Gjest Litjmæ Skrevet 4. januar 2005 #361 Del Skrevet 4. januar 2005 Godt nytt år! Ser att ni har mått bra i julen, så även jag, har varit hemma i Norge tills i går. Jätteskönt med semester, träffa familjen och ta det lugnt. Nu är det dock tillbaka till vardagen igen. Spennende for dere som skal flytte nå da! Gi en nyttårsklem til Malvin fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #362 Del Skrevet 5. januar 2005 Det är inga problem att krama Malvin - han kommer gärna och ska kramas, gosa och mysa i mammas (och pappas) famn! Det sägs visst att man ska njuta av den här tiden, för om några år är det totalvägran på kramar (hoppas inte). Malvin sover lite oroligt. Vaknar på nätterna och är hysteriskt ledsen. Jag tror/hoppas att det beror på att han är lite snuvig och får svårt att andas. jag är också snuvig och hostar massor. I morse försvann all röst och det gör ont att försöka prata. Så jag är tyst. Skönt att det är "lördag" på jobbet då. I morgon 6/1 är det trettondagen, vilket är en röd dag i Sverige. Hos kunden jag jobbar är de lediga i dag, jag passar på att jobba när det är lugnt. I morgon fyller Malvin 1 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #363 Del Skrevet 5. januar 2005 Jag blir hesare och hesare... ont gör det också Stackars Malvin undrar varför mamma inte pratar med honom :-? Jag slutade vid 2 i dag och mötte mannen på MIO möbler. Vi gick alla tre och tittade på matbord och soffbord. Matbord är svårt. Antingen blir det matsalsaktigt och väldigt stort - kanske får det inte plats. Eller så ser det så fjuttigt ut Vi ska köpa en 3-sits soffa Tomelilla på IKEA och ny klädsel till den 2-sits vi har. Det blir bra och billigt. Då kan vi kanske köpa det där dyra bordet för 3.400 Jag är lite stolt. Vi har gjort inköpsbudget på allt från soffa, matbord till nya skärbrädor, servis och strykbräda. Två alternativ: ett billigt och ett dyrt maxpris. köper vi bara billigvarianterna på allt kostar flytt och inredning "bara" 27.000, dyrvarianten blir 52.000. Så vi har lagt en budget på 40.000. Fiffigt va? Det känns otroligt lyxigt. Att veta att vi har 40.000 att köpa möbler och småsaker för! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 6. januar 2005 #364 Del Skrevet 6. januar 2005 Ooh, misunner deg det der, det er jo så gøy med nye møbler! Har ikke råd til noenting akkurat nå vi, men nytt kjøkkenbord og stoler er faktisk langt opp på lista... Ønsker meg et mindre så vi får bedre plass... Forsinka grattis til Malvin da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. januar 2005 #365 Del Skrevet 6. januar 2005 Lukas sier HIPP HURRA for Malvin og sender mange mange go'e klemmer!! Håper dere har hatt en flott dag, og godt nyttår foresten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #366 Del Skrevet 7. januar 2005 Tack Litjmæ och Kipa (och Lukas så klart) Det blev en bra födelsedag för Malvin. Han fick åka med mamma och mormor till Kista Centrum och handla (och springa omkring lite). Hans mamma behövde köpa en födelsedagspresent. Sen åkte vi hem, åt tårta och öppnade presenter. Tårta är kladdigt! Han fick en BOK (av sin mamma och pappa) med ansikten, leksaker och djur i. Han fick en Pyjamas och en boll av mormor En trätraktor med släp av bestemor och bestefar Pengar från släkten i norrland som bidrag till ett cykelsäte Det ska komma mer i posten från tanter och onkler... Appropå budget för nya möbler vet jag ju hur "dyrt" det blir att flytta, och hur mycket man faktist vill och behöver köpa att det känns klokt att ha lagt undan pengar för det. Vi får ju mer lån och högre månadsavgift efter flytten också så en budget kan verkligen vara bra att ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 7. januar 2005 #367 Del Skrevet 7. januar 2005 Tårta är kladdigt! Men det så ut som om bursdagsbarnet hadde det fint da... Så stor han har blitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 7. januar 2005 #368 Del Skrevet 7. januar 2005 Gratulerer med dagen, Malvin! Litt på etterskudd med gratulasjonen, men jeg så ikke det med liten skrift da jeg leste tidligere i uken :oops: Herlig bilde! Så stor han har blitt.. Tenk at jeg har fulgt med siden han lå i magen din og sparka, og nå er han ett år og 'kan gjøre selv' God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #369 Del Skrevet 9. januar 2005 Tack Chiquita och jolie Malvin har blivit en riktig liten pojke - inte bara en bebis. Vad min lille 1-åring kan: * Öppna ytterdörren (om den inte är låst) * Klättra ner ur mammas och pappas säng (upp har han bara lyckat med en gång) * klättra upp och ner ur soffan * Vifta med händerna till Imse vimse spindel (lille petter edderkopp) * skruva på lock på burkar * sätta på och av TVn * pussas * springa och gå * lyssna och låta bli att lyda Jag fick en mp3-spelare av mannen i morse (jag fyller visst år i dag...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 9. januar 2005 #370 Del Skrevet 9. januar 2005 Gratulerer med dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 9. januar 2005 #371 Del Skrevet 9. januar 2005 Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. januar 2005 #372 Del Skrevet 9. januar 2005 GRATULERER MED DAGEN TIL DEG OG TIL MALVIN PÅ ETTERSKUDD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 9. januar 2005 #373 Del Skrevet 9. januar 2005 Gratulerer med dagen!!! Håper du fikk en kjempefin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #374 Del Skrevet 9. januar 2005 men tack tack allesammans! Dagen har varit bra, knappt märkbar egentligen men bra. jag hade lite feber i natt - och hostar fortfarande lite. Hela lägenheten är lite kaotisk, packlådor längs ena väggen i vardagsrummet, en säck med saker att kasta och egentligen inte alls "riggad" för stort kalas. Mamma var över och drack lite kaffe. Sen har jag bara torkat mat efter Malvin Han fick en korv att äta på, i dag var det nog roligast att tugga för att sedan spotta ut.... och lite senare var det kött, sås och potatis som skulle spottas ut och kladdas med. Till middag har han kladdat med blodpudding och lingonsylt (tyttebärsyltetöy! kul norskt nord!) Nu ska vi strax gå ut och äta Kinamat, när Malvin har vaknat vill säga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. januar 2005 #375 Del Skrevet 9. januar 2005 Gratulerer så mye med age i dag! Håper dere har kost dere alle 3! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #376 Del Skrevet 10. januar 2005 Tack Kipa vi hade en bra dag. En lugn och bra dag. I dag har det varit tuffare. Malvin fick vaccin i morse, vi var på BVC (helsestationen) och var riktigt mammig och gnällig när jag kom hem. Han som köper vår lägenhet var här för att mäta lite - han mätte i över en timme!!! varenda liten vinkel skulle mätas. *suck* Han ska fixa till trägolven - antingen slipa de som finns under plastmattan eller lägga nytt trägolv. Och så ska han måla i köket - han gillar visst inte vår knallblå färg och kakla lite (sätta flis) Mannen har undersökt flyttfirmor - de är totalt omöjliga! Vi tänkte hyra in hjälp eftersom mannen har ont i ryggen och våra få bekanta är lite smått skadade de också. Det var en extra timmes debitering för resa till vår adress, påbörjade timmar, de ville starta klockan 6 på morgonen och kunde inte ge några fastare prisuppgifter. Jag tror minsann att de inte vill ha småkunder som oss. Så nu har vi ringt runt till folk! J & J kommer - de bor 7 mil bort men kan kanske komma med liten flyttbil som han kan låna på jobbet! A från mannens jobb kommer - har dålig rygg M från tvärs över gatan kommer - när sambon kommit hem från jobbet och kan ta över barnen T kommer, tvilling till M - lite taskig rygg från en bilolycka för 2 år sen... E, mammas kusin kommer - han ställer alltid upp. har lite trasig rygg han också... Mamma ska passa Malvin och kanske T's dotter medan vi flyttar Nu ska jag ta en sup vin, mysa med mannen i soffan och titta på SAS i öknen - privatister som testar engelska SAS utbildningen... och mysa lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 11. januar 2005 #377 Del Skrevet 11. januar 2005 Det er godt å ha venner og familie som stiller opp og hjelper til :-D Her i sør er det kaos en del steder etter stormen, kjente dere noe oppe i stockholm eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #378 Del Skrevet 11. januar 2005 Ja, jag är glatt förvånad. Jag hade tappat tron på folks hjälpsamhet - tycker att allt för många har smitit undan när det behövs hjälpas till... men heja heja! Det blåste lite här, lite småkvistar har lossnat men inga träd eller översvämningar. I natt ville Malvin vara vaken... han somnade tidigt, antagligen lite sliten efter vaccineringen och var glad, pigg och vaken mellan tre och halv sex! Fick äntligen honom att somna efter lite välling och en massa sång. Vaknade igen kvart i åtta! och pekade på vår säng - DIT ville han. Fick lite bröst i sängen och somnade om! konstig kille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. januar 2005 #379 Del Skrevet 11. januar 2005 Gratulerer med overståtte dager Malvin og Furstina!! :hjerter: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. januar 2005 Forfatter #380 Del Skrevet 12. januar 2005 Tack Jinx. Malvin äter från tallrik ja - eller äter och äter... kladdar nog mest. Kör runt med sked eller gaffel som mamma och pappa men tar mest mat med händerna och petar in i munnen - tills han är mätt... då vänder han på tallriken så all mat ramlar av (om det inte är kladdig gröt), och bär i väg med tallriken... I går åt vi fiskpinnar, potatis och ärtor. Malvin är inte som andra barn han åt upp ärtorna först och ville ha mer... I dag har vi varit på dagis/förskolan/barnehage för första gången! Det blir nog bra men denna vecka känns lite meningslös. Malvin ska börja tillsammans med 6 andra barn på en ny avdelning (Grodan/Frosken) men personalen börjar först på måndag och lokalen är inte i ordning än... Så i dag var vi där en timme. I morgon torsdag och på fredag ska vi vara där i en och en halv för att leka tillsammans. Den riktiga inskolningen börjar först på måndag... Så jag ska jobba torsdag och fredag, mannen tar de dagarnas lek och så kan jag skola in i nästa vecka "på riktigt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg