette mine feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...