Gå til innhold

Underslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen på forumet :)

Jeg har ett par spørsmål og håper de som kan dette kan gi meg et svar.

Hva skjer når man blir tatt for underslag på 500 kr? Det vil si ta retur på en vare og putte penger i lommen. Jeg har lest at dersom det er snakk om inntil 5000 kr går det på nasking og det som kommer over det beløpet er underslag. Og strafferammen for dette er vel inntil 3 år i fengsel. Men 500 kr er vel nesten ingenting da? Og hva hvis det har skjedd for ett år siden, kan man fremdeles bli tatt for det? På hvilken måte?

Skulle ikke tro at man får fengsel for 500 kr da? Eller? Det som jeg tror at sjansen for å bli tatt for dette er såpass liten i og med det har gått en god stund nå. I værste fall kan det bli bot tenker jeg?

Og dersom arbeidsgiver ikke har noe mistanke om dette så vil de heller ikke grave i det heller...? Noen som vet eller vært bort i lignende?

Anonym poster: 77a72c2103616429ee5aa80f55f29352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor opprette to tråder? http://forum.kvinneg...howtopic=687455

Dette vil variere fra arbeidssted til arbeidssted. Siden det er nesten et halvt år siden du gjorde dette så er sannsynligheten minimal for at du skal bli tatt. Da må jo arbeidsgiver plutsellig bestemme seg for å se igjennom opptak fra akkurat den dagen på akkurat det tidspunktet, og hvorfor skulle han/hun gidde det?

Rist det av deg og gå videre, og gjør aldri noe slikt igjen!

Anonym poster: c2ead021006fb61c95c86aad5d0fd146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrig1989

jeg skal aldri gjøre slikt igjen! Jeg har virkelig lært og nå må jeg bruke sovemedisin for i det hele tatt få sove såå dårlig samvittighet har jeg for det. Jeg ville nok aldri gjort det om jeg fikk skru tiden tilbake.. Er så lei meg for at jeg har vært så dum. Men tusen takk for svar, ikke meningen å starte to tråder men jeg fikk ikke svar på den ene et annet sted derfor prøvde jeg med på her istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

jeg skal aldri gjøre slikt igjen! Jeg har virkelig lært og nå må jeg bruke sovemedisin for i det hele tatt få sove såå dårlig samvittighet har jeg for det. Jeg ville nok aldri gjort det om jeg fikk skru tiden tilbake.. Er så lei meg for at jeg har vært så dum. Men tusen takk for svar, ikke meningen å starte to tråder men jeg fikk ikke svar på den ene et annet sted derfor prøvde jeg med på her istedet.

AnonymBruker-fail? :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor opprette to tråder? http://forum.kvinneg...howtopic=687455

Dette vil variere fra arbeidssted til arbeidssted. Siden det er nesten et halvt år siden du gjorde dette så er sannsynligheten minimal for at du skal bli tatt. Da må jo arbeidsgiver plutsellig bestemme seg for å se igjennom opptak fra akkurat den dagen på akkurat det tidspunktet, og hvorfor skulle han/hun gidde det?

Rist det av deg og gå videre, og gjør aldri noe slikt igjen!

Anonym poster: c2ead021006fb61c95c86aad5d0fd146

Opptak fra så langt tilbake i tid skal ikke eksistere, på generell basis.

Så om arbeidsgiver sitter på så gamle opptak av arbeidstaker, skal h*n ha en jævlig god grunn!

Endret av amonyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke vitsen med å stjele fra arbeidsplassen eller å stjele i det hele tatt.

Legg tilbake penger i kassen så blir gjerne samvittigheten bedre.

Vær iallefall glad du er norsk, en venn av meg ble tatt for det samme og han var fra latvia og hadde bodd her i en god del år men ble utvist fra landet pga et småbeløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nysgjerrig1989

Skjønner ikke vitsen med å stjele fra arbeidsplassen eller å stjele i det hele tatt.

Legg tilbake penger i kassen så blir gjerne samvittigheten bedre.

Vær iallefall glad du er norsk, en venn av meg ble tatt for det samme og han var fra latvia og hadde bodd her i en god del år men ble utvist fra landet pga et småbeløp.

Ja det er jeg glad for men har kjennskap til polakker og folk fr latvia som kommer her til norge for å jobbe og dersom de stjeler på jobb og blir tatt for det så mister de jobben og da har de altså ingen rett til å være her siden de hadde arbeidstillattelse her i norge,

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg glad for men har kjennskap til polakker og folk fr latvia som kommer her til norge for å jobbe og dersom de stjeler på jobb og blir tatt for det så mister de jobben og da har de altså ingen rett til å være her siden de hadde arbeidstillattelse her i norge,

:)

Folk fra Polen og Latvia er fra EU, så de har rett til å være i Norge også uten arbeidskontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...