Jinx Skrevet 16. desember 2004 #341 Del Skrevet 16. desember 2004 HURRA for leilghetssalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #342 Del Skrevet 17. desember 2004 Tack Jinx - det känns bra. Bara bra. I går gjorde jag i ordning ett Excelark (computernerd? me? ) med checklista på adressändringar, avtal som ska sägas upp och tecknas nya mm. Mannen som har flyttat 10 gånger på 11 år när han bodde i Malmö får bli ansvarig för packningen, men har får inte slänga något utan att kolla med mig. Klart vi ska slänga saker men vi har lite olika prioriteringar på vad som är viktigt att spara Jag har ju helt glömt att säga att Malvin och jag besökte morfar i onsdags. Ja, inte i Göteborg utan på hotell här i stan. Jag hade bjudit honom på middag men mannen var ju dålig så det blev inställt. Han har blivit människa igen! Malvin fick en julklapp :o Han frågade flera gånger när vi kommer och besöker honom och nya kvinnan. Och han ser ut att få ordning på ekonomin så han kan lösa alla skulder inom nästa år, inklusive den till mig Och han frågade om han fick köpa en tripp-trapp-stol till Malvin. Omtanke. Vilja att ge, vilja att träffas, vilja att få besök... sånt är tillbaka. Jättekul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 19. desember 2004 #343 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 19. desember 2004 #344 Del Skrevet 19. desember 2004 Åh.. Godt å lese om morfar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #345 Del Skrevet 19. desember 2004 Tack Truselinemor och tack Jinx Det är bra här. Jag ska strax gå ut och handla lite mat. Ska bjuda mamma på middag o kväll - vi ska byta julklappar. Jag hoppas bara hon inte "övergjort" det... Julklapparna ska inte öppnas i kväll. Jag har bestämmt att inga julklappar får öppnas före julafton - för det tycker jag är viktigt. I går packade jag 6 kartonger! Fotoalbum, finservis och brädspel. Nu är undre delen i vitrinskåpet tomt! Jag fick också kastat lite - några gamla tråkiga spel, och en TP-utgåva från 80-talet med gamla frågor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #346 Del Skrevet 19. desember 2004 Jag är BRUNETT! Mörk mahognybrunt blev det. Jag var less på det blonda trasslet och har funderat en stund på att antligne bleka lite ljusare, eller tona det aningen. Sista inspirationen kom nog från Jinx som också färgat håret. Malvin skrattade åt mig först Mannen är nöjd - han gillar omväxling och han sa att jag såg yngre ut, och lite mer rockaktig. Han vet vad han ska säga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 20. desember 2004 Forfatter #347 Del Skrevet 20. desember 2004 Jag har fått massor med kommentarer idag kring min nya hårfärg! :D De flesta reagerar till rejält. Blondinen är brunett (ja, nästan svart i håret)... Jag längtar hem... pratade med mannen tidigare i dag - då var han och Malvin och gungade. Jag hörde hur Malvin skrattade förtjust! Så fick jag följande mess från mannen: Jag tror minsann han försöker locka hem mig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 21. desember 2004 Forfatter #348 Del Skrevet 21. desember 2004 21/12 Vintersolstånd och Furstinas och mannens förlovningsdag! :dagensrose: Årets mörkaste dag, med en ljus framtid i sikte. I dag har vi varit förlovade i tre år! I dag har jag mycket att göra (förutom att jobba) - ska köpa julklapp till tjej 8 år och tjej 5 år... vet inte vad - ska köpa lite mer julklapp till mannens syster - fin olivolja - ska köpa vodka, akvavit och glögg Mannen ska köpa - en stock snus till systerns man - dillchips till systern Mannen tvättar i dag, jag ska vika tvätt i kväll - i morgon kväll åker vi till Norge. men först ska jag på julbord med jobbet i morgon lunch. Kläder? hmm... köpa nåt nytt? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. desember 2004 #349 Del Skrevet 21. desember 2004 Jag åker hem till Norge idag! God jul och pussa Malvin för mig :nissekone: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 22. desember 2004 #350 Del Skrevet 22. desember 2004 Heisann, ønsker deg og dine en gledelig jul og et strålende nytt år! Håper dere får en flott feiring. Gode tanker fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 23. desember 2004 #351 Del Skrevet 23. desember 2004 Er fryktelig lite på nett om dagen - sikkert i likhet med mange andre... Tusen takk for koselig kommentar i albumet mitt. Det rører en mor vett du... Skal ha jul i eget hus for første gang. Vi blir bare 5 voksne og 1 barn. Så det blir stille og rolig. Ønsker deg og dine - en riktig god jul. :nissekone: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. desember 2004 #352 Del Skrevet 23. desember 2004 Håper du og dine får en riktig riktig GOD JUL Stor juleklem fra monja og monjagutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 23. desember 2004 #353 Del Skrevet 23. desember 2004 Ønsker deg og dine en riktig god jul! Kos deg og nyt dagene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. desember 2004 #354 Del Skrevet 24. desember 2004 God jul, Furstina, mannen og Malvin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 26. desember 2004 #355 Del Skrevet 26. desember 2004 Håper damen selv er fornøyd som brunette ?? Da var selve dagen over gitt, og jeg håper dere fikk en flott julekveld i trøndelag !!! Det er ihvertfall ingenting å utsette på juleværet.. Ønsker dere en fortsatt god juuuuuuuul, med masse koooooooos og godt å spise og drikke... OG 21 desember blir nok alltid en magisk dag Juleklem fra Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. desember 2004 Forfatter #356 Del Skrevet 29. desember 2004 Tack för härliga julhälsningar Jinx, Chiquita, Kipa, Majamor, monja, ny dag och Litjmæ ! Vi har precis kommit hem - jag har inte sovit mycket på tåget, det var lite trångt med Malvin i samma säng. Vi har i alla fall haft en superjul med mycket snö, god mat, trevligt sällskap och lite stress. Topp! Jag skriver mer senare, då ska jag försöka hinna igenom alla dagböcker också. Nu ska jag sova Jinx - jo då, jag är nöjd som brunett. Det enda som saknas är en härlig solbränna också Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #357 Del Skrevet 30. desember 2004 "Julrapport" 22/12 Trevligt julbord med jobbet, uppträdanden, mat och dricka till lunch. Hem och vänta på avresa. Malvin var trött vid 22-tiden och vi gick till tåget med tanken att han skulle somna i vagnen... inte då. Det var ju spännande, pyjamas + utedress + massa väskor = spänning. 23/12 Lille juleaften Jag sov lite dåligt med Malvin i samma säng på tåget. Resan gick dock väldigt bra. Vi gick ett varv i Trondheim och åt lunch på café på Byhaven innan vi tog bussen till mannens syster. Härligt välkomnande och spännande för Malvin med många glada ansikten. Bestemor och bestefar kom på kvällen efter en lång resa i snöovädret. 24/12 Julafton Ribbemiddag. Gott gott. Jenterna (kusinerna till Malvin) såg julenissen ute i hagen men han hann bara lämna paketen, aldrig komma in. Vi fick många bra presenter. - leksaker, böcker och kläder till Malvin - duntäcken och kuddar (dyne og pute) till oss - kläder och diverse "tillbehör" till oss - jag fick ett fint strassarmband och en matchande strassring av mannen. Han hade kommit ihåg att jag tyckte om det setet 25/12 1:e juledag Koldtbord. Inte min favoritmat men det var återigen trevligt. Vi satt mest inne då det var väldigt kallt ute. 26/12 2:e juledag Vi skulle ha ätit pinnekött men svågern glömde att ta ut dem ur frysen i tid för att vattnas ur. Så det blev "nödproviant" ur frysen: Rådjursfilé! nam nam Bestemor och bestefar åkte hem på kvällen 27/12 3:e juledag Nu blev det pinnekött. Första gången för mig. Det smakade lite annorlunda men var gott. Malvin åt också. Vi åkte pulka (akebrett) och Malvin hade mycket skoj 28/12 sista dagen Jag packade på morgonen, fick ner allt i väskorna - inklusive duntäcken och kuddar. Vi åkte inte förän på eftermiddagen och fick mer tid tillsammans med svigers att sitta och prata. Malvin har haft jättekul tillsammans med kusinerna. Han har lekt, busat, kramat dem, badat i badkar tillsammans, åkt pulka och varit jättecharmig. Mannen och jag har njutit av god mat, trevligt sällskap, hjälp med barnpass, tid tillsammans bara vi två och med familjen. I dag ska mannen framkalla foton. Jag ska skicka några kopior till min svigerinne i ett brev och tacka så otroligt mycket för vistelsen. I kväll ska vi hem till min mamma och äta middag, hon är så spänd på att träffa Malvin igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 30. desember 2004 #358 Del Skrevet 30. desember 2004 For en fantastisk jul dere har hatt Herlig å lese !!!! Gode ønsker for nyttårshelgen !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. desember 2004 Forfatter #359 Del Skrevet 31. desember 2004 Tack Jinx Inför i kväll hade vi verkligen inga planer - mannen och jag hade bara tänkt att sitta hemma och njuta av lugn och ro... men nu ska vi på fest! Jag och Malvin var med mamma till Solna Centrum för att hitta nya nyårskläder till henne, och så slank jag ner på bowlinghallen för att kolla läget. Så visar det sig att det var ett stort gäng av mina klubbkamrater som precis spelade en tävling i hallen. En av tjejerna (med man och barn) har bjudit över flera på middag, och vi var också välkomna om vi ville. Så nu är det nya planer, nyårsfest kl 19 Jag har rullat håret för volym, mannen har rakat sig och Malvin sover - snart är vi fit for party! Gott nytt år allesammans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #360 Del Skrevet 2. januar 2005 Vi hade en bra nyårsafton. Lite stel till en början men så lossnade det lite. Malvin somnade strax efter nio och fick sova på några kuddar i ett rum - vaknade naturligtvis av partyljud (ioch bajs i blöjan)... Han kom bara trött strapplande ut i hallen och in i vardagsrummet - liten kille Jag är snuvig. Malvin är snuvig. (dessutom fiser vi båda två...) I går natt hade han feber och mannen gick upp mitt i natten när lillkillen skrek och svettades. Jag tog upp honom vid sextiden, men han somnade om i soffan och vi sov till 9-9:30! Så länge har vi aldrig sovit! I kväll har vi packat ner vitrinskåpet/bokhyllan i vardagsrummet. Den ska kastas. En IKEA-hylla (Sufflör) från 1996 eller nåt, som varit med i tre flyttar. Den klarar inte fler demonteringar. Dessutom är den lite för stor och hög för nya lägenheten. Malvin tycker det är kul att vi leker med honom - bygger travar med lådor. Plockar ner dörrar och hyllplan, rensar bland papper och kläder. Det är spännande för en 1 åring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg