Gå til innhold

Badevekt - Tom for batteri eller kortsluttet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en badevekt som jeg kjøpte på chlas olson for ganske nøyaktig et år siden, som har sluttet å gå. Har kvitteringen. Chlas olson har vert ganske greie ang. innbytting tidligere.

Har brukt denne badevekten ca. annenhver dag. Nå vil den ikke gå på lengre. I de siste månedene har den vert litt vanskelig å få på. Har måttet kakke den ekstra i gulvet(ikke slik at den gikk i stykker). Den må kakkes for å skrues på altså.

Er det normalt at batteriet etter så kort tid? mtp hvor dyre de er(100 kr+)

Jeg bor langt unna butikken, så da lurer jeg på om det faktisk bare er batteriet som har kort levetid på badevekter, eller om denne høyst sansynlig har kortsluttet.

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo brukt den veldig mye, så du skal ikke se bort fra at det er batteriene.

Anonym poster: 29e08ccb0960d9775a8b0289801ac785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Det sier jo seg selv at man må bytte batteri av og til, og et år er jo ikke kort tid.

ja

Endret av opeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Det sier jo seg selv at man må bytte batteri av og til, og et år er jo ikke kort tid.

Eh....Det sier jo seg selv her at det er det TS lurer på

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Eh....Det sier jo seg selv her at det er det TS lurer på

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at et batteri må skiftes innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at et batteri må skiftes innimellom.

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at spørsmålet her er hvor lang levetid et batteri har, ikke OM et batteri må skiftes innimellom..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at et batteri må skiftes innimellom.

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at det finnes mange ulike typer batteri. Deriblant er badevekt batteri en spesiell type.

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at spørsmålet her er hvor lang levetid et batteri har, ikke OM et batteri må skiftes innimellom..

Har det gått et år og vekten ikke funker, så prøver man med nytt batteri framfor å tro at den er kortsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

De fleste oppegående mennesker skjønner vel at det finnes mange ulike typer batteri. Deriblant er badevekt batteri en spesiell type.

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

Hva har det med saken å gjøre? Selvfølgelig finnes det forskjellige batteri, men alle må da byttes en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har det gått et år og vekten ikke funker, så prøver man med nytt batteri framfor å tro at den er kortsluttet.

Ikke hvis man først skriver på kvinneguiden og lurer på hvor lang levetid et batteri har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det gått et år og vekten ikke funker, så prøver man med nytt batteri framfor å tro at den er kortsluttet.

Har du lest det ts har skrevet? Han vil ikke bruke 100 kr + for et batteri han/hun kanskje ikke trenger.

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre? Selvfølgelig finnes det forskjellige batteri, men alle må da byttes en gang.

Det er forskjell på å skifte ofte og sjeldent. Skifter du bilbatteri like ofte som du skifter batteri til kameraet ditt kanskje?

Tviler på det..

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest GetOverIt

Det er forskjell på å skifte ofte og sjeldent. Skifter du bilbatteri like ofte som du skifter batteri til kameraet ditt kanskje?

Tviler på det..

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

Jeg sier jo meg enig i at det finnes forskjellige batterier!

Men når man bruker en badevekt annenhver dag i et år, så er det ganske lang tid, og da skjønner man at det er på tide med nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo meg enig i at det finnes forskjellige batterier!

Men når man bruker en badevekt annenhver dag i et år, så er det ganske lang tid, og da skjønner man at det er på tide med nytt.

TS lurte på akkurat det. Det er ikke nok å argumentere med at batterier skal skiftes.

Vet du dette egentlig?

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

TS lurte på akkurat det. Det er ikke nok å argumentere med at batterier skal skiftes.

Vet du dette egentlig?

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

Nei, det vet jeg faktisk ikke ;)

Synes bare det er utrolig merkelig å tenke at den har kortsluttet, framfor å prøve med nytt batteri når det tross alt har gått et år. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS lurte på akkurat det. Det er ikke nok å argumentere med at batterier skal skiftes.

Vet du dette egentlig?

Anonym poster: e9bfb51c34fd148272f963d7a1142a92

Du, TS... Batterier har en gitt levetid og levetiden varierer utifra bruken. Når du bruker en badevekt annenhver dag i ett år så må du nødvendigvis anta at du før eller siden må bytte batteri, og elementær logikk tilsier at man sjekker om batteriet er gåen før man antar at det er badevekta som er ødelagt.

Og for å svare på det konkrete spørsmålet ditt om det er normalt at batterier slutter å fungere etter så "kort" tid, så kan jeg svare JA. Det er heller uvanlig at batterier fungerer i ett år.

Og bare sånn så du er klar over det så har alle AB'er fått sitt eget unike tracking nummer. Det blir litt dumt når man omtaler seg selv i 3.person (TS) når man helt tydelig er samme AB som skrev åpningsinnlegget. :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...