Gå til innhold

Hva liker du (best) med Norge

Fremhevede innlegg

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Som en kontrast til "Hva irriterer deg med (eller var det "i") Norge.

Jeg liker temperaturen. Akkurat passe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tryggheten. Jeg har bodd her i elleve år og aldri angret et sekund. Ble også aklimtisert, så temperaturen er også passe, men kunne klare meg med mindre regn. Ellers elsker menneskenes godhet, men landets dumsnille politikk er rett og slett idiotisk. Elsker himmelens nydelige farger på våren og høsten. Naturens stor variasjon selv om jeg er ingen skogstroll :) Snilleste busssjåførene jeg møtt på ( selv om jeg kjører bil i mange år nå ). Også traffikantene generelt .. Høfligheten demmers liksom.. (Liker ikke at de har gjort mennene til noen femi nikkedukker for kvinner :( )

Skrevet

Tryggheten det sosialdemokratiske prinsippet bidrar med.

Skrevet

Fjorder og fjell som jeg er så heldig å bo ved, sjokkerende eller hva. :gjeiper:

Elsker også den gamle hyttekulturen.

Anonym poster: 561c15c500fabebef32b2441df780cbe

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Tryggheten. Og det at alle har en sjangs, om de griper den.

Og den vakre naturen og de flotte årstidene våres.

• Liker 2
Skrevet

Naturen, generellt hjelpsomme, pålitelige og vennlige mennesker, et inkluderende samfunn, trygghet og politisk stabilitet.

Det er renslig i gatene. Trehus som er lette å varme opp. Billig strøm. Lite med folk. ;)

Har bodd i utlandet en periode men savnet etter Norge ble for stort. Savnet mest temperamentet blandt det norske folk. Vi er noen raringer, men jeg liker det. :tongue:

• Liker 1
Skrevet

La meg nå se:

- Tryggheten.

- Velstanden.

- Kapitalismen.

- Oljefondet.

- Lange lyse sommerdager.

- Naturen.

- Damene.

- Allemannsretten.

- Rent vann i springen.

- Relativt ren luft.

- Demokratiske rettigheter.

- Ikke medlem av EU.

- Små klasseskiller.

- Lav kriminalitet.

- Trygdesystemet.

- Man kan møte kongen på t-banen.

..og sikker mye mer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

* Tryggheten

* At vi er så åpne og frie som vi er. At våre ledere stort sett kan gå fritt rundt uten å være redd. Klart, det som skjedde i fjor var grusomt, men jeg allikevel glad for at det ikke har tatt vekk den friheten jeg føler vi har - og derav tryggheten.

* Velferdsstaten. Som igjen begynner opp det trygge. Trenger ikke å være redd for å bli syk, jeg vet det ikke vil ruinere meg.

* Gode velferdsordninger som gjør at man ikke trenger å være redd hvis man blir gravid, mister jobben eller blir syk.

* Naturen vår

* Forskjellige årstider, ihvertfall her i sør og hvor jeg er oppvokst (øst).

* At vi er som termoser: vi kan virke noe stille og tilbaketrukne, litt kalde på utsiden men egentlig synes jeg nordmenn er særdeles generøse, varme og hyggelige folk. Det viste minnemarkeringene i fjor og leteaksjonen etter Sigrid i år.

* At de aller fleste faktisk er ganske tolerante.

* At vi har høy velstand og høye lønninger. Og at det egentlig ikke er så dyrt å leve i Norge mtp vår økonomi.

* Oljefondet

* At vi ikker medlem av EU

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Vinteren! Når det er skikkelig vinter, IKKE slaps og sludd..

Skrevet

Den ville og vakre naturen.

Tropiske "paradis" kan gå og legge seg!

Skrevet

Norsk sommer

Rent vann i springen

Friheten

Tryggheten

Naturen

Den friske luften

Velstanden

Arbeidsvilkårne

Jordbærne

osv...

• Liker 1
Skrevet

Lavt straffenivå. Det forteller så mye om hva slags samfunn man ønsker seg.

• Liker 1
Gjest Filleproletiet
Skrevet

La meg nå se:

- Tryggheten.

- Velstanden.

- Kapitalismen.

- Oljefondet.

- Lange lyse sommerdager.

- Naturen.

- Damene.

- Allemannsretten.

- Rent vann i springen.

- Relativt ren luft.

- Demokratiske rettigheter.

- Ikke medlem av EU.

- Små klasseskiller.

- Lav kriminalitet.

- Trygdesystemet.

- Man kan møte kongen på t-banen.

..og sikker mye mer.

Må du roe deg ned litt da. Det har skjedd EN gang, og folk snakker om det enda, 30 år etterpå.

• Liker 1
Gjest Filleproletiet
Skrevet

Den ville og vakre naturen.

Tropiske "paradis" kan gå og legge seg!

Nøyaktig. Hva er så bra med tropiske paradis egentlig? Var som alle andre helt besatt av det da jeg var yngre, og samtlige steder jeg var sitter jeg i gjen med samme inntrykk av;

- forjævlig varmt - man svetter konstant og alt klistrer seg til kroppen.

- Ekle kryp overalt

- innpåslitne svette og stinkende mennesker

- Svett mat

- Dårlig vann

- Alt i havet er farlig. Farlige maneter, farlige fisker, farlige maneter.

Nei, er det noe jeg ELSKER med Norge og skandinavia så er det den FRISKE naturen. Ingen ekle kryp (bortsett fra noen alt for store edderkopper, dog ufarlige), ingen farlige kryp, ikke 99% luftfuktighet. Men isteden så er det frisk luft, kjølig, herlig, fantastisk ørret overalt. Man kan drikke ferskvannet på fjellet, du kan sove på bakken i skauen. Det er det beste med Norge. Alt det andre er jeg ikke så fan av, det moderne mener jeg (unntatt internett). Internett er flott da.

• Liker 1
Skrevet

At vi er flink i forhold til kjendiser - i motsetning til Kina og Tyskland. Jay-Z satt aleine på Aker Brygge, han.

Gjest Filleproletiet
Skrevet

At vi er flink i forhold til kjendiser - i motsetning til Kina og Tyskland. Jay-Z satt aleine på Aker Brygge, han.

Mhm..og Justin Bieber...?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...