Furstina Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #261 Del Skrevet 21. oktober 2004 Malvins morfar var i stan i går Jag skulle träna bowling men ville leka lite till med Malvin, så jag tog med mig honom ner på hallen. Mannen fick komma och hämta honom när träningen börjat. Jag gick lite tidigare så vi kunde fika och prata med de andra tjejerna... och så sitter min pappa där och äter middag! Ja, han hade visst sagt att han skulle vara i stan denna vecka och hade mycket att göra. Det hade jag gömt. Så kul att jag hade med mig Malvin då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 21. oktober 2004 #262 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei og hå, en liten hilsen til dere to sånn på morgenkvisten! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #263 Del Skrevet 23. oktober 2004 får skriva om inlägget... Malvin "hjälpte till" och raderade allt... Tack för morgonhälsning LilleMy Lördag morgon Har varit uppe sen klockan sex Mannen sover fortfarande Malvin gör det INTE (har somnat nu...) I går kväll hade vi en underbar söndag enligt gammalt recept. Malvin hade inte sovit så mycket på dan och somnade redan klockan åtta. Mannen och jag öppnade en flaska vin och tittade på Idol. Sen gick vi över till att spela vinylskivor, gammal hårdrock. Pratade. Mysigt Vi pratade om musik, om mitt jobb och karriär, om mannens jobb, om hur vi ska göra när Malvin börjar på dagis, om hus, om lägenheten vi bor i, om att flytta eller inte. Och vi hade sex på soffan :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. oktober 2004 #264 Del Skrevet 23. oktober 2004 Och vi hade sex på soffan :oops: Bare godt å friske opp i forholdet Synes du er utrolig flink til å lage barnemat. Håper jeg blir like flink når jeg kommer så lang også. Er enig med deg at hjemmelaget barnemat er bedre enn den du kjøper på glass. Har bedre kontroll med hva som er i maten da. Beundringsverdig Håper dere får en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter #265 Del Skrevet 23. oktober 2004 nu kom mannen ut från sovrummet, naken, trött och förvirrad... han tittade sig om kring och undrade var Malvin var... han ligger ju i sin säng (i sovrummet) och sover. Mannen trodde klockan var åtta och han skulle vara snäll och ta hand om Malvin nu på morgonen, gå en tur och låta mig få sova... nu är han förvirrad... jag skickar honom till gymmet innan han vaknar ordentligt. Så får jag lite tid själv, ska surfa lite och sen läsa tidningen innan Malvin somnar. Jag tänkte träna efter lunch eller så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #266 Del Skrevet 24. oktober 2004 Tack för hälsning monja... såg inte den sist. Att laga barnmat själv är inte så bökigt bara man kommer igång. Ett storkok var tredje vecka och ta lite rester från den egna maten däremellan. EN stavmixer/handmixer är suveränt att ha! I går kväll blev vi lite oeniga... vi pratade igen men denna gång blev det inte lika mysigt. Blev oense om köket. jag drömmer om att göra om köket men vet att det inte är realistiskt (tid, jobbet, stöket och brist på utrymme och en liten pojke) Mannen blev sur för att jag ville prata om mina köksdrömmar - han tror nämligen att det hela kommer sluta i att jag kommer lura honom till att göra om köket. Så han ville inte prata om det. Det ville jag. jag vet att vi ska eller måste flytta snart också men jag kan ändå inte sluta drömma om att göra om där vi bor. Jag drömmer om nytt kök Funderar på sängskåp Funderar på om vi kunde köpa en del av grannens lägenhet och få 7 kvm mer Nåja. I dag har det varit en bra dag. Har varit och fikat, ute och gott. Spelat bowling (var bäst i matchen men vi spelade oavgjort). Nu ska jag ladda ner min konsultprofil/CV, uppdatera den och skicka den till en rekryteringskonsult/headhunter som sökt mig i veckan och återigen efterfrågat CVn... får se vad han har för jobb i åtanke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #267 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vi har varit på 10 månaders kontroll med Malvin. Han var vaken och aktiv, väger 11 180 gram och är 81 cm lång. Han har lång bål (överkropp) och kräver 86 i bodys men 80 byxor är fortfarande långa. Det är svårt att köpa vinterdress med de proportionerna. Läkaren frågade lite om maten och ätandet eftersom han ökar enligt kurvan i längd men inte i vikt. Vår sjuksköterska sa dock att det inte ska vara någon fara med tanke på hur aktiv han är. Han är aktiv och utforskande men inte alla´s hyperaktiv betonade hon... Han klarar galant det han ska. Ta klossar med pincettgrepp i båda händerna, slå dem mot varandra och leka titt-ut. Hemma brukar vi leka kryp-och-jaga leken.... Det var Malvin som började med det. Han börjar krypa, skrattar och tittar efter mig eller mannen, när vi kryper efter skrattar han ännu mer och kryper fort, fort vidare... Ibland blir det flera varv runt (vardagsrum - hall - garderobsgång - sovrum - vardagsrum) tills han ändrar riktning och kryper in i ett hörn där han sitter och kiknar av skratt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #268 Del Skrevet 28. oktober 2004 Min man är elak :evil: ? Han skickar så härliga bilder till mig på jobbet på Malvin som gungar i det fina höstvädret att jag inte vet vad jag ska göra! Malvin gungar Jag vill också gunga! Ut å gå och känna den friska höstkylan i kinderna, gunga lite, titta på de fina löven, ta en kaffe för att värma mig och framför allt höra Malvin skratta! Jag vill... jag också... och det är visst FYRA tänder som tittar fram i överkäken nu... inte bara en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. oktober 2004 #269 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bra han ikke er slem på andre måter da... *pjuh* Dere får gå ut alle sammen nå når helga kommer da, vet du, så får du også gynge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter #270 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det blev ingen gungning i dag -vi gick till simhallen och badade i stället! Mannen fick sova och jag tog med mig Malvin och mormor. Malvin är ett riktigt vattendjur och skrattade mycket. Plaskade och skvätte - och drog av mormor glasögonen Sen har vi varit ute på ärenden jag, mannen och Malvin. I dag tror jag vi ska äta åtets andra pizza! Malmö vann fotbollsallsvenskan och mannen är glad. Nu väntar vi bara på Rosenborgseger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. november 2004 Forfatter #271 Del Skrevet 1. november 2004 Malvin är sjuk I går kväll var han lite rödflammig i ansiktet och somnade redan vid sex! Sov fram till midnatt och vaknade sedan flera gånger snorig och lite gnällig. I dag har han bajsat 7 gånger (hittils), bara smått och kladdigt men irriterande. Han är röd och varm i rumpan och under/på testiklarna. Och gnällig. Varm på kroppen. Men glad och och lugn om han får sitta i famnen och mysa. Lille vännen.. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. november 2004 Forfatter #272 Del Skrevet 5. november 2004 Malvin mår bättre men hostar lite fortfarande, och är snorig men glad Vi jobbar med att få honom att somna själv i sängen. Det går "så där". Mannen också jobbar med att han ska somna i sängen även på dagtid. Han brukar somna i vagnen eller i mannens famn. I förrgår natt somnade han efter en kvart. Mannen nattade, jag var och tränade och smög in i lägenheten under nattningen... Malvin vaknade 3, och vi kämpade med nattning till 4:30 då vi gav upp och han fick bröst. I går somnade han 21:30 på under 10 minuter. Jag var redo hela natten att han skulle vakna, var uppe och drack vatten vid midnatt av ren vana Malvin sov ändra fram till kl 5 och då räckte det med mindre än 2 minuters ryggklapp så somnade han om Vaknade pigg klockan sex. Mannen fick ta morgonpasset och jag tog sovmorgon till 7:30... Fick skjuts i bilen till jobbet. Det är ju tomt på gatorna i dag. De flesta är lediga i dag. Jag passar på att jobba lite grann, lugnt och skönt. Ska shoppa i eftermiddag Behöver: Nya jeans Nya byxor till jobbet Nya toppar i färg (kanske blått och rosa?) Ny skjorta i färg (har så mycket gammalt i trist vitt) Jag ska kasta fyra par byxor jag inte trivs i. Något är fel med kläderna när jag inte hittar något att ha på mig. Måste också ha byxor som framhäver de nya skorna jag köpte för tre veckor sen. Har sulat dem hos skomakare och har de för första gången i dag Har redan fått beröm för att de var snygga. Av teknikchefen (som är tjej) här. Hon har en stil jag gillar, snygg och tuff på en gång. Hon gillar visst min stil också I går fick jag föresten mail från min bästis sen mellanstadiet (vi gick i samma klass från 4-9 klass men var inte så bra kompisar på slutet). Hon minns massa konstigt vi gjort ihop Hon verkar må riktigt bra nu, hade problem med både självförtroende och vikt mot "slutet". Vi på olika gymnasieskolor (vidaregående) och har inte sett varandra sen 1989! Måste få till en träff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. november 2004 #273 Del Skrevet 5. november 2004 Håper gutten din blir raskt frisk igjen! Lykke til med sovesituasjonen.. Håper du får en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. november 2004 Forfatter #274 Del Skrevet 5. november 2004 Tack för hälsning liv Jodå, det verkar bli bättre med Malvin. Det är bara lite snor och hosta kvar nu... och sömnen verkar gå bättre och bättre den med Jag kanske inte ska säga nåt innan natten är över... :-? Jag jobbade bara halvdag i dag. Mannen och Malvin kom in och hjälpte till att shoppa efter lunch. Jag fick tag i: :-D Nya Jeans. Levis, låga i midjan, tighta fina och långa med boot cut. :-D Skjorta Vit i botten med rosa och bruna ränder i möndrad bredd typ :-D Ljusblå stickad kavaj/dressjacke. Skönt att ha på kontoret och lite ledig i stilen. Perfekt till våren. :-D ljust senapsgul stickad tunn tight tröja med lång ärm. V-ringad med urringning. Skön att ha på kallt kontor och ursnygg till jeansen. Färgen är en sån jeanssömnsfärg-gul. Det blev lite konstigt, för jag köpte allt på samma ställe (MQ) men kom på att jag bara hade bankkortet med mig och inte mer än några hundra på kontot. Jag fick hänga undan kläderna och åka in igen med kreditkortet innan stängning. Jag brukar betala större shopping på kreditkortet - då blir det som en räkning och vi kan låta vanliga pengar gå till löpande utgifter som mat och småsaker. Dessutom får jag bonus på inköpen med det kortet. Så mannen jag och Malvin åkte in till stan vid kvar över sex för att betala och hämta kläderna... det blev en liten promenad och middag på pizza-hut också. Malvin fick både lite grönsaker och en banan "på huset". Snäll kypare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. november 2004 #275 Del Skrevet 9. november 2004 Grattis med nye klær, det er moro å shoppe ja, og du er vel tilbake til ditt gamle også kan jeg tenke meg. -Litt kjipere med meg som måtte begynne litt på'n igjen...Men, men...kjøper klær fordet da.. Håper Malvin er frisk igjen og like aktiv som alltid, det er en fryd og lese om den nydelige store- lille gutten deres. :hjerter2: Og så tidlig ute han er motorisk Håper alt er bra med en lille svorske familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 10. november 2004 Forfatter #276 Del Skrevet 10. november 2004 Åh tack för hälsning Kipa Det är härligt att shoppa, jag hinner inte göra det så mycket nu för tiden. Jag måste ju skynda mig hem till familjen :hjerter2: Jag är tillbaka i samma storlek som innan jag fick Malvin - vi äter bra och nyttigt, jag jobbar som förut men tränar inte så mycket som jag skulle önska. Malvin var nog dålig i en vecka. Han är fortfarande lite snuvig och hostar ibland men har fått tillbaka aptiten. I går var mannen och Malvin på 1 års kalas i föräldragruppen/barselgruppen. Två av pojkarna fyllde ett i dagarna och deras mammor bjöd in till kalas. Mannen köpte två stora plastbilar på Konsum i gåva - de uppskattades. Malvin har en sån också, och den är kul. Jag ser att jag inte skrivit nån "rapport" från helgen. Jag spelade bowling i lördags - slog nytt rekord på tre serier (691) och kanske också på sex (1241) lite osäker där... ska hur som helst spela distriktsfinal på fredag. För övrigt är det trist hur konstig vänninna A är... Kompis L från landet var i stan tillsammans med L's och A's barndomskompis N som bor i USA. Vi skulle alla fyra + barn träffas i söndags söder om stan. Jag ringde och vi bestämde träff ca kl två - A hörde dock aldrig av sig (tredje gången detta händer). Hon trodde L skulle ringa trots att A frågat efter telefonnr i fredags på MSN. Dealen var att vi skulle träffas söndag eftermiddag och att det skulle stämmas av på tel. Vi skulle ringa L som skulle flänga runt. Så får A det att låta som om VI inte vill träffa henne - igen... varför blir det så avigt ibland? Första helgen i december ska vi träffas hos L och baka julkakor. A är också inbjuden men kan inte komma för hon har inga pengar. Hade A tänkt till lite hade hon och jag kunnat åka bil tillsammans och delat på bensinen för max 700 kr... Nu åker jag och Malvin tåg eftersom hon inte kan bestämma sig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 16. november 2004 Forfatter #277 Del Skrevet 16. november 2004 Vi har snart köpt hus!! Scary scary :o Vi tittade på huset i söndags, budgav i går och vann... ska skriva kontrakt i dag. Hade en mäklare över i morse som tittade på vår lägenhet för att sälja den. Har fått lånelöfte från ett bolåneinstitut men ska prata med banken i morgon för att jämföra. Ohhh.... fjärilar i magen... Huset är i funkis-stil, byggt 1943 och i gammalt skick. Två våningar i suterräng. 72 kvm boyta + källare Välvårdat av det äldre par som bor där nu men behöver lite standardhöjning och nya tapeter mm Fin tomt på ca 720 kvm "mitt inne" i kvarteret - hus runt om och en lång uppfart. Inte långt härifrån. Mitt emot ett montesori dagis/barnehage Nära Bromma flygplats men ingen överflygning "bara" 2 360 000 SEK :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 16. november 2004 #278 Del Skrevet 16. november 2004 Gratulerer så masse!! dere har en spennende prosess foran dere med valg av farger, interiør og i det hele tatt sette deres preg på deres nye hjem!! :blomst_opp: Hadde vært moro å sett, kanskje du legger inn bilder i albumet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 16. november 2004 Forfatter #279 Del Skrevet 16. november 2004 Tack Kipa. :bukke: Det är spännande men också väldigt skrämmande... Vi inreder redan rummen, färgsätter väggar och funderar på möblering. Det är ju ett gammalt hus och vi behöver köpa kyl och frys, tvättmaskin, fixa på badrum, kanske slipa golven. täta fönster? Värmen? Dränera grunden (gräva och isolera) och tusen andra saker också... men inte på en gång. Kanske syns det här? I alla fall så länge annonsen ligger kvar på nätet. Länk Jag har sparat ner bilderna från annonsen på nätet men de är hemma. Jag lägger nog upp nån bild i albumet också. Svigermor och svigerfar sa i går att de självklart kommer hit och hjälper till kring flytten underbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 16. november 2004 #280 Del Skrevet 16. november 2004 Gratulerer med hus! Og med stor tomt! Det blir flott når Malvin skal ut og leke til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg