AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #1 Del Skrevet 11. september 2012 En venn la igjen gifteringen hjemme hos meg i går. Han er separert, men vet ikke om det går mot skilsmisse. Han bor sammen med ektefellen sin. Etter helga var det knute på tråden mellom kjæresten og meg, men han kom hjem til meg i går kveld og vi prøver å forsones. Når jeg pratet i telefonen med barndomsvennen min som er gift/separert ba han meg gjemme ringen fordi han vet at kjæresten min kan bli ekstremt sjalu. Nå føler jeg at jeg sitter med ansvaret for ringen og ekteskapet til barndomsvennen. Han venter at jeg kontakter han i dag for å hente eller få overlevert ringen tilbake, men etter jobben kommer kjæresten min hjem til meg. Det vil si at jeg har kanskje en halv time på meg for å overlevere ringen. Vet ikke om det er så viktig iom at de er separert, men jeg får panikk ved tanken på at det er mitt ansvar. Grunnen til at han la igjen ringen var fordi han er betatt av en dame som også var her i går og ville bevise at han skal skilles og tok av seg gifteringen. Han glemte den når de to gikk sammen hjem til henne. Hun er ikke interessert i han mer enn rent seksuelt, men det er ikke mitt problem. Hva gjør jeg nå? Jeg tør ikke fortelle dette til kjæresten fordi han har et sjalusiproblem. Han kjenner heller ikke min barndomsvenn eller hun som var på besøk i går. Dette er ikke mitt ansvar, men jeg har alltid vært en som lett for dårlig samvittighet og nå tynger dette meg. Hva de har gjort etter at de dro har jeg ingen interesse av å vite, men føler sympati med kona hans som er i en vanskelig livsfase akkurat nå og når han kommer hjem uten ring vil hun kanskje reagere selv om hun for par uker siden var utro/lå med en annen. Kan noen være så snille og direkte nå og si at dette ikke er mitt ansvar? Kjæresten min er ikke voldelig, men sliter med mindreverdighetskomplekser pga blant annet mobbing på barneskolen, og også med ubegrunnet sjalusi, og kommer jeg med en annen manns giftering i veska vil han reagere og tenke det verste. Og barndomsvennen har forsøkt seg også på meg etter at seperasjonspapirene ble undertegnet i vår. Jeg tenker mitt og forsvarer ikke utroskap, men å ha hans giftering i skapet gir meg dårlige assosiasjoner. Jeg kan ringe han, men har ikke tid til å møte han i dag. Vet at jeg må ringe han, fordi han venter det men jeg føler meg så lei av å stille opp og ringen har jeg ikke bedt om å ha ansvaret for. Dere som er separerte, hvis noen leser dette, hvor viktig er det å gå med ring når man er separert? Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 11. september 2012 #2 Del Skrevet 11. september 2012 Hvor andre legger sine eiendeler er ikke ditt ansvar, nei. Om din kjæreste ser ringen, og spør, er det bare å si det som det er, evt få han til å ringe de som var hos deg i går for å bekrefte situasjonen. Om din kjære ikke stoler på deg, mangler det noe veldig grunnleggende i deres forhold. Det er nå mitt syn på saken, andre får ha sitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest STAR AD Skrevet 11. september 2012 #3 Del Skrevet 11. september 2012 Dere er doomed alle mann med så mange rotete relasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #4 Del Skrevet 11. september 2012 Hvor andre legger sine eiendeler er ikke ditt ansvar, nei. Om din kjæreste ser ringen, og spør, er det bare å si det som det er, evt få han til å ringe de som var hos deg i går for å bekrefte situasjonen. Om din kjære ikke stoler på deg, mangler det noe veldig grunnleggende i deres forhold. Det er nå mitt syn på saken, andre får ha sitt. Takk for seriøst svar. Jeg er enig i at tillit er alfa og omega i et forhold og vi jobber med å bygge opp gjensidig respekt. Føler nå at jeg er sint på barndomsvennen min som lar ringen sin ligge her selv om han glemte den når han gikk, men det er ikke mitt ansvar å levere den tilbake. Jeg har ikke lyst å be kjæresten ringe de som var på besøk siden de ikke kjenner hverandre. Han har møtt min barndomsvenn, men det oppstod ingen god kjemi og de ble ikke bestevenner. En av grunnene er kanskje at min barndomsvenn er en stor flørt når han har drukket, og det omhanlder alle damer han møter/kjenner. Jeg lar ringen ligge i skapet. Føler ikke at det er mitt ansvar og når hans kone også har sine sidesprang vil hun kanskje ikke legge merke til at den er tatt av. Blir kvalm av det hele. Å bli blandet inn i andres forhold er ikke min store hobby. Ts Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalunaa Skrevet 11. september 2012 #5 Del Skrevet 11. september 2012 jeg gikk ikke med ringen lenger når vi var separert, vi hadde jo gått fra hverandre....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 11. september 2012 #6 Del Skrevet 11. september 2012 Han la den igjen hjemme hos deg... Høres bare rart ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #7 Del Skrevet 11. september 2012 Han la den igjen hjemme hos deg... Høres bare rart ut. Grunnen var at han dro ringen av seg og la den på stuebordet for å prøve å bevise overfor dama han var tent på at han var seriøs mht skilsmissen... ts Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #8 Del Skrevet 11. september 2012 Har du postkasse ute? Hvis så, send en sms til duden og si at ringen hans ligger i høyre hjøre i postkassa klar til henting. Anonym poster: 6c26e2f7b30139c7bc5ca2e764e4c5de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 11. september 2012 #9 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg er separert, og syns ikke lenger det er naturlig å gå med ring. Men min eks tok ikke av sin før han oppdaget at jeg gikk uten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. september 2012 #10 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Send den rekomandert i posten og legg ved en beskjed om at sånne ting kan ikke legges igjen hos deg. Endret 11. september 2012 av Evilposelos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 11. september 2012 #11 Del Skrevet 11. september 2012 Grunnen var at han dro ringen av seg og la den på stuebordet for å prøve å bevise overfor dama han var tent på at han var seriøs mht skilsmissen... ts Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Hjelp. Det er ikke noe som heter for å skaffe seg noe nytt før man er helt ferdig med det gamle forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2012 #12 Del Skrevet 11. september 2012 Send ringen til gullbrev så får du vel to tusen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #13 Del Skrevet 11. september 2012 Hjelp. Det er ikke noe som heter for å skaffe seg noe nytt før man er helt ferdig med det gamle forholdet. Nettopp, men jeg blander meg helst ikke inn i andres private forhold. Likevel har ringen som ble lagt igjen irritert meg i hele dag. Jeg har forsøkt å ringe han, men han svarer ikke på telefonen og da har jeg konkludert med at ringen ikke betyr så mye i forhold til hans kone siden de er separert og det virker som de er enige selv om de bor sammen fremdeles. Takk til dere som har svart som har gått gjennom skilsmisse og vært separert. En ring betyr ikke så mye da og skaper ikke sjalusi eller unødvendig drama. De har ingen felles barn og det virker som de er enige. Men kona går gjennom en slitsom periode pga sykdom i familien. Og til deg som skrev at jeg kan selge den. Det gjør jeg ikke. Det er ikke min ring. ts Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 11. september 2012 #14 Del Skrevet 11. september 2012 Anse ringen som din og gjør som AB i #12 foreslår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eva-80 Skrevet 11. september 2012 #15 Del Skrevet 11. september 2012 virker som at postkassaordningen er en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2012 #16 Del Skrevet 11. september 2012 virker som at postkassaordningen er en god ide. Jeg bor i en bygård og har ikke egen grønn postkasse ved veien og da er det ingen løsning. Men å få skrevet her hjalp og jeg fikk luftet tankene. Takk for alle kreative forslag. ts Anonym poster: a9fdf59f8d743644465eda1422063eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå